Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 7:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 28 dec 2016 11:47 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1202
Een nieuw topic aangezien sparen op dit moment eigenlijk niet meer loont.

De vraag is wie van de mensen op dit forum is er overtuigd dat de grootbanken met op de voet gevolgd de internet spaarbanken op 0 % gaan uitkomen. Ik geef het de voordeel van de twijfel, net iets er boven eind 2017.

In dit artikel zijn ze noch niet helemaal zeker of we volgend jaar de 0 % gaan aanstippen.

http://www.volkskrant.nl/economie/nu-nog-minder-spaarrente-daalt-die-naar-nul-procent~a4440796/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 dec 2016 11:56 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Net boven 0% rente ontvangen betekent voor veel mensen meer belasting betalen dan rente ontvangen over je spaargeld, dus interen. Maar onze overheid gaat ervan uit dat wanneer u over enig spaarbedrag beschikt niet spaart maar belegt of investeert en een veel hoger rendement behaald. Misschien dat een volgend kabinet besluit het werkelijk rendement te belasten in plaats van het vermogen, dat zou eerlijker zijn.

Toch verwacht ik dat de kentering nabij is. In Amerika stijgt de rente al iets. In Europa gaan geluiden om de geldkraan dicht te draaien. Klaas Knot van DNB is daar voorstander van. Dan gaan we uiteindelijk op den duur misschien naar rentes van 2 á 3%. Dat zou al mooi zijn.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 29 dec 2016 6:29 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
De grootbanken zullen wel naar 0% gaan.. als je daar spaart, je geld opnemen, en onder het matras

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 29 dec 2016 9:15 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Als je de rente van bijvoorbeeld de leaseplanbank bekijkt en het gaat extrapoleren dan zou je inderdaad een rente van rond de 0% verwachten voor eind 2017.
Ik zelf denk dat we dan rentes krijgen als: 0,0x%. De vergoedingen zullen dan dus tussen de 0 en 0,09% zijn.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 29 dec 2016 3:01 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Laten we hopen dat het niet zover komt :shock:

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2017 12:59 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1202
Nog zo'n fraai artikel in het Financieel katern en die kwiebus maar lopen beweren dat iedereen boven € 100.000 met gemak een hoog rendement haalt.

http://www.telegraaf.nl/dft/geld/sparen/27354216/__Rampjaar_voor_spaarders__.html

Een gemiddelde rente van rond de 0,45 % , ja ja de overheid blijft aannemen dat alle vermogenden hier tegen de 3 % rendement gemiddeld gaan halen. Het is eerder dat de 0 % spaarrente in zicht komt, maar daadwerkelijke rendementen zijn volgens (K)wiebus en consorten echt niet haalbaar in dit gedigitaliseerde tijdperk, waar de overheid er ondertussen Belastingtechnisch wel vanuit gaat dat de gewone burger alles online doet.

Sprookjes blijven bestaan in politiek Den Haag, ik hoop dat de gevestigde partijen bij de Tweede kamer verkiezingen in het voorjaar keihard afgestraft gaan worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2017 7:31 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Als ook de vermogenden (die vast niet zo beleggen als de overheid doet geloven) eindelijk wakker worden en kiezen naar hun portemonnee, dan ben ik wel benieuwd...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2017 8:00 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
Die zijn allang blij dat niet het werkelijke rendement belast wordt.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2017 10:25 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1202
Citaat:
Die zijn allang blij dat niet het werkelijke rendement belast wordt.


Maak je geen zorgen, de echt vermogenden ( ik bedoel dus meer dan een paar miljoen, en niet de mensen die net in de postcode loterij een prijs van > 1 Mljn.€ gewonnen hebben ), hebben allang met hun accountants deze belasting omzeilt.

Het is weer het middenveld zoals gebruikelijk die mag bloeden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2017 10:27 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
Dan wordt toch ook niet het werkelijke rendement belast?

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2017 12:14 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 702
Hoe kan iemand de vermogens rendement heffing omzeilen, als die iemand al Aow heeft en voor zijn aanvullend pensioen, geheel afhankelijk is van rendement spaargeld + interen op dat spaargeld.
Ik ben erg benieuwd hiernaar.
Die lage rente en meer belasting betalen dan je aan rendement binnenhaalt nekt mij totaal.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2017 10:10 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 06 sep 2007 5:56 pm
Berichten: 254
Spaar bv weleens aangedacht om te omzeilen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2017 10:45 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Eindelijk iemand die het snapt.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2017 10:56 am 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1202
@Intrest
Citaat:
Hoe kan iemand de vermogens rendement heffing omzeilen, als die iemand al Aow heeft en voor zijn aanvullend pensioen, geheel afhankelijk is van rendement spaargeld + interen op dat spaargeld.

Niet, dat kan alleen als er meer rendement dan op een spaarrekening, op dit moment gemaakt wordt.

Beleggen zou een optie zijn als je jonger bent , je tijdshorizon lang genoeg is om eventuele klappen op te kunnen vangen als de beurs onderuit gaat.

Ik heb het bij mijn vader gezien die toen hij eind zestig was en in 2000 op top van de markt instapte ( heb ik hem toen afgeraden ), vele euro's verloren heeft, gelukkig maar een beperkt deel van zijn vermogen.

De huidige tijd doet mij aan hetzelfde denken, een hosanna stemming op de beurzen, mede gevoed door de centrale banken. Beurskoersen die niet de onderliggende waarden vertegenwoordigen. Jan en allemaal moet gaan beleggen volgens de banken om nog enigszins rendement te maken.

Ik sta op dit moment aan de zijlijn komend jaar om af te wachten waar het heen gaat, cash is king.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2017 12:23 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 06 sep 2007 5:56 pm
Berichten: 254
Doboy schreef:
Eindelijk iemand die het snapt.


en rendement tot 3 % maken anders wordt het minder mooi


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO