Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 10:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 31 dec 2011 4:04 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
Mod edit: afsplitsing.

over de administratie van LPB ben ik niet te spreken. Ik heb een persoonlijke rekening met daaraan gekoppelde deposito's. Nu is het niet mogelijk:

a) om het om te zetten in en en/of rekening (simpele naamswijziging kan niet).

b) om een en/of rekening erbij te openen, want dan accepteert LPB je niet als klant, omdat je al klant bent.

Ik wil wel meer geld kwijt, maar dan gaat dan niet ! Tenminste niet boven 100.000.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 31 dec 2011 5:34 pm 
b) om een en/of rekening erbij te openen, want dan accepteert LPB je niet als klant, omdat je al klant bent.

svanke. om ernaast nog een en/of rekening te openen kun je het beste de ander de aanvraag te laten doen . dan lukt het volgens miij wel.

De reden dat de LPB niet je gewone rekening kan omzetten in een en/of rekening heeft te maken met o.a claims achteraf. (de reeds geopende deposito,s zijn belasting technisch van jouw. bij het omzetten naar een en/of rekening doet de belasting moeilijk i.v.m. eventueel witwassen va gelden.)


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za 31 dec 2011 5:42 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
@svanke: je kunt de 2e rekening toch ook op naam van de partner zetten (dus geen en/of); twee single rekeningen zijn samen 1 grote en/of rekening, alleen moet het geld zelf eerlijk verdelen over de 2 rekeningen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 31 dec 2011 6:28 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
1. naam partner; dat zou kunnen maar is om prive redenen niet mogelijk,


2. witwassen etc. is onzin. ik heb mijn prive rekening bij diverse banken laten omzetten naar en/of. Zelfs bij een klantonvriendelijke bank als friesland bank kon dit. Gewoon legitimatiebewijs en handtekeningen opsturen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 31 dec 2011 6:33 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
Tevens is het niet mogelijk om van meerdere rekeningen te storten. Het MOET van 1 rekening afkomstig zijn.
Bij andere banken is dit alleen de 1e keer nodig voor identificatie.

Ik heb het al een keer meegemaakt dat ik een groot bedrag van een andere betaalrekening overmaakte, dan wordt door LPB het teruggestort met een vertraging van 3 a 4 dagen.

Daar zou LPB iets aan moeten doen, dan was het top.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 31 dec 2011 7:22 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
@svanke:
Je bent blijkbaar nog een neuwe spaarder.
Of in ieder geval eentje die niet zoveel rekeningen heeft als de meeste SI-schrijvers.
Anders zou je weten dat er meer spaarrekeningen zijn met bijzondere voorwaarden.
Het voordeel van LPB dat ze vrijwel steeds de hoogste rente bieden, weegt daar voor mij tegen op.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 31 dec 2011 9:26 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
svanke schreef:
... ik heb mijn prive rekening bij diverse banken laten omzetten naar en/of. Zelfs bij een klantonvriendelijke bank als friesland bank kon dit. Gewoon legitimatiebewijs en handtekeningen opsturen.
Pas op: de belastingdienst kijkt niet naar het "verleden" van het geld op een en/of rekening. Op een en/of rekening met 2 rekeninghouders hebben beiden elk precies de helft, wie van beiden (of derden) het ook gestort heeft.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 jan 2012 3:07 am 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
appeltje schreef:
Pas op: de belastingdienst kijkt niet naar het "verleden" van het geld op een en/of rekening. Op een en/of rekening met 2 rekeninghouders hebben beiden elk precies de helft, wie van beiden (of derden) het ook gestort heeft.

Wat doet dit ertoe ? Off topic.
Er is geen enkele bank die moeilijk doet over het omzetten van een enkele rekening in een en/of rekening behalve LPB. Maar goed, ze willen mijn geld blijkbaar niet hebben > 1 ton.

En ik kan het weten, ik heb bij de meeste banken in NL een spaarrekening. @florijn


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO