Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 16 apr 2024 5:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 28 feb 2014 10:35 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6728
U spaart bij LeasePlan Bank. Daarom krijgt u iedere maand informatie over de hoogte van onze rente. Zo weet u precies waar u aan toe bent.

Internetsparen
De afgelopen maand is de 1-maands Euribor® gedaald met 0,01%, van 0,23% naar 0,22%. Op grond van de stand van de 1-maands Euribor® op 27 februari 2014 komt uw spaarrente voor maart 2014 uit op 1,72% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de vaste opslag van 1,50%.

Depositosparen
Bij Depositosparen hoort een vaste rente. Deze vaste rente is bekend voor u het Termijndeposito afsluit. De rente blijft gelijk tijdens de met u afgesproken periode. De vaste rente stellen wij periodiek vast. Dit gebeurt op basis van de ontwikkelingen op de geldmarkt en op de kapitaalmarkt.

Wilt u meer weten over onze rentetarieven? Kijk dan op onze website bij actuele rentetarieven. Vanaf de eerste dag van de maand vindt u daar de nieuwe rentetarieven.

Vanaf 5 maart is het niet meer mogelijk om uw Termijndeposito te verlengen
Bij het openen van een Termijndeposito is het vanaf 5 maart niet meer mogelijk om voor de optie ‘verlengen’ te kiezen. Hebt u voor uw lopende Termijndeposito’s gekozen voor de optie 'verlengen'? Dan wordt deze keuze vanaf 5 maart niet meer uitgevoerd. Uw geld is weer beschikbaar na afloop van de afgesproken looptijd. Wij storten het geld van uw Termijndeposito dan op uw Internetspaarrekening. Voor meer informatie lees ons nieuwsbericht.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 feb 2014 2:45 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3717
Vreemd, wat zit hier achter? Automatisch verlengen is handig voor de klant dan heeft hij/zij er geen omkijken naar. Of heeft LPB veel aanvragen gehad om dit ongedaan te maken gezien de lage rente stand?

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 feb 2014 2:52 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1977
heeft in een nieuwsbrief gestaan

Bij het openen van een Termijndeposito kunt u bij LeasePlan Bank voor de optie ‘verlengen’ kiezen. Deze optie kunt u zelf op elk moment aanpassen. Voordat uw Termijndeposito afloopt, sturen wij u een e-mail om u op de verlenging te attenderen. Wanneer deze e-mail aan uw aandacht ontsnapt, kan het gebeuren dat uw Termijndeposito wordt verlengd. Zonder dat dit uw bedoeling was. Uw spaarbedrag staat dan voor een nieuwe termijn vast. U kunt er dus niet meer bij.

Autoriteit Financiële Markten
Om mogelijke teleurstelling te voorkomen, is het volgens de Autoriteit Financiële Markten beter om de optie ‘verlengen’ uit te zetten. De Autoriteit Financiële Markten analyseert elk jaar onze dienstverlening op de principes van modern spaarbeleid. LeasePlan Bank scoorde in 2013 erg goed. We kregen 4,2 op een maximum van 5. Dat is beter dan vorig jaar en hoger dan het gemiddelde voor onze branche. Wel kregen we het advies om de optie ‘verlengen’ bij onze Termijndeposito’s uit te schakelen. Dit advies hebben wij opgevolgd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 feb 2014 4:54 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Als ze dat nu eens alleen bij langlopende deposito's hadden gedaan. Daar zijn de consequenties van ongewenste verlenging veel groter.

Een driemaandsdeposito, dat mag de naam deposito amper dragen. Da's een veredelde spaarrekening.
Als je die een keer per ongeluk laat verlengen, vallen de gevolgen wel mee.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 feb 2014 7:14 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
Ja, dan hadden wij tenminste weer een leuke discussie kunnen opstarten over "wat is kort", 3, 6, 9. 12 maanden of nog langer?
Gewoon overal uitzetten, zoals de aanbeveling van de AFM; zouden meer banken moeten doen.
Bovendien, zoals je eigenlijk zelf ook al schetst, is het renteverschil tussen "vrij opneembaar" en een kortdurend deposito dusdanig klein, dat een paar dagen op de spaarrekening ook niet meteen een rib uit je lijf is.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 feb 2014 7:18 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6728
De rente's zijn dermate laag, dat ik niets meer vast zet.

Deposito's leveren te weinig 'extra' rente op

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 feb 2014 8:38 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3717
De rentes zijn dermate laag dat sparen uberhaupt al niet meer interessant is...

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 maart 2014 12:56 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
Tegen de tijd dat je er anders tegenaan kijkt ben je hier wat mij betreft altijd weer welkom.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 maart 2014 11:48 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3717
De inflatie is ongeveer evenhoog als de hoogste rente. Als je daarnaast nog VRH moet betalen lever je dik in. Dus waarom dan nog sparen als je boven VRH grens zit??

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 maart 2014 12:11 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Omdat je rendement -100% is als je het uitgeeft :)

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 maart 2014 1:56 pm 
Stuiver

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 11:58 am
Berichten: 89
JandeV schreef:
Tegen de tijd dat je er anders tegenaan kijkt ben je hier wat mij betreft altijd weer welkom.


Prachtig, +1 voor JandeV :lol:

henrid schreef:
Omdat je rendement -100% is als je het uitgeeft :)


Ook helemaal mee eens, +1 voor hendrid ! :D

En ik wil Piggy alvast voor zijn, want die komt dadelijk met een reactie dat je beter kan beleggen omdat dat veel meer rendement oplevert... :shock:
On Topic; waar ik voorheen een automatich verlengende 3 maands deposito had, is de rente daarvan (1,65%) nu zelfs lager dan vrij opneembaar (1,73%)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 maart 2014 2:44 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
henrid schreef:
Omdat je rendement -100% is als je het uitgeeft :)


Klopt en toch wil ik het ook ooit allemaal uitgeven. Onze laatste jas heeft namelijk geen zakken 8)

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 maart 2014 3:28 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3717
henrid schreef:
Omdat je rendement -100% is als je het uitgeeft :)


Hangt er vanaf wat je koopt, als je bijvoorbeeld zonnepanelen/je woning isoleert/windmolen/aardwarmte pomp/led lampen koopt kan je alsnog een positief rendement behalen. Zelfs mogelijk meer meer dan 1,8% nu.

Daarnaast de vraag aan spaarders: Bij welk rentepercentage stop je met sparen? Spaar je nog steeds ook al krijg je 0% rente? Of stop je met sparen wanneer de rente negatief wordt of wanneer de rente 0% is maar je per periode een x bedrag voor je spaarrekening moet betalen?

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 02 maart 2014 1:26 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
Piggy schreef:
Daarnaast de vraag aan spaarders: Bij welk rentepercentage stop je met sparen? Spaar je nog steeds ook al krijg je 0% rente? Of stop je met sparen wanneer de rente negatief wordt of wanneer de rente 0% is maar je per periode een x bedrag voor je spaarrekening moet betalen?

Bij mij is de vraag of ik spaar niet afhankelijk van een of ander percentage.
Het ligt er meer aan welke definitie je voor sparen gebruikt.

Voor mij ligt dat vrij ruim: Iets (en dat hoeft niet eens geld te zijn) niet nu gebruiken, maar bewaren voor later.
Ik vermoed dat jouw definitie van sparen veel enger is, alleen betrekking hebbend op geld en de (on-)mogelijkheid de waarde daarvan te laten groeien door het op (bank-)rekeningen te stallen.

Van de niet-financiele voorbeelden die je noemt zijn hier de meeste al lang uitgevoerd. Ook om te sparen, maar dan wel het sparen van het milieu.
(Niet nu gebruiken, maar bewaren voor de generaties na mij. Een standpunt dat hier op weinig begrip hoeft te rekenen, ik snap dat wel. De meesten hier gebruiken een engere definitie, zoals jij. Maar echte spaarders zouden hier meer begrip voor opbrengen)
Om nu zonnepanelen voor mijn ramen te gaan hangen gaat me iets te ver...

Volgens mij is je vraag ook eigenlijk een andere en is die onder de buitenlaag inderdaad bedoeld om te sturen in de richting van beleggen. Ik heb daar geenszins bezwaar tegen, alleen zou ik het meteen in mijn eerste bijdrage duidelijk gemaakt hebben.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 02 maart 2014 10:38 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3717
In hoofdlijnen komt het voor jou dus op neer:

-Je spaart voor diverse doeleinden (bedrag mag heeft geen limiet).
-Risico van geldontwaarding moet zo klein mogelijk zijn.
-Groei van het geld zou mooi zijn maar is geen must, het mag zelfs wat geld kosten.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO