Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 4:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 aug 2014 12:04 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 jul 2011 10:29 am
Berichten: 238
Woonplaats: Westland
Bericht van 8 juli 2014

Geachte relatie,

Hierbij informeert ICBC (Europe) S.A. Amsterdam Branch u over onze nieuwe online dienstverlening: Online sparen met een vaste tegenrekening.

Bij ICBC Amsterdam kunt u nu online uw internet spaarrekening openen zonder persoonlijk langs te komen bij ons kantoor. Deze rekening biedt dezelfde mogelijkheden als onze multi valuta rekening, behalve dat het overboeken van en naar derden is beperkt tot overboekingen van en naar uw vaste tegenrekening.

Let op: alleen nieuwe klanten die in Nederland woonachtig zijn en die een bankrekening aanhouden bij een in Nederland gevestigde bank kunnen het Internet Spaarpakket aanvragen (bestaande en voormalige klanten kunnen geen Internet Spaarpakket aanvragen).

Voor meer informatie over ons Internet Spaarpakket, verwijzen wij u naar de website www.icbc.co.nl.

Indien u het Internet Spaarpakket wilt aanvragen, klikt u op “Inloggen Online Diensten” op onze hoofdpagina.

Wij verwachten u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

_________________
Echte mannen komen thuis met honger ipv bloemen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 aug 2014 12:48 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Nou nou, wat een luxe 8)

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 aug 2014 2:19 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3935
Maar hier is duidelijk spraken van een bank die er serieus werk van maakt om de Nederlandse markt te betreden. Het is weer 1-1 na het terugtreden van Keytrade.
Een stuk veelbelovender dan De Financiële Coöperatie en volgens mij ook aantrekkelijker dan KNAB.
Met genoegen kijk ik terug op de eerste Turkse, Russische en Estse banken op de Nederlandse markt, al is er vandaag de dag nog nauwelijks een bijzonder rendement te behalen. Een Chinese bank is wat mij betreft meer dan welkom.

Eén kanttekening:
Citaat:
Let op: alleen nieuwe klanten die in Nederland woonachtig zijn en die een bankrekening aanhouden bij een in Nederland gevestigde bank kunnen het Internet Spaarpakket aanvragen
Het zou wel eens zo kunnen zijn dat ICBC met deze voorwaarden binnen de kortste keren in conflict komt met artikel 9 van de SEPA-verordening.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 aug 2014 6:48 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
JandeV schreef:
.............................
Een stuk veelbelovender dan De Financiële Coöperatie
Mmmm, wilde die link aanklikken maar ik krijg dit:
This Connection is Untrusted
You have asked Firefox to connect securely to http://www.dfc.coop, but we can't confirm that your connection is secure.

Is het ok om deze waarschuwing te negeren?

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 aug 2014 9:00 am 

Geregistreerd: vr 26 jul 2013 9:48 pm
Berichten: 33
krentenweger schreef:
Is het ok om deze waarschuwing te negeren?
Dat is nooit een goed idee, maar zeker op een bank site is dat een extreem slecht idee.

Het certificaat van http://www.df.coop is verlopen, dus men heeft de zaken daar duidelijk niet op orde. Avoid like the plague.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 aug 2014 9:42 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
JandeV schreef:
Een Chinese bank is wat mij betreft meer dan welkom.
Concurrentie is nooit verkeerd. Vroeger had je alleen de keuze voor de grote spelers.

Wat het certificaat betreft, waarschijnlijk zijn ze vergeten dit te vernieuwen. Slordig voor een bank.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 aug 2014 10:43 am 
Stuiver

Geregistreerd: vr 23 mei 2008 8:59 pm
Berichten: 78
een quote op de icbc-site:
Citaat:
Indien u onze rentetarieven wenst te vergelijken met de rentetarieven van andere aanbieders op de spaarmarkt kunt u het beste de effectieve rentes vergelijken op onafhankelijke vergelijkingssites zoals http://www.spaarinformatie.nl.
dus ook nog eens gratis reclame 8) En het moet gezegd: 1,69% is in deze tijd niet echt slecht te noemen

noot aan Mandros:
Op de site staat bij icbc nog wel dat online openen niet mogelijk is


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 aug 2014 11:15 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3935
Piggy schreef:
Vroeger had je alleen de keuze voor de grote spelers.
Wanneer was dat dan?

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 aug 2014 12:12 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
CyMo schreef:
En het moet gezegd: 1,69% is in deze tijd niet echt slecht te noemen.

Ze staan inderdaad tweede in het lijstje van de direct opvraagbare tegoeden, waarbij je dan wel moet aantekenen dat er ongeveer 6 andere banken binnen een marge van 0,1% vallen.
Dus het voegt allemaal weinig wezenlijks toe. Van een nieuwkomer verwacht je toch wel wat meer vuurwerk in positieve zin. De Turkse en Russische banken deden een paar jaar geleden een aanbod waar je simpelweg niet omheen kon. Dàt aspect mis ik bij de ICBC.
Het is wat mij betreft allemaal kruideniersgekruimel. Om nou voor zo'n ietsiepietsie meer rente de zoveelste bankrekening te open? De tank brandstof die men nodig had gehad om een rekening te openen, had men waarschijnlijk pas na het volgende WK weer terugverdiend.

Het enige argument wat ik zou kunnen bedenken is de spreiding in het kader van het maximum beschermde bedrag (per bank) van het DGS.
Voor de gelukkigen bij wie dat speelt :)

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 aug 2014 12:52 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
JandeV schreef:
Wanneer was dat dan?
Pre-internet tijkperk.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 aug 2014 2:04 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3935
Onzin, want toen waren die zogenaamde "grote spelers" er nog helemaal niet. ABN en AMRO waren nog verschillende banken, net als Postbank en NMB.
Robeco (Roparco) was nog niet van RABO en was voor vele spaarders heel interessant.
SNS-bank alleen is al een samenraapsel van naar schatting 52 spaarbanken, waar pas in 1998 ASN is bijgekomen.
En dat wat er vanaf 1991 allemaal is opgegaan in VSB (later Fortis, nog later ABN-AMRO)...
OV-Bank, SR-Bank, GWK-Bank zijn zomaar wat namen die me te binnen schieten uit die tijd en waar ik interessante spaarrekeningen heb gehad.
AKBank, Garantibank, DemirHalkBank en Finansbank (nu CEB) waren al in Nederland vóór internet.

De keuze is nog nooit zo klein geweest als nu.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 aug 2014 9:59 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
ICBC schreef:
Indien u persoonlijk bij ons filiaal langskomt kunt u de Multi Valuta Rekening inclusief Internet Bankieren en een Debit Card aanvragen. Mocht u op afstand de rekening aanvragen dan komt u niet in aanmerking voor Internet Bankieren of een Debit Card maar ontvangt u wel kosteloos elke maand een Bankafschrift en Deposito bevestigingen.

ICBC schreef:
Indien u wenst gebruik te maken van het Internet Bankieren of een Debit Card aan wenst te vragen dient u persoonlijk ons filiaal te bezoeken. In de toekomst zal deze procedure worden herzien.

Noot aan Mandros: liefhebbers van internetbankieren moeten nog gewoon persoonlijk op de koffie bij de bank.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 aug 2014 9:59 am 
Stuiver

Geregistreerd: vr 23 mei 2008 8:59 pm
Berichten: 78
voor internet bankieren wel langs komen
voor een internet spaarrekening niet nodig, maar voor een gezamelijke rekening kan dit dan weer niet

Afijn, ook ik ga niet voor die tienden van procenten op de "Chinese toer".


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 aug 2014 3:01 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
JandeV schreef:
Onzin, want toen waren die zogenaamde "grote spelers" er nog helemaal niet.
Onzin? Ik spreek over de tijd rond 1995. Er waren bij mij in de buurt niet veel banken, behalve de grote bekende jongens:
Ik had toen nog geen internet. ABNAmro, Postbank, ING, Credit Lyonnais, Rabobank, Robeco en SNS. Andere banken kende ik niet. ABNAmro is volgens wiki in 1994 ontstaan en was toen 1 van de grootste banken in Nederland.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 aug 2014 1:17 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3935
Het gaat er niet om op welk moment jij precies verbinding kreeg met de buitenwereld. maar om je bewering dat begin jaren '90 de keuze beperkter zou zijn geweest dan nu.
Spaarinformatie is echt niet de uitvinder van een "top 10 spaarrentes", de Consumentenbond en diverse kranten publiceerden die al jaren voordat er ook maar iemand van internet gehoord had.
Alle banken waren bereikbaar per post (een prehistorisch systeem met enveloppen en postzegels).
Identificatieplicht bestond nog niet.

Misschien helpen een paar harde cijfers.
Citaat:
Het aantal monetaire financiële instellingen in Nederland is de laatste jaren hard gedaald. In 12 jaar tijd, gemeten van 1999 tot 2011, daalde het aantal namelijk met 55,1 procent.

En nee, dit waren niet allemaal spaarbanken. Net zoals het niet mogelijk is om bij elk van die paar honderd overgebleven "financiële instellingen" een spaarrekening te openen.

Maar het totaalplaatje lijkt me vrij duidelijk. Onzin? Ja onzin!

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO