Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 7:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 22 aug 2012 1:57 pm 

Geregistreerd: wo 22 aug 2012 1:11 pm
Berichten: 3
Tijdens mijn vakantie in het buitenland las ik in een Nederlandse krant het bericht over de Moody afwaardering van de LPB. Wat het precies betekende of wat dat voor gevolgen zou kunnen hebben voor individuele spaarders was niet duidelijk. Niet dat ik er wakker van lag, maar na thuiskomst verwacht je na die persberichten toch een uitgebreide verklaring op de website van de bank: geen woord erover. De klantenservice maar 's gemaild, en nadat ik na een week nog geen antwoord had, telefonisch contact gezocht. Na enig gezoek werd mijn email opgegraven waarbij het onduidelijk bleef of mijn vraag al dan niet in behandeling was. Op mijn verzoek te worden doorverbonden met iemand die er verstand van heeft: dat mocht niet. Ik moest maar rustig afwachten op antwoord op mijn email.

Vijf minuten later heb ik mijn rekening opgeheven. Een bank die weigert te communiceren en mij behandelt als een onmondige klant, daarmee wens ik geen relatie te hebben. Trouwens, zo geweldig was hun rente de laatste maanden toch al niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 aug 2012 2:37 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
Dat je geen reactie op je mail krijgt is natuurlijk niet heel erg klantvriendelijk, maar wat verwacht je dan voor antwoord te krijgen?
Een extern bureau past de rating aan, wat voor verklaring verwacht je dan van een bank?

- Moody's heeft het verkeerd?
- Het klopt, wij kunnen niet aan onze verplichtingen voldoen?
- We vallen binnenkort om?

De interne procedures zullen niet veranderen door een andere rating.
Voor de spaarders zal er in principe ook niets veranderen, tenzij ze om zullen vallen.
Maar je gaat toch niet verwachten dat een bank, na zo'n bericht, met een verklaring zal komen dat iedereen maar beter zo snel mogelijk zijn geld er weg kan halen.

Ik hou mijn rekening er in ieder geval nog gewoon aan.
Qua deposito's bieden ze nog steeds redelijke rentes en van de ratingbureau's trek ik me niet zo veel aan.
Wel zorg ik regelmatig een kopietje van mijn saldo daar maak, maar dat doe ik niet alleen bij Lpb.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 aug 2012 5:38 pm 

Geregistreerd: wo 22 aug 2012 1:11 pm
Berichten: 3
Kan me niet schelen met welke verklaring ze komen, als ze maar IETS zeggen.
Arrogant stilzwijgen, in het bijzonder in een periode dat de ene na de andere bank omvalt, vind ik onaanvaardbaar. Maar als jij er mee kan leven, prima!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 aug 2012 7:13 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
richardsing schreef:
...., in het bijzonder in een periode dat de ene na de andere bank omvalt, ....

Heb ik iets gemist???

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 aug 2012 8:20 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Ik denk niet dat LPB snel omvalt, tevens mocht het gebeuren (hoop het niet) dan krijg je geld+rente (als het goed is) binnen 10 dagen terug.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 aug 2012 12:15 pm 

Geregistreerd: wo 22 aug 2012 1:11 pm
Berichten: 3
Of die bank nou wel of niet omvalt - ik geef toe, kans is klein dat het gebeurt - is eigenlijk niet zo interessant. Je geld krijg je toch wel. Ik wil alleen de aandacht vestigen op de hardnekkige arrogantie van sommige banken hun klanten afdoende te informeren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 aug 2012 12:31 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Soms worden dingen niet verteld, om paniek/onrust te voorkomen

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 aug 2012 12:36 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5824
Woonplaats: Obliville
Goede PR is natuurlijk belangrijk, maar klanten die een veel te grote broek aantrekken daar zitten bedrijven (waaronder banken) ook niet op te wachten.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 aug 2012 12:43 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
obligataire schreef:
Goede PR is natuurlijk belangrijk, maar klanten die een veel te grote broek aantrekken daar zitten bedrijven (waaronder banken) ook niet op te wachten.
Obligataire, dat vindt ik nogal een uitspraak jegens Lurker. Niet alleen onvriendelijk maar je gaat ook inhoudelijk daarmee te ver.
In aanvulling op je onderstaande reactie: wellicht is het dan goed je antwoord wat helderder te stellen. Cynisme is nooit een goede insteek.


Laatst bijgewerkt door DagobertDuck op do 23 aug 2012 2:02 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 aug 2012 1:10 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5824
Woonplaats: Obliville
DagobertDuck schreef:
obligataire schreef:
Goede PR is natuurlijk belangrijk, maar klanten die een veel te grote broek aantrekken daar zitten bedrijven (waaronder banken) ook niet op te wachten.
Obligatiore, dat viindt ik nogal een uitspraak jegens Lurker. Niet alleen onvriendelijk maar je gaat ook inhoudelijk daarmee te ver.


Volgens mij begrijp je mijn reactie niet :? . Met de posting van Lurker ben ik het inhoudelijk helemaal eens. Lees maar eens goed voordat je reageert.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 aug 2012 1:25 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Wellicht dat ie ook iemand anders bedoeld... hij spreekt over 'Obligatiore', en dat is iemand anders denk ik.. :wink:

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 aug 2012 3:58 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
Ik voel me in ieder geval niet aangevallen door obligataire.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO