Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 10:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 13 sep 2012 10:15 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
do 13 sep 2012, 15:22 | 5 reacties
Dalende rente maakt spaarders creatiever

AMSTERDAM - Spaarders zijn ontevreden over het lage renteniveau en zoeken een hoger rendement op hun spaargeld. Om die reden zijn termijndeposito’s momenteel zeer in trek. Het aantal klanten van internetspaarbank LeasePlan Bank dat een termijndeposito afsloot, groeide het afgelopen jaar van 30 naar 60 procent, meldt de bank.

Klik hier voor meer.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 sep 2012 8:31 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Hoopvol klikte ik op het topic, om erachter te komen dat men deposito's al creatief vindt. Waarom worden er zoveel dezelfde flutartikelen geschreven...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 sep 2012 9:04 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
henrid schreef:
Hoopvol klikte ik op het topic, om erachter te komen dat men deposito's al creatief vindt. Waarom worden er zoveel dezelfde flutartikelen geschreven...


Henrid: helemaal mee eens!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 sep 2012 10:08 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
ger schreef:
Henrid: helemaal mee eens!!

Yep, hier nog zo een. Nu nog de echte tip van het jaar!

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 sep 2012 10:58 am 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
Wij vinden het inderdaad niet creatief, maar volgens mij is er nog een enorme groep waarbij nu een lampje gaat branden.
Hoewel, het is maar de vraag of die groep ook dit artikel zal lezen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 sep 2012 12:45 pm 

Geregistreerd: zo 17 mei 2009 12:01 pm
Berichten: 32
Is feitelijk gewoon een commercieel artikel waarin mensen warm worden gemaakt hun spaargeld (langer) vast te zetten bij LPB... :lol: :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 sep 2012 2:20 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Als creatief betekent: na jarenlang veel mooie kansen te hebben laten lopen om vervolgens, als het eigenlijk al veel te laat is, op de valreep nog even een paar kortlopende depositootjes af te sluiten om te schade te beperken, dan is de betekenis van dit begrip flink gedevalueerd. :lol:

Over creativiteit gesproken: over niet al te lange tijd lopen al die jaardeposito's af waarvoor vorig jaar en masse werd gekozen in de poll van LPB.
Had ook 4.65% kunnen zijn voor 5 jaar.
Kan wel janken. Medespaarders, bedankt voor uw stem :(

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 sep 2012 3:23 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Precies en bedankt voor die korte-termijn stemmers. Een deel van m'n geld staat vast tot in de twenties voor percentages waar je alleen nog maar van kan dromen. Dat artikel is vast commercieel bedoeld, en zoals altijd zijn de laatsten die instappen juist de verliezers. We kunnen jaren gaan winterslapen totdat de crisis overgewaaid is, en dat een eventuele hoge inflatie onze spaarrentes aanwakkert, moet ik dan eerst nog zien.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 16 sep 2012 3:30 pm 

Geregistreerd: zo 17 mei 2009 12:01 pm
Berichten: 32
Ach de mensen die anderen hier willen verlekkeren met hun lange deposito's met rentes van 4,65 % 10 j vast (pfff....), alsof dat vetpot is! Inflatie start vanaf 2014..... Ben ik blij dat ik een groot deel in goud en zilver heb...beschermt tegen inflatie en over de afgelopen 3 jaar een rendement van 20% per jaar.... :lol: :lol: De rest in kortlopende deposito's zodat ik buitenkansjes niet hoef te laten lopen!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2012 2:28 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 feb 2010 6:10 pm
Berichten: 296
Opvallender vind ik de vaststelling dat vier van de tien spaarders bij LeasePlan hun geld niet vastzet. Momenteel is de vrije rente bij LP slechts 2,12% terwijl een deposito van 3 maanden vast 2,8% oplevert. Dat is dus een derde meer!

Als mijn boodschappen bij de buurtsuper ineens een derde duurder zijn kijk ik toch echt wel of ze een straat verder niet goedkoper zijn. Blijkbaar is 40% van de spaarders bij LP niet zo mobiel of vinden ze drie maanden al te lang om er niet bij te kunnen...

Ik kan me voorstellen dat je een deel van je spaargeld vrij wilt hebben, maar LP staat al een tijdje niet meer in de top-10, dus voor vrije rekeningen zijn zat alternatieven. Vind men overstappen dan toch te veel moeite?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2012 7:35 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
mmm schreef:
Opvallender vind ik de vaststelling dat vier van de tien spaarders bij LeasePlan hun geld niet vastzet. ...... Vindt men overstappen dan toch te veel moeite?

Of ze denken dat het wel goed zit en komen er pas veel later achter dat het niet goed meer zat.
Ik kijk zeker eens per maand naar al mijn rentes en meestal vaker, in deze tijden zeker. Ik denk dat veel mensen dat niet voldoende frequent doen.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 sep 2012 12:19 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Of ze denken: de rest verlaagt vroeg of laat ook, dus overboeken heeft weinig nut.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 sep 2012 10:09 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Er zijn er wellicht ook die beducht zijn voor de nog in nevelen gehulde roofplannen die de nieuw te vormen regering smeedt om zich een groter aandeel van het "dood spaarkapitaal" toe te eigenen......
Met het deel van je vermogen dat voor jaren vaststaat heb je dan geen kans die aanslag te ontwijken....is het tamelijk direct besteedbaar daarentegen, dan kun je er zélf nog iets voor kopen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 sep 2012 1:36 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
mmm schreef:
Opvallender vind ik de vaststelling dat vier van de tien spaarders bij LeasePlan hun geld niet vastzet. Momenteel is de vrije rente bij LP slechts 2,12% terwijl een deposito van 3 maanden vast 2,8% oplevert. Dat is dus een derde meer!


Hetgeen niet helemaal waar is.

De vrije rente bij LPB is momenteel 2,32% (effectief 2,34%). Sinds 1 augustus levert een deposito van 3 maanden vast bij LPB 2,75% (effectief 2,78%) op.

Dus niet een derde, maar een vijfde meer!

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 sep 2012 9:19 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Wellicht weet 'mmm' al de rente per 1 october... ?

Verlaging van de opslag in het verschiet? :lol:

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO