Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 3:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 27 apr 2010 5:28 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Ik ken het argument en natuurlijk snijdt het hout:
Als je geen internet hebt, sluit je geen internetspaarrekening af, maar je komt toch niet aan de informatie van SI. Het moeten hebben van een internetaansluiting is dus geen belemmering, de situatie kan zo blijven.

Voor mij persoonlijk maakt het ook niet zoveel uit. De meerderheid beslist en daar leg ik me dan ook bij neer.

Maar, in een poging de mening van die meerderheid te beïnvloeden:
- (eerder gememoreerd) Strikt genomen klopt het niet, er is sprake van een (beperkende) voorwaarde.
- Beheerders van deze pagina hebben in het verleden al eens aangegeven dat de lijst van Spaarinformatie ook door anderen wordt gebruikt. (Terecht beklagen zij zich dat de bron niet altijd vermeld wordt) Zo kan deze lijst ook naast internet in de openbaarheid komen.
- In de (overigens niet dagelijkse) gevallen dat ik de vraag krijg welke spaarrekening op het moment het aantrekkelijkst is, is in de meeste gevallen die vraag gesteld door iemand die zelf niet over internet beschikt. In die gevallen geef ik hem of haar een kopie van een staat uit de meest recente Consumenten-Geldgids en de raad vooral de zaterdagkranten te volgen. Nimmer zal ik hem of haar een uitdraai van deze site geven, terwijl die m.i. te allen tijde het meest up-to-date is.

- En dan een overweging van meer filosofische aard en mede daarom de enige reden die ik heb om dit nogmaals onder de aandacht te brengen: Als het hebben van een internetverbinding niet wordt gezien als een beperkende voorwaarde, is er voor de bank ook geen enkele reden om op internetspaarrekeningen een hogere rentevergoeding te geven dan op spaarrekeningen die werkelijk geen beperkende voorwaarden kennen.
Een vrijbrief om de kostenbesparing vanwege internet in eigen zak te steken, dus.




Edit: Tot mijn grote schrik heb ik moeten constateren dat ik nu toch nog helemaal off-topic ben geraakt. Gelukkig heb ik één troost: Ik was de eerste niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 mei 2010 3:30 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep 2008 9:13 pm
Berichten: 94
1 mei rekening aangevraagd. Daarna verzoek van Leaseplan om kopie rekeningafschrift op te sturen i.v.m. en/of rekening.
18 mei bericht via mail dat spaarrekening geactiveerd en te gebruiken is.
Na inloggen verschijnt:

"Welkom bij LeasePlan Bank
U heeft een rekening aangevraagd en bent succesvol ingelogd

Er kunnen drie redenen zijn waarom u nu op deze statuspagina uitkomt en nog niet op uw persoonlijke pagina.

1.U heeft nog geen geld overgemaakt
2.U heeft geld overgemaakt, maar het is nog niet bijgeschreven
3.U heeft geld overgemaakt, het is bijgeschreven, maar de verificatie van uw gegevens is nog niet voltooid".


Nu las ik hier al dat het dan misschien / waarschijnlijk / hopelijk een dag later wel werkt, maar echt soepeltjes gaat het allemaal niet bj Leaseplan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 mei 2010 8:09 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Nadat de aanmeldingsformaliteiten (inderdaad niet bepaald soepel) afgerond waren, heb ik geen enkel probleem meer gehad. Nog even volhouden!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 mei 2010 8:17 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Er moet dus wel iets worden overgemaakt, dus ook een verificatie storting.
Pas dan is de rekening actief.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 mei 2010 12:50 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 mei 2010 12:43 am
Berichten: 3
Woonplaats: Nederland
Afgelopen zaterdag, 15 mei rekening aangevraagd. Nummer gelijk gekregen en activatie via sms werkte goed. Maandag, 17 mei via ing de eerste storting gedaan en op dinsdag was de rekening actief en het geld bijgeschreven. Kon al eerder inloggen en het spaarsaldo zien, voor ik de email kreeg.
Heel vlot allemaal. Moet zeggen dat het geen en/of rekening is.

Heb vaker rekeningen geopend, maar dit is allemaal supersnel. Ander spaargeld is onderweg naar deze nieuwe rekening.

_________________
Het gras is altijd groener, na een regenbuitje


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 mei 2010 11:26 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep 2008 9:13 pm
Berichten: 94
schuiver schreef:
Er moet dus wel iets worden overgemaakt, dus ook een verificatie storting.
Pas dan is de rekening actief.


Verificatie storting was al begin mei gedaan.

Overigens werkt vandaag alles zoals het zou moeten. Kennelijk stuurt Leaseplan zo nu en dan te snel een e-mail dat de rekening te gebruiken is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 mei 2010 12:06 pm 

Geregistreerd: vr 13 jun 2008 1:36 pm
Berichten: 21
Woonplaats: Uden
Vrijdag 14 mei een en/of rekening geopend en vanaf vandaag 19 mei is deze actief. Ik ben in ieder geval te spreken over de snelheid, aangezien ze 7 werkdagen aanhouden voor en/of rekening.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 mei 2010 6:57 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
....en ik zit nog op activering van m'n en/of rekening van 13 april (!) te wachten. Deze bank is duidelijk het overzicht helemaal kwijt. Prompt de gevraagde stukken aangeleverd, maar vervolgens blijft het stil, héél stil.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 mei 2010 8:32 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
@rogervdh Nadat ik een klein activeringsbedrag naar onze en/of rekening had overgemaakt werkte ie van mij na een paar uur al perfect maar van mijn vrouw bleef ie inactief.
Ook ik kreeg op mijn vraag van hoe dat mogelijk was niets te horen. Vervolgens heb ik een nieuw klein activeringsbedrag overgemaakt met de mededeling: Ria's activering. En nu kan mijn vrouw ook inloggen en werkt alles perfect. Misschien is zo'n experiment voor jou ook wel wat, succes.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 mei 2010 10:33 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 okt 2008 9:58 pm
Berichten: 349
Het is heel jammer dat het openen van een en/of rekening vaak zoveel problemen geeft.
Maar als dat eenmaal achter de rug is heb je wel wat: een internetrekening die razendsnel overboekingen verwerkt, simpel een deposito opent en dat alles op een hele duidelijke website.
Tijdens het activatieproces heb ik ook wel eens getwijfeld en heb ik de dame aan de telefoon vaak niet netjes toegesproken maar nu ben ik toch blij dat ik de rekening heb.
Nog even doorzetten dus!

_________________
Waarom is groene stroom ook gekoppeld aan de olieprijs??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 mei 2010 8:39 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Ik heb zojuist nog maar eens opnieuw een bankafschrift (inmiddels van een recentere datum) verzonden per e-mail. Ontvangst bevestiging heb ik ontvangen. Ben benieuwd of de rekening nu eindelijk geactiveerd gaat worden. Ik heb behoorlijk wat banken (Credit Europe, ATB, AKBank, Aegon, etc.) en zo'n gedoe heb ik nog nooit meegemaakt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 jun 2010 10:53 am 
Kwartje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 10:29 am
Berichten: 259
Gisteren rond 12:00 testboeking van ING naar LPB opgegeven.
Was bij ING binnen 1 minuut afgeschreven en uitgevoerd.
NU bijna 24:00 uur later nog niets te vinden bij LPB.
Moet in deze tijd van al die grote dure computers van de banken toch eigenlijk niet meer zolang hoeven te duren.
Waar zit nu eigenlijk het probleem?
Wie frustreert nu de boel?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Een minuutje te laat?
BerichtGeplaatst: di 01 jun 2010 11:53 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
PeCoNe schreef:
Gisteren rond 12:00 testboeking van ING naar LPB opgegeven.

Net vóór of net na 12:00? Want daar kan het verschil zitten. Volgens de ING:

ING schreef:
Binnen Nederland: naar andere bank
Uiterste tijdstip - Op te nemen van de bankrekening andere bank
Werkdagen voor 12.00 uur - Dezelfde dag***
Werkdagen na 12.00 uur en in het weekend - De eerstvolgende werkdag
Bron: ING

Als je dus vijf minuten te laat was met je overboeking wordt deze door ING de volgende werkdag pas daadwerkelijk overgeboekt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 jun 2010 3:00 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
"De schop in die handel". Dit is niet meer van deze tijd.!!
Heb je toevallig nog voor 12 uur een overboeking gedaan. Dan kan deze nog net met paard en wagen mee om de betaling optijd uit te voeren. Jonge jonge wat een trieste bende :mrgreen:

En dat ze daar maar tot 12 uur werken. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 jun 2010 4:27 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 10:29 am
Berichten: 259
't Is nu bijna half zes 's middags de dag erna en nog steeds niks te zien.
Dit ging vroeger met postduif en te paard nog sneller.
Werkelijk ongelooflijk dat iets zo lang moet duren.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO