Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 12:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 8:49 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
Zoals we u eerder hebben bericht, hebben wij in augustus 2010 tijdelijk een pauze ingelast bij het aannemen van nieuwe klanten. Naast onze 50.000 bestaande klanten hebben zich in de tussentijd zo'n 13.000 belangstellenden bij ons gemeld die ook een Internetspaarrekening willen aanvragen.

Na een periode van tien maanden kunnen nieuwe particuliere spaarders vanaf vandaag weer een rekening bij ons openen. Voor u als bestaande klant verandert er verder niets. We vinden het echter wel belangrijk om onze klanten net als alle belangstellenden hier persoonlijk van op de hoogte te stellen.

Naar verwachting kunnen ook nieuwe zakelijke spaarders later dit jaar weer een rekening bij ons openen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 9:49 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Het lijkt er op dat ze zolang ze bovenaan stonden in de diverse lijstjes, ze geen toestemming hadden van DNB om meer spaarders en geld aan te trekken Een verwijt dat men DNB in de icesave affaire maakte. Nu LPB niet meer bovenaan staat, dankzij de forse verlaging van de renteopslag, is de toestemming weer terug.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 11:20 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
BillGates schreef:
Het lijkt er op dat ze zolang ze bovenaan stonden in de diverse lijstjes, ze geen toestemming hadden van DNB om meer spaarders en geld aan te trekken Een verwijt dat men DNB in de icesave affaire maakte. Nu LPB niet meer bovenaan staat, dankzij de forse verlaging van de renteopslag, is de toestemming weer terug.
Nou, dit is tenminste weer eens een reactie, niet gebaseerd op schijnbare jalouzie, rancune of wantrouwen, waar een mening niet als een feit wordt gepresenteerd. Daar kunnen anderen nog wat van leren. chapeau! Daarnaast zou je stelling zo maar kunnen kloppen, klinkt plausibel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 12:16 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Blikoortje schreef:
Hadjememaar schreef:
LPB verdient zonder meer een pluim voor het handhaven van de 2,1% opslag t/m 31 december. Wat de rente in 2011 precies gaat doen is koffiedikkijken, net als wat LPB met de opslag gaat doen. Misschien valt het per 1 januari nog mee, op wat langere termijn heeft het voor LPB geen meerwaarde om veruit de hoogste te blijven. Ik verwacht dat (ook) bij LPB langzaam maar zeker de rentekraan wordt dichtgedraaid.

Het betalen van een rente tot zo'n 3% op dagelijks opvraagbaar geld zal voor een groot bedrijf als waarvan LPB deel uitmaakt niet het probleem zijn; het is voor hen nog altijd goedkoper als het aan moeten trekken van dergelijke bedragen via de reguliere geld- en kapitaalmarkten. Hun eenzame positie qua geboden rente op daggeld trok - kennelijk onvoorzien - zoveel vermogen aan dat ze er ófwel zelf teveel aan hadden, ófwel de (mogelijk en waarschijnlijk) door DNB gestelde bovengrens van de hoeveelheid uit de spaarmarkt te halen kapitaal gingen overschrijden. Om die toestroom een halt toe te roepen, zal LPB dus minder aantrekkelijk moeten worden, meer in evenwicht met de concurrenten zonder dat het nu ingelegde kapitaal - ongewenst - weer wegloopt (bij hun behoefte of de DNB limiet).
Mijn verwachting is daarom dat hun rente, op het moment dat nieuwe klanten weer welkom zijn, 0,6-0,75% lager zal zijn op voorwaarde dat de andere banken de huidige tarieven handhaven. Voor wat een (weers-)verwachting waard is
.. :)
Soms vraagt het geheugen om een kleine opfrisbeurt. In de draad 'LPB heeft de hoogste rente' zijn in bijdragen van 22 december 2010 bovenstaande taxaties na te lezen over de verwachte renteontwikkeling en de relatie daarvan met de klantenstop bij LPB.
Het zal waarschijnlijk niemand verbazen dat de huidige gang van zaken bij LPB voor de schrijvers van die bijdragen dus geen verrassing is.
De voordelen die LPB als nieuwkomer in bankenland had, nemen af met het verstrijken van de tijd.
Ook deze muis zal in kleur steeds minder gaan afwijken van de andere...... :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 12:52 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Het wordt tijd dat Manno van den Berg, Telegraaf weer eens contact opneemt met Rob Keulemans, directeur van Leaseplan Bank.

Zo zou ik best willen weten of die doelstelling van 2 tot 3 miljard spaargeld nog steeds staat en welk deel daarvan intussen is binnengehaald.

Want dat zou best eens kunnen betekenen dat de deur voor nieuwe spaarders bij LPB niet zo heel lang open zal staan.
Het kan een volgende keer natuurlijk ook anders gaan. Wat te denken van een volledige inlegstop, ook voor bestaande klanten ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 1:24 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Hadjememaar schreef:
... Want dat zou best eens kunnen betekenen dat de deur voor nieuwe spaarders bij LPB niet zo heel lang open zal staan.
Het kan een volgende keer natuurlijk ook anders gaan. Wat te denken van een volledige inlegstop, ook voor bestaande klanten ?
Ik kan mij niet voorstellen dat LPB een "volledige inlegstop" zou overwegen, zeker nu niet. Dat zou wel een erg uitzonderlijke voorwaarde worden.
Maar als je een rekening zou willen openen dan kan je dat beter NU doen, om teleurstelling te voorkomen.
Inleggen is namelijk niet verplicht als je nog geen spaargeld over hebt (afgezien van een eerste storting).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 1:36 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
gelijk geopend , het kan maar gedaan zijn


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 2:11 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
Hmmm.... kan nu wel mijn adres opzoeken, snel maar even openen. Wie weet hebben ze straks weer wat hogere rentes. ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 5:07 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Is alles weer vol, of is de site nog niet aangepast??

Bij openen, krijg je weer de melding, dat je niet kan openen..

https://sparen.leaseplanbank.nl/secure/ ... openen.htm

En de top3 dient ook nog aangepast te worden, als je toch kan openen...

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 8:09 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
Ik heb de boel in elk geval voor zowel mezelf als moeders geactiveerd en de eerste storting (van vijf hele euro's :mrgreen:) is onderweg. ;) Maar als ze de boel nu al weer dicht gooien zou mooi kl*te zijn voor degenen die er niet gelijk bij waren...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 9:05 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 11:15 pm
Berichten: 81
Ik heb het bericht ook ontvangen. Tweemaal zelfs, één keer omdat ik me op de nieuwsalert had aangemeld en nog een keer omdat ik (mijn B.V.) er al een zakelijke rekening heb lopen.
Helaas... die zakelijke rekening zit me nu in de weg. Omdat ik met een aantal dezelfde gegevens probeer te openen (hetzelfde adres en ik ben gemachtigde van de zakelijke rekening), denkt de website dat ik al een rekening heb lopen -- ja, maar wel een zakelijke!

De klantenservice gebeld, gelukkig kreeg ik onmiddellijk een vriendelijke dame aan de telefoon (geen wachttijd, daar werd ik haast door overvallen :D ).
Na wat kijken in het systeem kwam ze tot de conclusie dat het via de website inderdaad niet gaat lukken.
Op haar suggestie heb ik nu een email naar de klantenservice gedaan met het verzoek om alsnog een particuliere rekening op mijn naam te openen.
Nu maar afwachten...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 9:06 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 10:29 am
Berichten: 259
Ik denk dat ze 'm niet zo snel dicht zullen gooien.
Er zijn waarschijnlijk meer mensen gaan lopen dan ze hadden verwacht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 9:42 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Het werkt ondertussen weer bij mij... ik kreeg nog een oude website te zien (cache)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 10:45 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Deze tekst kan dus ook worden aangepast
Deze rekening is tijdelijk niet te openen.
op
http://www.spaarinformatie.nl/sparen/re ... rnetsparen
én in het informatieblokje op de homepage.

Overigens vraag ik me af of ik nieuwe inleg wel naar LPB moet brengen of toch beter naar BoS kan sturen. Die 2,75% effectief is m.i. maar 2,72% effectief omdat je over de ontvangen rente een jaar eerder VRH moet betalen, en daarmee ben je je 0,03% extra weer kwijt. (ca 2.75% x 0.988 = 2.717)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 1:19 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
BillGates schreef:
Overigens vraag ik me af of ik nieuwe inleg wel naar LPB moet brengen of toch beter naar BoS kan sturen. Die 2,75% effectief is m.i. maar 2,72% effectief omdat je over de ontvangen rente een jaar eerder VRH moet betalen, en daarmee ben je je 0,03% extra weer kwijt. (ca 2.75% x 0.988 = 2.717)


Dat is nu natuurlijk altijd een nadeel bij maandelijkse betaling, of bij kwartaalbetaling. Ook bij opheffing van een rekening. Theoretisch zou het ook ooit weer goed moeten komen, als het moment daar is dat je vermogen weer afneemt........

En het gaat alleen op als het verschil kleiner is dan pakweg 0,03%.
Sinds de woorden van Trichet, afgelopen maand, is de 1-maands-Euribor ca 0,11% gestegen. Als de ECB-rente over een paar dagen werkelijk wordt verhoogd van 1,25% naar 1,5% zou die Euribor als gevolg daarvan met gemak zomaar nog 0,14% kunnen stijgen. Als dat zo is zal LPB dat per 1 augustus doorgeven. Of BOS dat ook doet, moeten we nog maar afwachten.

Verder lijkt het me reëel om even te vermelden dat je stelling niet opgaat voor iedereen die binnen de vrijstelling van 20.785 euro (per persoon) valt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO