Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 7:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Aanvragen en/of rekening
BerichtGeplaatst: vr 27 jan 2012 3:36 pm 

Geregistreerd: vr 27 jan 2012 3:11 pm
Berichten: 1
Het aanvragen van een en/of rekening is bij LeasePlan Bank geen makkelijke zaak.
Half januari een rekening aangevraagd, alle gevraagde gegevens aangeleverd en een eerste betaling van 1 euro gedaan. Kreeg na een week een mail dat de verificatie van de tenaamstelling van de en/of rekening niet overeenkwam. Dit nagecheqd; het bleek dat er een spatie teveel in mijn opgegeven naamstelling stond. Vervolgens een kopie van een recent afschrift opgestuurd en weer een week daarna kreeg ik eindelijk een bericht dat ik geacceptterd werd. Al die tijd staat een flink bedrag renteloos te wachten totdat het overgeboekt kan worden. Secuur en veiligheid is prima, maar je kunt het ook overdrijven.
het zal mij benieuwen hoe de samenwerking met deze bank gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 jan 2012 3:40 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
BonPar1 schreef:
Al die tijd staat een flink bedrag renteloos te wachten totdat het overgeboekt kan worden.

Je had het ook op een spaarrekening kunnen laten staan en pas overboeken als de rekening geopend was


Laatst bijgewerkt door Lurker op vr 27 jan 2012 3:41 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 jan 2012 3:40 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
In 2010 een e/o rekening aangevraagd, en na opsturen van afschrift, was het prima

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 feb 2012 3:55 pm 

Geregistreerd: di 31 jan 2012 7:05 pm
Berichten: 1
Ook ik heb geprobeerd hier een internetspaarrekening te openen en wel op 06-01-2012 (vandaag is het 01-01-2012) en ook heb ik op hun verzoek een betaling van € 5,- euro op onze nieuwe spaarrekening, voor een zogenaamd soepel (lees snel) verloop, enige wat we hebben is een rekeningnummer (meteen al) maar na 2x een email ( antwoordt duurt gemiddeld 5 dagen) wordt er nu ( na 2de mail) in ene verzocht om de gegevens van mijn vrouw incl. bankafschrift op te sturen ?? En ik was na het eerste mailtje al in de laatse fase van controle ???
Nee, ik geloof niet dat dit een goede keus is.
Ben benieuwd of ik mijn gestorte € 5,- terug krijg, en zo ja wanneer.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 feb 2012 4:03 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 okt 2008 9:58 pm
Berichten: 349
Het is inderdaad jammer dat de aanvraagprocedure voor een e/o rekening zo moeilijk verloopt.
Maar als je eenmaal door deze fase heen bent zul je blij zijn met deze bank want hun website is heel simpel en overzichtelijk en de overboekingen gaan snel. Een deposito afsluiten gaat met slechts 1 of 2 muisklikken.

_________________
Waarom is groene stroom ook gekoppeld aan de olieprijs??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 feb 2012 5:35 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 05 jan 2012 12:14 pm
Berichten: 420
Vreemd, bij mij reageerden ze in januari binnen twee dagen op m'n mail. Telefonisch namen direct (dus zonder wachttijd) op!

Verwerking gemailde bankafschrift voor en/of-rekening duurde vijf dagen (staat maximaal zeven dagen voor).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 feb 2012 1:08 am 

Geregistreerd: wo 03 sep 2008 10:56 pm
Berichten: 11
Inderdaad voor het aanvragen van een en/of rekening heb je een lange adem nodig.
Op 5 januari 2012 aangevraagd en een identificatiestorting gedaan. Na een aantal keren mailen en bellen en het daarna aanleveren van aanvullende informatie is de rekening uiteindelijk pas op 30 januari 2012 geactiveerd. Dit verdient zeker niet de schoonheidsprijs.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 feb 2012 1:23 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
LPB zou er beter aan doen gelijk al duidelijk te vermelden dat het openen alleen kan als er een (tegen-)rekeningafschrift met een en/of vermelding overlegd wordt.
Want daar komt het in de praktijk wel op neer.
Maarja, LPB is voor velen kwa rente niet echt interessant meer.
Dat scheelt ook weer in het gemopper. :wink:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO