Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 10:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2010 12:15 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Na een maandje en wat herinneringen kreeg ik dit antwoord:

Citaat:
Een Nederlands mobiele telefoonnummer is vereist voor het validatieproces van een Leaseplan Bankrekening. Zonder mobiel nummer kunnen wij het validatieproces helaas niet afronden, derhalve is het afsluiten van een rekening dan niet mogelijk.

Los van het feit dat ik alleen en/of rekeningen heb, dus helemaal niet in deze ellende wil stappen die hier naar boven komt, heb ik ook principes. Ik vind het volslagen absurd als een bank (of overheid, lees DigID) eist dat je een mobieltje moet hebben... Dan is het einde verhaal (helaas trekt de overheid wel aan het langste end :evil: )

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2010 4:58 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Juist ja, zo ken ik genoeg mensen die helemaal geen PC of internet hebben, en die dit ook niet willen.
Ook ik ben van mening dat je eigen keuzes moet kunnen maken en dat je niet alles moet slikken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 apr 2010 4:50 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Natuurlijk is het vreemd, dat je een mobiele telefoon moet hebben om een spaarrekening te openen.
Nog wel !
Hoeveel spaarrekeningen zijn er niet, waarvoor een PC met internet onontbeerlijk is ?
Zeggen we die ook allemaal op ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 apr 2010 9:55 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Nee, die zeggen wij niet allemaal op want wij hebben een PC en internet.
Mensen die dat niet hebben of die dat niet willen hebben, hebben ook niet deze spaarrekeningen.
Waarom zouden ze zich een keurslijf moeten laten duwen?
Eigenliijk een antwoord op een retorische vraagstelling dus.
Maar misschien komt het door mijn schrijfwijze, dat niet altijd begrepen wordt wat ik tracht te zeggen.
En dat komt wellicht weer door het feit dat ik normaal gesproken denk en spreek in mijn eigen dialect. :wink:
Of ikzelf begrijp het niet, dat kan natuurlijk ook.
Ik ben namelijk geen Neerlandicus.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 apr 2010 10:56 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Ligt niet aan jou Schuiver.

Ontwikkelingen komen en gaan. Het is aan de individuele mens om uit te maken of deze daar wel of niet in mee wil gaan.
Als je verstandig bent, ga je mee. Want het is lastig roeien tegen de stroom in. De massa heeft namelijk altijd gelijk.
En als ik zie dat zelfs kids van 6 jaar op het schoolplein al een mobiel hebben, dan is die strijd alvast verloren.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 apr 2010 11:42 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Bedankt voor dit antwoord.
Toch nog 1 reactie:
Ik begrijp het, maar ik denk wel dat tegen de stroom in roeien niet zo moeilijk is.
Soms is het zelfs beter om tegen de stroom in te roeien.
De massa heeft vaak gelijk of denkt dat ze gelijk hebben.
Ook dat is niet altijd zo.
1 bekend voorbeeld is hoe de massa in de beleggingswereld reageert op allerlei ontwikkelingen. :wink:
En zijn talloze andere voorbeelden waarvan pas achteraf blijkt, dat de massa ongelijk had.
Maar algemeen maatschappelijke ontwikkelingen en vernieuwingen vergen nu eenmaal dat je meegaat met je tijd, dat begrijp ik ook wel.Maar ik laat me geen keurslijf opdringen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 apr 2010 1:19 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
schuiver schreef:
1 bekend voorbeeld is hoe de massa in de beleggingswereld reageert op allerlei ontwikkelingen. :wink:
En zijn talloze andere voorbeelden waarvan pas achteraf blijkt, dat de massa ongelijk had.

Het follow the flow principe is inderdaad in de beleggingswereld een grotere garantie voor succes.
Het gaat er niet om gelijk te hebben, maar juist te onderkennen dat de kudde op hol slaat een bepaalde richting uit, en hierop te anticiperen.
Gelijk hebben is géén garantie voor succes. Tegen de tijd dat je eigen wijze voorspellingen uitkomen, is je geld al op (markets can remain irrational longer than you can stay solvent).

De invloed van de massa is groot. Zo kan ik me mateloos ergeren aan stomme spelfouten (mensen die u schrijven waar ze uw bedoelen, of is i.p.v. eens), mede als gevolg van SMS-sen , wat ik trouwens ook niet doe.
Maar je zal zien dat deze voorbeelden over 10 jaar in het Groene boekje staan.
Als maar genoeg mensen diezelfde stomme fouten maken, dan wordt het vanzelf regel :?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 apr 2010 2:18 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
OFFTOPIC INKOPPERTJE AAN

Dat heb ik nu ook die ergernis. Vooral met dat "je kan" en "je zal" enz., dat een zelfde ontwikkeling heeft doorgemaakt. Het zal er maar bij je ingestampt zijn en je zult het maar goed geleerd hebben. Maar ja, over het failliet van het onderwijs is men het wel min of meer eens.

OFFTOPIC INKOPPERTJE UIT

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 apr 2010 7:37 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
schuiver schreef:
Maar misschien komt het door mijn schrijfwijze, dat niet altijd begrepen wordt wat ik tracht te zeggen.


Het zou best kunnen, dat ik niet begrijp wat je tracht te zeggen, maar volgens mij hield je een pleidooi voor keuzevrijheid:

Citaat:
Ook ik ben van mening dat je eigen keuzes moet kunnen maken en dat je niet alles moet slikken.


In dit geval is echter de keuzevrijheid aanwezig:
Je wilt geen GSM, dan geen LPB.
Je wilt geen PC, dan vallen er nog een aantal spaarrekeningen af.
Net als:
Je wilt geen OV-chipkaart, dan geen Openbaar Vervoer.
Je wilt niet dat je vingerafdrukken worden opgeslagen, dan geen paspoort.
Of in de toekomst misschien:
Je wilt geen kastje in de auto, dan niet meer de weg op.

Het is wat Obligataire schrijft: "Ontwikkelingen komen en gaan".
Al is het volgens mij niet zo dat het aan de individuele consument is om daar al dan niet in mee te gaan, in het geval van de GSM is het (nog) wel zo.

Leaseplanbank staat op Spaarinformatie (en niet alleen hier) in de lijst Sparen zonder voorwaarden.
Strikt genomen klopt dat niet, want je moet (net als voor een heleboel spaarrekeningen in die lijst) een internetverbinding hebben en in het geval van LPB dus ook nog een GSM.
Toch kan de situatie blijven zoals hij is, want kennelijk worden die voorwaarden als niet bezwarend ervaren, althans door een grote meerderheid.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 apr 2010 8:22 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Ik heb een leaseplan bank internetspaarrekening en ik heb ook al heel lang een gsm.
Wat dat betreft, hoor ik nu dus bij een meerderheid. :lol:
Ik ben dus best wel modern en ik ga ook met de tijd mee.
Op sommige andere gebieden behoor ik tot een minderheid.
En ik nam het op voor mensen die in deze specifieke situatie ook een minderheid vormen.
Maar het is maar hoe je het bekijkt.
Er werd namelijk iets geëist: het hebben van een mobieltje.

Bepaalde dingen zijn echter voor velerlei uitleg vatbaar. :wink:
Het wordt dan wel ingewikkeld.
Dus ik houd me maar bij het gewone en bij datgene waar ik wel thuis in ben.
Grammatica vind ik echter niet zo boeiend.
Alhoewel: http://www.cambiumned.nl/dialect.htm


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 apr 2010 10:04 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
schuiver schreef:
Er werd namelijk iets geëist: het hebben van een mobieltje.

Ideetje voor LPB?
Rente naar beneden en daarvoor in de plaats als welkomstgeschenk een (prepaid) mobieltje weggeven.
Probleem opgelost.

En over het moeten hebben van een PC en een internetverbinding.
Wij nemen de banken steeds meer werk uit handen en nemen de nodige risico's en communicatiekosten voor onze rekening, en toch wordt bankieren regelmatig duurder, da's mooi meervoudig financieel nadelig voor de klant!
Ik hoor daar ook maar weinig mensen over, als we dan toch centen aan het tellen zijn.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 apr 2010 7:24 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Zoals obligataire in dit topic al eerder opmerkte: Een telefoon met SMS functie voldoet ook.
Een GSM is dus geen vereiste, of is dit inmiddels achterhaald ?

Als we toch bezig zijn..
Ergernissen: Inderdaad, schrijffouten zoals het gebruik van 'men' in plaats van mijn of m'n, het gebruik van SMS taal, off-topic gaan, onnodig quoten, gebrek aan initiatief, betweters enz. enz.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 apr 2010 8:38 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Eerst maar even over de LeasePlanBank, want ik wil wel on-topic blijven:
De rente verlagen in ruil voor een mobieltje ? Ik denk dat daar toch ook wel weer tegenstanders voor te vinden zijn, vooral onder de mensen die al zo'n ding in hun bezit hebben.

Dat moet ik dan wel de Postbank nageven, die hebben nog wel eens gratis telefoons uitgedeeld.
Ach ja, die goede oude Postbank, vroeger de "Postgiro en Rijkspostspaarbank". Rente over je tegoed, gratis rekening, gratis pas, gratis betaalkaarten, gratis overschrijvingskaarten, gratis enveloppen. Allemaal weg. Maar ook gratis was al het gedoe, voor elk wissewasje naar het postkantoor, gratis in de rij staan voor die niet altijd even vriendelijke baliemedewerker.

Die baliemedewerker is grotendeels vervangen door de flappentap, die natuurlijk ook kosten voor de bank met zich meebrengt. De rest vangen wij op, met onze PC met internetverbinding, waarvoor wij de kosten dragen. Alles opgeteld en afgetrokken, geloof ik toch, dat de consument het haasje is. De banken hebben aardig in de kosten kunnen snijden terwijl, nadat Argenta stopte met betaalrekeningen en DSB was omgevallen, de gratis betaalrekening in Nederland definitief tot het verleden behoort. (Na enig nadenken is dit niet helemaal waar. Ik heb nog steeds een betaalrekening bij ING waarvoor ik niets betaal. Aan de andere kant: Bij deze rekening heb ik geen betaalpas, ik kan er vrij weinig mee.)

Niet hier, in ieder geval voordat ik Spaarinformatie kende, misschien nog wel voordat het bestond, heb ik op diverse plaatsen aangegeven dat het eigenlijk niet correct is, om internet-spaarrekeningen op te nemen in lijsten van spaarrekeningen zonder beperkende voorwaarden, om al eerder genoemde reden.
Bij mijn weten maakt alleen de Consumentenbond onderscheid en heeft lijsten van gewone spaarrekeningen met en zonder beperkende voorwaarden en lijsten van internet-spaarrekeningen met en zonder beperkende voorwaarden.

Natuurlijk hadden de banken een argument, waar wij gevoelig voor zijn/waren. Sparen via internet brengt minder kosten met zich mee en daar profiteren de spaarders van. Toch is het nog wel voorgekomen dat de top-tien-lijst van Spaarinformatie werd aangevoerd door een gewone spaarrekening. Op het moment dat ik dit schrijf staan er in de top-zes nog steeds twee spaarrekeningen waarvoor je niet over internetverbinding behoeft te beschikken.

Ook het internet-voordeel lijkt ons dus ontfutseld, terwijl de verplichting om internet te hebben meestal niet (meer) wordt gezien als een beperkende voorwaarde.

Nog even terug naar LeasePlanBank; Dat het hebben van een telefoon met SMS-functie een voorwaarde is om bij deze instelling een spaarrekening te kunnen openen is niet vreemd, zoals ik eerder schreef. Het is ridicuul, een uitvinding van LeasePlanBank zelf. Alleen al het feit dat elke andere bank blijkbaar kans ziet de verificatieprocedure af te ronden zonder zo'n ding, bewijst dat het nergens voor nodig is.
Ik meen dat het één van de exotische banken was, die ooit in de voorwaarden had staan dat je maar twee opnames per maand mocht doen. Toen hun spaarrekening om die reden werd verplaatst naar de beperkende voorwaarden was het gauw met die regel gedaan.

Kortom, wat mij betreft staat LPB in het verkeerde lijstje, op zijn minst hoort er zo'n "rood i-tje" achter. (Maar dat laatste geldt mijns inziens ook voor alle internetspaarrekeningen)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 apr 2010 10:39 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Karel Spaargraag schreef:
Zoals obligataire in dit topic al eerder opmerkte: Een telefoon met SMS functie voldoet ook.
Een GSM is dus geen vereiste, of is dit inmiddels achterhaald ?

Het volgende is puur mijn persoonlijke keus, maar vanuit privacy oogpunt zou ik toch liever kiezen voor een GSM prepaid.
Want ik doe regelmatig mijn stinkende best verschoond te blijven van die beruchte etenstijd-telefoontjes.
Dat lukt tot nu toe vrij aardig *) en ik ben van mening dat iedere keer dat mijn thuisnummer bij welk bedrijf dan ook afgeef het voor mij steeds moeilijker wordt te kunnen achterhalen wie dat nummer weer ten gelde heeft gemaakt.
Zuiver preventie dus.
Zo heb ik bijv. ook een aantal weggooi (althans ik kijk er nooit naar) emailadressen.

*) Echter, bedrijven waar je zaken mee doet (en je tel.nr. hebt gegeven) zijn niet of nauwelijks af te stoppen door bijv. het bel-me-niet-register.

TZDM :lol:
http://www.smstaal.nl

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 26 apr 2010 12:52 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 09 nov 2008 9:58 pm
Berichten: 107
Hadjememaar schreef:
Kortom, wat mij betreft staat LPB in het verkeerde lijstje, op zijn minst hoort er zo'n "rood i-tje" achter. (Maar dat laatste geldt mijns inziens ook voor alle internetspaarrekeningen)

Mijn persoonlijke mening: bij een vergelijking van spaarrekeningen op internet vind ik de voorwaarde om internet te hebben geen beperking. Als dezelfde lijst in de krant staat vind ik het onderscheid wel nuttig.
Een waarschuwing (met een rode i) dat voor het openen van een rekening een SMS bericht ontvangen moet kunnen worden vind ik op z'n plaats. Ik vind het geen reden om zo'n spaarrekening direct in de andere lijst te zetten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO