Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 12:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 27 sep 2011 11:35 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
1500 schreef:
ger schreef:
Dat zal wel echt handwerk zijn..... :mrgreen: :mrgreen:
Weekends net zo.....

Ligt denk ik ook aan de hoogte van de bedragen.
Verdachte transacties zullen nog wel enigszins handwerk zijn. :lol:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_meldin ... ransacties


Nou was het bedrag van mij groter dan 6 nullen incl.de twee achter de komma... :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 sep 2011 1:42 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Nu moet ik eerlijkheidshalve wel even vermelden dat het bedrag wat de Rabo van mijn rekening heeft afgeschreven nog de zelfde dag (27-09-2011) waarop de LeasPlan Bank heeft bij geschreven.
Ra ra hoe kan dat....Rabo boekdatum 26-09-2011
Rabo verwerkingsdatum 26-09-2011
Ik maak hier dus op uit dat de Rabo 1 dag mijn geld heeft vast gehouden.!! Omdat het er wel onmiddellijk op 26-09-2011 om 13.00 uur af was.
M.a.w De Rabo corrigeert de volgende dag mijn afboeking, door er daarna een dag later van te maken... :? :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 sep 2011 5:44 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
De Rabo moet ergens hun kantoren (om de 2 jaar) van verbouwen...
En niet werkende temperatuurpalen plaatsen...

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Laatst bijgewerkt door juanj op di 27 sep 2011 8:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 sep 2011 5:58 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Gistermorgen als testje een Euro overgemaakt naar m'n Renterekening bij DeltaLloyd, maar het is er nog steeds niet. En met de ontwikkelingen van vandaag hoeven ze ook niet op meer geld van mij te rekenen.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 sep 2011 7:40 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
ger schreef:
Van de Rabo naar LeasePlan Bank: 's middags om 13.00 uur geld over gemaakt van de Rabo (hier was het er onmiddellijk af en pas de volgende morgen stond het bijgeschreven op de LeasePlan Bank.
Ja het overboeken gaat zo snel: met één muisklik is het er af........
De spelregels bij RABO zijn hier duidelijk over: opdrachten die vóór 13.00 (op een werkdag) zijn aangeboden worden dezelfde dag uitgevoerd (valutair) Opdrachten die na 13.00 uur worden aangeboden worden de volgende werkdag ter verevening aangeboden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 sep 2011 8:03 pm 
henrid schreef:
En met de ontwikkelingen van vandaag hoeven ze ook niet op meer geld van mij te rekenen.
Geplaatst: di 27 sep 2011 5:58 pm


hallo Henrid gaarne meer info over de ontwikkelingen van vandaag mis ik iets?


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: di 27 sep 2011 8:09 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
valetin schreef:
hallo Henrid gaarne meer info over de ontwikkelingen van vandaag mis ik iets?

Nee hoor, gewoon de andere aangekondigde rente verhogingen.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 sep 2011 8:22 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Het gaat nu echt goed.. vanaf morgen 5 banken met 2,9%...

Zou mooi zijn, als LPB er met 3% er boven uit springt...

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 sep 2011 10:34 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2117
henrid schreef:
Gistermorgen als testje een Euro overgemaakt naar m'n Renterekening bij DeltaLloyd, maar het is er nog steeds niet.

OHRA, zusje van DL, liet bij mij ook de volgende dag de bijschrijving nog niet zien.
De dag erop wél.
Met als rente/valutadatum de dag er voor.
Kalmte kan u redden.

Maar goed, laat ik het topic van LPB niet vergallen.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 sep 2011 11:28 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep 2008 9:13 pm
Berichten: 94
juanj schreef:
De Rabo moet ergens hun kantoren (om de 2 jaar) van verbouwen...
En niet werkende temperatuurpalen plaatsen...


Het maakt ook eigenlijk niet uit waar het over gaat. Altijd wel een kul-reden om de 2-jaarlijkse verbouwing van de Rabo
erbij te halen is het niet juanj? Ik begrijp dat je op de hoogte bent van alle verbouwde Rabobanken door het hele land gedurende de afgelopen jaren?

Misschien komt je late bijboeking op je Raborekening ook wel door de verbouwing!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2011 9:52 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Blikoortje schreef:
ger schreef:
Van de Rabo naar LeasePlan Bank: 's middags om 13.00 uur geld over gemaakt van de Rabo (hier was het er onmiddellijk af en pas de volgende morgen stond het bijgeschreven op de LeasePlan Bank.
Ja het overboeken gaat zo snel: met één muisklik is het er af........
De spelregels bij RABO zijn hier duidelijk over: opdrachten die vóór 13.00 (op een werkdag) zijn aangeboden worden dezelfde dag uitgevoerd (valutair) Opdrachten die na 13.00 uur worden aangeboden worden de volgende werkdag ter verevening aangeboden.


Ik vind het niet kunnen: Wel onmiddelijk er af boeken. En (indien na 13.00 uur) de volgende dag er bij boeken.
Wel een "rare spelregel" :evil: :twisted:
Waarom het ene wel en het andere niet??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2011 10:20 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
Daar is helemaal niks raars aan. Wat wil je nou eigenlijk? Dat als je na 13:00 iets overboekt de bank niet laat zien dat je een overboeking hebt ingevoerd? Dan ga je lopen klagen dat je niet kan zien wat je beschikbare saldo is en dat je per ongeluk rood bent komen te staan omdat je nog een tweede overboeking hebt gedaan.

Bij de ING komt in dit soort gevallen te staan dat er een reservering is gemaakt voor de overboeking, met als (voorlopige) valutadatum de datum waarop de overboeking is ingevoerd. Als de overboeking de dag er na daadwerkelijk is verwerkt staat er een normale overboeking met als valutadatum de datum van de verwerking. Helder, qua communicatie. Heb je bij jouw bank wel eens na een paar dagen gekeken wat de valutadatum is van de overboeking?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2011 10:35 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
@reneva;
Het heeft helemaal niets met rood staan te maken...? Ik heb daar gelukkig nooit problemen mee.
Jij kunt het wel als 'normaal' zien. Bij mij is het zo: Als er geld af gaat, dan moet dat ergens anders staan.
Nu kan er tussen af-en bij boeken wat tijd nodig zijn.
Maar in een tijd van internet e.d. kan het toch ook snel. Als men hier aan mee wil werken. In veel gevallen alleen tegen betaling. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2011 10:55 am 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
ger schreef:
... Bij mij is het zo: Als er geld af gaat, dan moet dat ergens anders staan...


De banken zullen voor mijnheer Ger even uitzonderingen gaan maken, omdat het voor hem beter uit komt :roll:
Het is gewoon een kwestie van even doorhebben hoe een bank het laat zien en ik vind de Rabo daar duidelijk genoeg in.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2011 11:42 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Lurker schreef:
De banken zullen voor mijnheer Ger even uitzonderingen gaan maken, omdat het voor hem beter uit komt :roll:
Het is gewoon een kwestie van even doorhebben hoe een bank het laat zien en ik vind de Rabo daar duidelijk genoeg in.

Ach Lurker, ik weet inmiddels ook wel hoe banken werken. Ik hoop(en verwacht ook) dat je het niet op mij persoonlijk gaat betrekken. Maar sorry ik heb ook niet zo veel zin in een eindeloos discussie over iets wat toch niet (door mij?) valt aan te passen. De opmerking die ik maak zal ook wel erg dom zijn...
Je zal het ook wel niet eens zijn met ''Overboeking steeds vaker NIET dezelfde dag overgeschreven..." :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO