Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 10:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2009 5:28 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 11 feb 2008 11:33 pm
Berichten: 84
Woonplaats: Ergenswolde
CEB blijft valuteren: ...
---
Geachte mevrouw Nikita.

Hartelijk dank voor uw e-mail en interesse in Credit Europe Bank N.V.

TI is een spaarrekening met een vaste tegenrekening (geen betaling aan derden).

Het is daarom geen betaalrekening / betaaldienst en valt daarom niet onder de nieuwe
wetgeving.

Wij willen u graag de volgende uitleg geven over onze valuteringregels die u ook
kunt nalezen in de voorwaarden voor de Top-Interest rekening.

Voor ontvangst van een bedrag via een andere bankinstelling op uw Top-Interest
rekening geldt als valutadatum de eerste werkdag nadat de bank het geld op de
rekening heeft ontvangen.

Bij de overboeking van een bedrag van de Top-Interest rekening naar de vaste
tegenrekening geldt als valutadatum de laatste werkdag voorafgaand aan de
overboeking.

Bij spoedoverboekingen wordt geen valutadag in rekening gebracht. Overboekingen ten
laste van de rekening naar een Credit Europe worden beschouwd als een "interne
overboeking" en er wordt daardoor geen valutadag in rekening gebracht.

Wij vertrouwen erop u met het bovenstaande voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,

Miranda Osborne
Contact Center - Credit Europe Bank N.V.

---

Alle tips en truuks zijn welkom ... ben nog aan het uitzoeken of dit mag ...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2009 5:29 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 11 feb 2008 11:33 pm
Berichten: 84
Woonplaats: Ergenswolde
Mochten er nog meer banken zijn ... die nog valuteren ... en waarbij je dit als antwoord krijgt ... graag in dit topic melden ...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2009 9:16 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
Ik vermoed dat ook de Garanti bank en The Economie bank door blijven gaan met valuteren
(plus of min 1 dag in het nadeel van de klant en in het voordeel van de bank)

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2009 9:35 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
NIBC is ook van mening dat valutering op hun spaarrekening met de nieuwe wetgeving nog steeds toegestaan is. Dit is namelijk het bericht dat vorige week te zien was bij inloggen op hun Internetbankieren:

NIBC schreef:
Geachte klant,

Per 1 november 2009 treedt de nieuwe Europese regelgeving op het gebied van betalingsverkeer in werking. Hierin is onder meer de valutering geregeld. Dit houdt in dat het banken niet langer is toegestaan verschil te maken tussen de datum waarop een boeking wordt ontvangen dan wel wordt afgeboekt en de datum vanaf wanneer deze boeking rentedragend wordt, respectievelijk rentedragend blijft. Hoewel uw NIBC Direct Internetspaarrekening geen betaalproduct is, hebben wij uit eigen beweging besloten valutering per 1 november 2009 af te schaffen. Dit in tegenstelling tot hetgeen nu vermeld staat in de huidige Algemene Voorwaarden NIBC Direct. Aangezien het voor u een duidelijke productverbetering betreft, zien wij geen bezwaar in deze afwijking van de voorwaarden. We zullen het betreffende artikel per eerstvolgende versie aanpassen.

Met vriendelijke groet,

NIBC Direct


(Bovenstaand bericht is overigens nog steeds te zien bij 'Berichten' binnen Internetbankieren van NIBC).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 nov 2009 12:32 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
De Garantibank valuteerd niet meer heb ik geconstateerd bij onlangs vrijgevallen deposito en meteen overboeken van een bedrag naar de tegenrekening bij andere bank.

@ Nikita
Voor wat betreft CEB, die nog steeds valuteerd blijkt dat ze van de DNB vergunning hebben voor het uitoefenen van het bedrijf van bank (2:13 lid 1) met als activiteit 04 - Betalingsverrichtingen

Van site DNB;
Hieronder ziet u de details van de gekozen instelling. In het overzicht ziet u welke vergunningen, vrijstellingen danwel verklaringen deze instelling heeft.

Statutaire naam: Credit Europe Bank N.V.
Handelsnaam:
Statutaire plaats: Amsterdam
Land: Nederland
Toelichting:

volgende vergunning
Financiele Dienst -- Activiteit -- Begindatum -- Einddatum
Uitoefenen van het bedrijf van bank met beleggingsdiensten (2:13 lid 1) 01 - In ontvangst nemen van deposito's en andere terugbetaalbare gelden 01 mrt 94
Uitoefenen van het bedrijf van bank met beleggingsdiensten (2:13 lid 1) 02 - Verstrekken van leningen 01 mrt 94
Uitoefenen van het bedrijf van bank met beleggingsdiensten (2:13 lid 1) 03 - Leasing 01 mrt 94
Uitoefenen van het bedrijf van bank met beleggingsdiensten (2:13 lid 1) 04 - Betalingsverrichtingen 01 mrt 94
...enzovoorts...


http://www.dnb.nl/home/index.jsp pad; toezicht, de consument en toezicht, registers, banken verzekeraars ...., Kredietinstellingen en financiële instellingen, inzoekvlak .. credit europe bank .. zoek


Volgens mij vallen ze hierdoor onder betalingsdienstaanbieder en mogen ze niet meer valuteren

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 dec 2009 1:50 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
Nikita schreef:
Alle tips en truuks zijn welkom ... ben nog aan het uitzoeken of dit mag ...

Heb je nog iets nuttigs kunnen vinden? Ik heb Credit Europe vandaag namelijk ook gemaild over de valutering (zie ook hier) en kreeg als antwoord vrijwel exact de mail die in de openingspost van dit topic al gequoted wordt. Ik ben erover aan het denken om ergens bij een officiële instantie (bv DNB, AFM of NVB) een vraag of klacht hierover neer te leggen, maar ik ben me wel af aan het vragen of ik eigenlijk wel zoveel moeite wil doen voor het geringe bedrag aan rente dat ik misgelopen ben (minder dan een euro). Maar ja, eigenlijk gaat het natuurlijk gewoon om het principe ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 dec 2009 2:06 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Misschien heb je hier iets aan. Aegonbank zegt er het volgende over:
Citaat:
De Richtlijn Betaaldiensten is alleen van toepassing op betaalrekeningen. Ik heb bij AEGON een spaarrekening. Waarom ontvang ik toch deze informatie?
Het klopt dat in de Richtlijn Betaaldiensten nieuwe regels staan voor het verlenen van betaaldiensten en dat u een spaarrekening heeft bij AEGON.
De Richtlijn Betaaldiensten geldt ook voor uw spaarrekening, omdat u met uw spaarrekening geld kunt overboeken naar een tegenrekening die niet op uw eigen naam staat. Dit wordt in de Richtlijn Betaaldiensten gezien als een betaaldienst. Daarom geldt de Richtlijn Betaaldiensten ook voor uw spaarrekening van AEGON.

Dus omdat betaling aan derden bij CE niet mogelijk is( vaste tegenrekening) valt hun spaarrekening, volgens eigen zeggen, niet onder de nieuwe regels.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 dec 2009 2:21 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
Doboy schreef:
Citaat:
De Richtlijn Betaaldiensten geldt ook voor uw spaarrekening, omdat u met uw spaarrekening geld kunt overboeken naar een tegenrekening die niet op uw eigen naam staat. Dit wordt in de Richtlijn Betaaldiensten gezien als een betaaldienst.

Dat geldt voor de Top-Interest rekening van Credit Europe inderdaad niet: alleen overboeking naar de gekoppelde tegenrekening op dezelfde naam. Als dat het criterium is zouden ze dus inderdaad gelijk kunnen hebben dat de rekening niet onder de nieuwe wetgeving valt. Maar ik heb daarover zojuist een vraag ingeschoten naar de AFM, dus ik wacht maar eens af wat zij ervan zeggen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 dec 2009 3:19 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 11 feb 2008 11:33 pm
Berichten: 84
Woonplaats: Ergenswolde
Ben hier nog steeds "druk" mee bezig ...

Zodra er duidelijkheid is ... en dat is bij instanties niet snel te verkrijgen ... zal ik dat hier melden ... Dus of het nu ... "ja dat mag want ..." is ... of ... "nee dat mag niet want ..." is ... De uitkomst zal ik in dit topic mededelen ...

Klagen heeft niet eerder zin ... dan dat we weten wat nu wel en niet mag ... ook daar zijn de meningen nogal over verdeeld ... Dit gaat niet om 1 of 2 euro ... maar is voor mij een principekwestie ...

Het grappige is ... dat er nog geen één instantie ja of nee durft te zeggen ... wat mij toch echt laat denken ... dat het voor niemand geheel duidelijk is ...

Word vervolgd ...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 dec 2009 10:10 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
@ nikita

Ben zeer benieuwd wat de uitkomst zal zijn, volgens mij is het de enige bank, die nu nog valuteerd.

Ik heb er nog 1 deposito lopen en op de Top Interest rek. staat nagenoeg niets meer.(vanwege hun toprente)
Het principe vindt ik wel belangrijk.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 04 dec 2009 1:28 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 11 feb 2008 11:33 pm
Berichten: 84
Woonplaats: Ergenswolde
Antwoord van de Nederlandse Vereniging van Banken: ...

Het valuteringsverbod is enkel voor betaalrekeningen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 04 dec 2009 8:06 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Nikita schreef:
Antwoord van de Nederlandse Vereniging van Banken: ...

Het valuteringsverbod is enkel voor betaalrekeningen.


Eerst graag een uitspraak van een onafhankelijke instelling voordat ik dit voor waar aanneem. NVB heeft te duidelijk een belang om de banken de hand boven het hoofd te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Wat doet de AFM?
BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2009 11:50 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
Jhn314 schreef:
Maar ik heb daarover zojuist een vraag ingeschoten naar de AFM, dus ik wacht maar eens af wat zij ervan zeggen.

En vandaag zowaar (eindelijk) antwoord, maar een antwoord waar ik helemaal niets mee opschiet. Mijn vraag was, heel kort samengevat: "Credit Europe valuteert nog. Mag dat?". Het antwoord van AFM was een vrij lange mail over wat de AFM allemaal wel en niet doet en wat ik kan doen als ik een klacht heb. Deze quote vat de mail goed samen:

AFM schreef:
Wat kan de AFM niet voor u doen?
Helaas kan de AFM uw klacht niet oplossen. Ook kunnen wij niet inhoudelijk op uw klacht ingaan of voor u bemiddelen. Wel kunnen wij u meer informatie geven over de procedure die u kunt volgen om uw klacht op te lossen.

Kortom: nutteloos, want ze geven niet eens antwoord op mijn vraag. Maar omdat Credit Europe gezien het huidige rentepercentage toch al niet interessant meer is en ik momenteel genoeg andere dingen te doen heb ga ik hier verder geen tijd meer insteken. Maar als er anderen zijn die dat wel nog willen doen wens ik ze natuurlijk veel succes!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 22 dec 2009 10:03 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Ik erger mij al jaren aan dit soort antwoorden.
Er voor weg kruipen, anderen de schuld geven,niet eens je vraag beantwoorden,als die er komt pas na weken zo niet maanden, onderzoek hier, rapporten daar, noem maar op. En geen oplossing!!
Is dat ook niet een soort van "Hollandities" :mrgreen: (neem nu het spoor...ook zo iets)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat doet de AFM?
BerichtGeplaatst: di 22 dec 2009 1:41 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
AFM schreef:
Wat kan de AFM niet voor u doen?
Helaas kan de AFM uw klacht niet oplossen. Ook kunnen wij niet inhoudelijk op uw klacht ingaan of voor u bemiddelen. Wel kunnen wij u meer informatie geven over de procedure die u kunt volgen om uw klacht op te lossen.
Een standaard antwoord is gemakkelijk, goedkoop en vaak horen ze er dan niets meer op. Dat is niet alleen bij de AFM maar bij honderden andere instanties waar je een serieus antwoord op je vraag zou willen hebben. En toch noemen ze dat ijskoud: "Klantenservice".


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO