Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 4:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2011 8:58 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
juanj schreef:
Sorry ben niet duidelijk geweest, ik bedoel de bonus rente.

Is de bonus rente ook over het gehele saldo gedurende december?

Dus 3,26% voor december, zoals andere aangeven?
Nou, je was wel duidelijk, maar ik was slordig.
Had natuurlijk moeten zijn:
Citaat:
Gedurende de hele maand december bouw je elke dag 1/365 * 3,26 % rente op over het saldo van die dag. Dat bij elkaar opgeteld is de rente die je 31 december krijgt bijgeschreven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2011 9:11 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Ben bang als LPB die 0,5% niet expliciet op de site vermeld, dat LPB niet op nr 1 komt.

SI heeft het beleid alleen de rente's die op de site van aanbieder staat te vermelden.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2011 11:05 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Ik zie het niet als een bonus maar meer als een blijfpremie. :wink:

Was bijna een bankrun geweest bij de LPB en zo hebben ze het nog net kunnen afwenden....tja wat in de afgelopen tijd in hun voordeel heeft gewerkt kan zomaar eens flink in hun nadeel uitvallen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2011 7:17 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Inderdaad, en is de rente in januari niet hoog genoeg, gaan we gewoon alsnog weg.

Kon ik mijn eigen bank maar eens zover krijgen, dan hoefde ik niet zo met mijn centen te shoppen.

Update:
Op internetbankieren staat 3,26%

Echter op de site staat 2,76%

Dus SI,

Hoe gaat het vermeld worden?

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2011 7:36 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 814
Bij mij staat er 3,26 als ik inlog, maar niet op de site zelf inderdaad. Misschien alleen voor bestaande klanten dus? Geen idee.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2011 8:04 am 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Ik heb zojuist de rente geüpdatet:

http://www.spaarinformatie.nl/sparen/re ... rnetsparen

Zover wij hebben begrepen is de 0,5% extra rente voor iedereen beschikbaar en van toepassing op het gehele spaarsaldo. Daarbij gaat het dus niet om een actie die slecht voor een groep klanten (Nieuwe klanten of enkel nieuw geld) van toepassing is (Zoals bij andere banken). Daarmee is de effectieve rente die je ontvangt dus echt 3,31%. Of er per 1 Januari een flinke terugval is weten we nog niet. LPB kan per die datum natuurlijk ook hun opslag aanpassen om weer "marktconform" te zijn.

Of we de verkeerde conclusie hebben getrokken weten we in de loop van de dag. Als dat het geval is passen we e.e.a. correct aan.

PS: Op deze site hebben we de opmerking "Effectieve rente per jaar die middels nominale rente van 3.26% (2.76% + 0.50% extra rente voor alle klanten) maandelijks wordt uitgekeerd." geplaatst mode aansluiting met de aanduiding op de site van LPB aan te geven.

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2011 10:42 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Mandros schreef:
... PS: Op deze site hebben we de opmerking "Effectieve rente per jaar die middels nominale rente van 3.26% (2.76% + 0.50% extra rente voor alle klanten) maandelijks wordt uitgekeerd." geplaatst mode aansluiting met de aanduiding op de site van LPB aan te geven.
Huh ? :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2011 11:05 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 814
erikk schreef:
Bij mij staat er 3,26 als ik inlog, maar niet op de site zelf inderdaad. Misschien alleen voor bestaande klanten dus? Geen idee.


Op LPB staat nu duidelijk dat eindejaarskado alleen voor bestaande klanten is. Ik had gelijk dus :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2011 11:17 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
besta ik dan niet als nieuwe klant???

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2011 11:20 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Lijkt mij inderdaad logisch dat het voor bestaande klanten geldt. Niet bestaande klanten heeft de bank ook weinig aan....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2011 12:29 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 814
Als je nog geen klant bent, ben je dus geen 'bestaande klant', ookal besta je wel. Je bent toch ook geen bestaande koe alleen maar omdat je bestaat? :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2011 2:45 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
Die 3,31% is wel aantrekkelijk, maar ik twijfel om met saldi te gaan schuiven voor dat kleine verschilletje. Wat er staat, staat er en blijft lekker staan. Veel spannender vind ik de vraag wat de opslag in Q1 2012 wordt. Bovendien kan de rente bij andere banken deze maand nog verhoogd worden en bij LPB niet meer.

Maar ergens geldt dat LPB de opslag wel moet verhogen om een leegloop van spaarsaldi te voorkomen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2011 4:11 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
De site van LPB is niet eenduidig want in de banner op de homepage staat "voor bestaande klanten" en in de uitleg daarna staat "Klanten".


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2011 7:32 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Tot mijn verbazing melden andere sites allemaal 2,76% bij LPB

Ik hoop dat de vermelding 3,31% lekker blijft staan, wellicht jaagt dit de rente bij andere banken verder op (zie bv Money, Annadolu)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2011 7:53 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
Ben benieuwd; naar aanleiding van aankondiging op Forum gisteren (30 nov) een rekening geopend (nadat dit weken geleden na een weken durende malaise in communicatie met LPB was mislukt). Lijkt me dat ik dus nu een "bestaande klant ben" bij aanvang van de actie.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO