Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 1:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 apr 2011 9:00 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 735
henrid schreef:
... en ze waren niet echt eerlijk over de reden van die wijziging per kwartaal, waar ik ze destijds nog over gemaild had, vandaar mijn wrok. ....
Hoe WEET jij wat de "echte reden" is ? Ik heb hen ook gemaild over die aanpassing, en ik heb begrip ervoor.
henrid schreef:
... en niet zozeer in ons belang, zo bedoel ik het.
Een bank wordt opgericht om winst te maken, en dat gun ik ze ook. Maar het moet voor de klanten ook leuk blijven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 apr 2011 10:05 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
henrid schreef:
Verder TOP-bank, tot nu toe.

En wat ook wel een lekker gevoel geeft, je behoort tot de elite.
Veel gemeenten, provincies, waterschappen enz. zijn de andere uitverkorenen.
Vermoedelijk zullen die via de achterdeur nog wel toegelaten worden.
Dat zou bijv. óók een reden kunnen zijn geen particuliere inschrijvingen meer toe te staan.
Tweede reden zou kunnen zijn: DNB staat het niet meer toe, om oververhitting te voorkomen.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 apr 2011 11:14 am 

Geregistreerd: vr 01 apr 2011 10:42 am
Berichten: 26
Ik ben heel blij met de LPB, en vooral met het feit dat ik op tijd ben ingestapt. En nu maar hopen dat ook de deposito rentes omhoog gaan inderdaad. Al ben ik bang dat ze niet de behoefte hebben om meer geld aan te trekken en denk ik daarom dat het nog wel even zal duren voor de deposito's worden aangepast.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 apr 2011 11:21 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 735
Geldzoeker schreef:
... Al ben ik bang dat ze niet de behoefte hebben om meer geld aan te trekken en denk ik daarom dat het nog wel even zal duren voor de deposito's worden aangepast.
Een verhoging van de deposito rente zal niet zozeer leiden tot meer geld als wel dat huidige rekeninghouders hun ingelegde geld vastzetten. (en dat geeft de bank weer een beetje meer zekerheid en controle) @LPB: lezen jullie mee ? :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 apr 2011 11:45 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
appeltje schreef:
henrid schreef:
... en ze waren niet echt eerlijk over de reden van die wijziging per kwartaal, waar ik ze destijds nog over gemaild had, vandaar mijn wrok. ....
Hoe WEET jij wat de "echte reden" is ? Ik heb hen ook gemaild over die aanpassing, en ik heb begrip ervoor.
Iedereen snapt toch dat ze zichzelf een beetje in de vingers gesneden hebben door die opslag een jaar lang vast te zetten tijdens de dalende rentetrend, waarbij de opslag al ongeveer hoger was dan de rente van overige banken. Waarom mag dat niet gezegd worden als het "slechts" een overduidelijk vermoeden is. Ik had er ook begrip voor, maar die onuitgesproken reden is gewoon een feit, en men durft gewoon niet eerlijk te communiceren. Ik ben klaar met politieke correctheid. En nu omhoog met die rente, want we betalen al genoeg aan belastingen...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 apr 2011 1:34 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 735
henrid schreef:
... Waarom mag dat niet gezegd worden als het "slechts" een overduidelijk vermoeden is.
Jij mag van mij van alles zeggen, ik vroeg alleen maar hoe jij dat weet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 apr 2011 1:53 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
appeltje schreef:
henrid schreef:
... Waarom mag dat niet gezegd worden als het "slechts" een overduidelijk vermoeden is.
Jij mag van mij van alles zeggen, ik vroeg alleen maar hoe jij dat weet.

1 + 1 = 2 (oftewel, ik heb het antwoord niet letterlijk gekregen, maar je voelt het op je klompen aan, en bijna iedereen zou dit antwoord geven als er bijv. een poll voor was)

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 apr 2011 4:56 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
Heren Appeltje en Henrid,

Even jullie correspondentie gevolgd en ik denk dat desondanks het minpunt van aanpassing van de vaste opslag van 1x naar 4x per jaar, de LPB nog steeds bewijst bovenaan het lijstje te staan ;)

2,74% (effectief dan) met maandelijke rentebijschrijving én (zoals U beiden heeft ervaren) met een zeer
goede klantenservice.

Wat ik op dit moment -zoals al aangegeven in eerdere reacties- nog wél mis, is enige beweging in de
deposito's van de LPB, daarin zijn ze erg onbeweeglijk en dus momenteel al voorbijgestreefd door NIBC.
Ze hebben natuurlijk reeds een enorme scheepslading spaargeld binnen, één van de redenen van de klantenstop, dus dat zou een reden kunnen zijn, ze hebben er simpelweg geen baat bij om "duurder" geld
binnen te halen in de vorm van deposito's.

Ook zoals ik al eerder zei, ik zet vooralsnog dit jaar NIETS vast, althans, niet zolang het verschil tussen het één-jarige deposito (nu 3%) en de vrij opneembare spaarrekening met nu 2,74% dusdanig klein is, dat mij dat beperkt in andere plannetjes waarop ik zit te broeden. Ik hou daar fijntjes een zweem van mysterie omheen ;) maar ik wil voor die 0,26% verschil ten voordeel niet het risico lopen dat ik die andere "plannetjes" niet kan uitvoeren.
Bovendien gaat die Euribor de laatste week (weken) als een malle omhoog én is er volgende week donderdag 7 april 13:45 het rentebesluit van de ECB. Op een schaal van 1 tot 10 gok ik op een 9 dat het 1%'s refi-tarief dat nu al 2 jaar (mei 2009) wordt gehanteerd verhoogd gaat worden met 0,25% naar 1,25%.
(PS, juli 2008 was dit tarief nog 4,25% !!!!!!!!!!! whoops!)Het effect daarvan kan ik niet beoordelen, ik denk dat dat dus NU al een beetje in de koersen van de marktrenten is verwerkt......maar wie weet....
Het 1-maands Euribor tarief kruipt gestaag naar de 1% (0,984 vandaag) en je ziet beetje bij beetje de hypotheekrentes ook omhoogkruipen.

Simpele conclusie van een simpel mannetje ;) Geld lenen cq aantrekken wordt duurder voor de banken, hypotheekverstrekkers en bedrijven.
Voor de spaarders goed nieuws, eindelijk begint het een klein beetje eerlijk te worden, minimaal 3,25 % heb je nodig om quitte te spelen als je de inflatie en de VRH van je spaarrentevergoeding aftrekt.


Prettig weekend van de Moneymakert.....!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 apr 2011 5:26 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 735
Moneymakert schreef:
... ik zet vooralsnog dit jaar NIETS vast ...
Ik overweeg om elke maand 1 of 2 deposito's voor een klein bedrag te openen (met een looptijd van 12 of 6 maanden) indien ik de rente daarvan aantrekkelijk vind. Ik moet alleen nog even bedenken hoe ik dat kan bepalen. Bij elkaar voor een deel van het spaargeld (bij de LPB) zodat ik nog ruimte heb om een groot deposito te openen wanneer de rente daarvan voor meerdere jaren hoog genoeg is: 5 %.
Moneymakert schreef:
... én is er volgende week donderdag 7 april 13:45 het rentebesluit van de ECB. ...
Dan wacht ik sowieso tot dat moment.

Dank je wel voor de tip.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 apr 2011 5:32 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Moneymakert schreef:
...verhaal...

Ben ik het allemaal mee eens. De tijd dat de rentes aan de top weer over elkaar heen buitelen lijkt gekomen. Het wachten is op Aegon, zodat de instroom bij LPB mogelijk wat stokt. Zonnig weekend gewenst...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 apr 2011 6:57 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
henrid schreef:
Moneymakert schreef:
...verhaal...

Ben ik het allemaal mee eens. De tijd dat de rentes aan de top weer over elkaar heen buitelen lijkt gekomen. Het wachten is op Aegon, zodat de instroom bij LPB mogelijk wat stokt. Zonnig weekend gewenst...


Hallo Henrid,

Ja, de ene renteverhoging na de andere floept in de mailbox binnen, NIBC, Money You, etc.etc.etc.
Maar dit was ook wel de verwachting, want 2009 en 2010 waren slechte spaarjaren.
Nu hebben we het 1e kwartaal van 2011 achter de rug en heeft er gelukkig al een redelijke stijging van de rentevergoeding plaatsgevonden.
En dus zou ik zeggen, op naar de 3% voor de vrij-opneembare spaarrekeningen en liever nog, op naar de 3,50% voor een 1-jarig deposito. 3% vind ik momenteel toch écht niet interessant, het gat van 0,26 (per april 2011 dan) met de spaarrentevergoeding van de LPB is simpelweg te klein.

Je noemt AEGON, ik heb tussen 2009-2010 een klein jaartje -naar volle tevredenheid overigens- de Eigen Stijl Spaarrekening gehad, ik heb destijds alle spaarafspraken ingesteld, op de opnamekosten na.
Toen kwam de LPB in beeld en direct een rekening geopend, een goede zet, want ik heb de AEGON rekening opgezegd, kreeg direct de opgebouwde rente uitbetaald en (nagenoeg) het hele zwikje overgesluisd naar mijn LPB-rekening.

AEGON zit nu op 2,43% als je elke maand 250 euro stort, je minimumsaldo 50.000 euro is en je GEEN opnamekosten hebt ingesteld.

Naar mijn bescheiden mening moet AEGON dus flink uitpakken, willen ze de concurrentiestrijd aan met in topvolgorde:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) LPB 2,74% mét maandelijkse rentebijschrijving, de leuke rente "momentjes" en GEEN voorwaarden!
2) SNS 2,50% jaarlijkse rentebijschrijving,opname is eenvoudig want is gekoppeld aan de betaalrekening
3) NIBC 2,50% idem als boven, maar opname is wat omslachtiger
4) CBA 2,50% idem als boven, maar ze schommelen wat meer, althans, dat is mijn mening
5) BOS 2,60% jaarlijkse rente-bijschrijving MAAR valt NIET onder het NL-depositogarantiestelsel
en daardoor zet ik deze op plekje 5, ondanks het hogere rentevergoedingspercentage.

XX) AEGON kán interessant zijn, maar is dat momenteel nog niet.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Henrid, zaterdag (morgen dus) schijnt een mooie dag te worden met 24 graden!!!! Alleen jammer dat het
zondag alweer over is met 12 graden en wat buien.
Prettig weekend!!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 apr 2011 7:00 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
appeltje schreef:
Moneymakert schreef:
... ik zet vooralsnog dit jaar NIETS vast ...
Ik overweeg om elke maand 1 of 2 deposito's voor een klein bedrag te openen (met een looptijd van 12 of 6 maanden) indien ik de rente daarvan aantrekkelijk vind. Ik moet alleen nog even bedenken hoe ik dat kan bepalen. Bij elkaar voor een deel van het spaargeld (bij de LPB) zodat ik nog ruimte heb om een groot deposito te openen wanneer de rente daarvan voor meerdere jaren hoog genoeg is: 5 %.
Moneymakert schreef:
... én is er volgende week donderdag 7 april 13:45 het rentebesluit van de ECB. ...
Dan wacht ik sowieso tot dat moment.

Dank je wel voor de tip.



Graag gedaan! Dat is het leuke aan dit forum, elkaar tips geven en meningen delen.

PS: hou ook de EUR/USD koers én de EUR/CHF koers in de gaten! Belangrijke graadmeters hoor!Tijdstip 18:08 EUR/USD 1,42 EUR/CHF 1,31
Gunstige koersen, met name de CHF is een belangrijke valuta, dit zou een vluchthaven kunnen zijn
als je uit de euro wil stappen!

Prettig weekend en geniet morgen van het mooie weer!!!!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO