Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 10:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 09 maart 2011 1:50 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Ik kan mij bijna volledig vinden in de uitleg van Spaarinformatie.

De header stoort mij niet.
Mogelijk wordt de header uitgelegd als reclame en misschien is het dat ook wel.
Als het reclame is en het zodoende ook inkomsten genereert kan ik daar alle begrip voor opbrengen.
De organisatie en het onderhoud van de website kosten nu eenmaal ook geld.
Zelfs als de initiatiefnemers er wat aan overhouden is er wat mij betreft niets aan de hand, ook ik heb een hobby die wat inkomsten genereert, althans het kost niet te veel. Als ik de kans krijg laat ik de balans ook omslaan.
Tegen een rechtszaak ben ik nog niet aangelopen, maar ook dat heeft men hier blijkbaar al aan de hand gehad.
Vanuit mijn oogpunt is de reclame verre van overheersend, prima.

Ter verduidelijking: De website bestaat niet uit het forum alleen, alle andere informatie moet ook up-to-date gehouden worden. Ook al is dat grotendeels geautomatiseerd, dan is dat nog de verdienste van de initiatiefnemers.

Eén kleinigheid, als purist.
De tekst luidt nu:
Top 3 Sparen - Direct aan te vragen spaarrekeningen zonder voorwaarden

Hiervan is niets gelogen, er staat overduidelijk dat het gaat om "Direct aan te vragen spaarrekeningen zonder voorwaarden". LPB bv valt hier domweg niet onder.

Het woordje "Sparen" ertussen. daar heb ik een bedenking. Ik zou het gewoon weglaten.
Er is al een "Top 3 sparen zonder voorwaarden", daar staat LPB bovenaan.

Top 3 Direct aan te vragen spaarrekeningen zonder voorwaarden
Dat is nog net iets correcter.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 maart 2011 11:17 am 
Site Admin

Geregistreerd: ma 19 maart 2007 11:40 pm
Berichten: 447
Hadjememaar schreef:
Tegen een rechtszaak ben ik nog niet aangelopen, maar ook dat heeft men hier blijkbaar al aan de hand gehad.

Even voor de volledigheid: gelukkig is het nooit tot een rechtszaak gekomen. Het is wel zo dat het ons veel geld heeft gekost om onze advocaat in te huren.
Hadjememaar schreef:
Ter verduidelijking: De website bestaat niet uit het forum alleen, alle andere informatie moet ook up-to-date gehouden worden. Ook al is dat grotendeels geautomatiseerd, dan is dat nog de verdienste van de initiatiefnemers.

Het klopt dat een deel geautomatiseerd is. Maar omdat banken hun websites regelmatig veranderen, controleren we alle renteaanpassingen ook nog twee maal per dag handmatig om te voorkomen dat er foute informatie op de site komt. Daarom wordt een nieuwe rente soms pas op het einde van de dag op de site gezet. De bank heeft dan pas in de loop van de ochtend (na onze eerste handmatige check) de rente op haar site aangepast.
Hadjememaar schreef:
Eén kleinigheid, als purist.
De tekst luidt nu:
Top 3 Sparen - Direct aan te vragen spaarrekeningen zonder voorwaarden

Het woordje "Sparen" ertussen. daar heb ik een bedenking. Ik zou het gewoon weglaten.

Het woordje "Sparen" hebben we puur uit praktische overwegingen toegevoegd. Voorheen stond er een stuk tekst (die nu onderaan de pagina staat) wat SpaarInformatie is en dat de site over sparen gaat. Die tekst stond er o.a. om aan Google duidelijk te maken dat SI een spaarsite is. Sparen is voor ons een belangrijk trefwoord op Google en Google verwacht de trefwoorden bovenaan de pagina aan te treffen. Vandaar dat we het woord sparen toe hebben gevoegd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 maart 2011 4:10 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
SpaarInformatie schreef:
Sparen is voor ons een belangrijk trefwoord op Google en Google verwacht de trefwoorden bovenaan de pagina aan te treffen. Vandaar dat we het woord sparen toe hebben gevoegd.


Je moet me maar niet kwalijk nemen, dat ik daar niet aan gedacht heb.
Hiermee, en de rest, is het voor mij allemaal helder.
Niks meer aan veranderen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 maart 2011 4:20 pm 
Site Admin

Geregistreerd: ma 19 maart 2007 11:40 pm
Berichten: 447
Hadjememaar schreef:
Je moet me maar niet kwalijk nemen, dat ik daar niet aan gedacht heb.
Hiermee, en de rest, is het voor mij allemaal helder.


Natuurlijk nemen we je niets kwalijk, de zin die jij voorstelde is ook beter maar zoals je ziet zijn er nog allerlei andere dingen waar we aan denken :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 maart 2011 5:20 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
SpaarInformatie schreef:
Natuurlijk nemen we je niets kwalijk


Dat is wel een paar centen waard :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 maart 2011 8:10 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Hadjememaar schreef:
SpaarInformatie schreef:
Natuurlijk nemen we je niets kwalijk


Dat is wel een paar centen waard :mrgreen:


Slaap jij niet s'nachts?
Geplaatst: 10 maart 2011 04:20

Of was het nog carnaval bij jou? :P

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 maart 2011 2:33 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
juanj schreef:
Slaap jij niet s'nachts?


Deze vraag wil ik wel beantwoorden, maar dan met een wedervraag:

Soms wel, soms niet.
Dacht jij dat het kaboutertjes zijn, die werken als jij slaapt ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 maart 2011 5:34 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2503
Mijn reactie.

De Top 3 is niet volledig omdat Argenta ontbreekt.

Dat de Top 3 niet volledig is, is een gevolg van de volgende tekortkoming. Door precies 3 bankrekeningen uit te lichten wordt geen rekening gehouden met het feit dat bank nr. 4 en wellicht ook 5 tot en met 10 dezelfde rente bieden als bank 3.

De box met daarin de Top 3 moet daarom aangepast worden als er meer dan 3 banken zijn die de hoogste rente op vrij opneembaar tegoed bieden. Momenteel zijn dat dus 4 banken.

Maar eigenlijk zie ik de toegevoegde waarde niet zo. Het komt schreeuwerig over. En weet dus ook dat IceSave in 2008 een hele poos knalhard bovenaan had gestaan. :?

Een hoog percentage is leuk. Maar er is meer dan dat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 maart 2011 1:09 pm 
Site Admin

Geregistreerd: ma 19 maart 2007 11:40 pm
Berichten: 447
Wat de volgorde betreft, daar zijn we heel transparant in. Stel twee banken verhogen de rente naar 2,35%. De bank die als eerste de rente verhoogt zal boven de bank komen te staan die daarna de rente verhoogd (want hoe eerder een verhoging, hoe beter het voor de spaarders is)

Hetzelfde geldt voor verlagingen: als twee banken de rente verlagen naar 3%, dan komt de bank die als laatste de rente heeft verlaagd bovenaan te staan (want hoe later de bank de rente verlaagd, hoe beter het voor de klanten is)

In de top 3 is plek voor drie rekeningen dus wij lopen gewoon het rijtje af. Argenta is dus te laat geweest met verhogen. Ze hadden natuurlijk wel een rente kunnen bieden van 2,36%, dan hadden ze wel in het rijtje gestaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 maart 2011 4:37 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Voor iedereen die deze nieuwe header niet wil zien.
Ik kwam er zojuist achter dat Chrome + Adblock de banken uit deze nieuwe header niet laad!...

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 maart 2011 2:04 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Ik mis in de nieuwe Homepage "nieuws uit het forum" wat voorheen altijd zichtbaar was.
Zou dit niet terug kunnen komen want ik denk dat ik niet de enige ben die dit een gemis vind zowel voor forumleden
als voor gastbezoekers. :?:

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 maart 2011 2:13 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Dit was van de homepage gehaald omdat het een link was naar het forum welke elders gehost werd, welke plat ging, waardoor ook SI niet werkte. Ik mis het laatste nieuws op de homepage niet, want ik vraag me af wat de selectiecriteria zijn en m'n bookmark staat toch standaard op het forum, en soms klik ik dan op Home.

Met Chrome en Adblock zie ik trouwens wel het kader en wat tekst, maar niet de 3 banken.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 maart 2011 2:26 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
henrid schreef:
Dit was van de homepage gehaald omdat het een link was naar het forum welke elders gehost werd, welke plat ging, waardoor ook SI niet werkte.

Hiervan was ik niet op de hoogte,maar dan zal als de plannen om alles weer "onder 1 dak te plaatsen" doorgaan, het wel weer geplaatst worden hoop ik.

Want ik zie het ook als soort aanbeveling(reclame) voor het Forum,en voor onbekenden hiermee om hier op te gaan kijken zodat dit weer nieuwe aanwas kweekt wat altijd toch nodig blijft! :)

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 maart 2011 2:59 pm 
Site Admin

Geregistreerd: ma 19 maart 2007 11:40 pm
Berichten: 447
Als we alles op één server hebben draaien, zullen we het laatste nieuws ook weer gewoon op de voorpagina zetten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 22 maart 2011 4:26 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Vanaf morgen ziet de top 3 er anders uit!..
Woensdag 23 maart krijgen we een nieuwe nummer 1 in de banner met 2,50% rente!... 8)
Nu maar hopen dat er meer gaan volgen en ze weer met z'n alle op de 1ste plek willen komen.

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO