Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 9:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 30 apr 2011 9:08 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Geachte meneer Linn,

Voor het begin van iedere maand brengen wij u op de hoogte van de ontwikkelingen van onze rentetarieven.

Internetsparen
De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand gestegen van 0,96% naar 1,23%. Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 28 april 2011 komt de spaarrente voor mei 2011 hiermee uit op 2.98% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de opslag van 1,75%.

Etc.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 apr 2011 9:11 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6730
Zojuist hier ook ontvangen...

Geen wijzinging in de deposito's jammer genoeg

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 apr 2011 9:49 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Zoals bekend werkt LPB hun internet-overzicht vrijdagavond al bij tot en met zondag, omdat ik het weekend toch niets opgenomen of gestort kan worden. De rentebijschrijving van april en het nieuwe percentage is al verwerkt, maar ik mis nog de renteopbouw over zondag 1 mei.
Zouden ze niet alles in éen verwerkingsgang afdoen, maar daar aparte runs voor inzetten? Ben benieuwd of dit in de loop van het weekend wel gebeurd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 apr 2011 11:52 am 

Geregistreerd: za 18 okt 2008 1:18 pm
Berichten: 28
Mag toch een beetje de vlag uit, want 2,98% is de hoogste rente in bestaan van LPB.
Kan ik de vlag na Koninginnedag nog een dagje langer uit hangen :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 apr 2011 12:10 pm 

Geregistreerd: wo 20 feb 2008 12:40 pm
Berichten: 21
I save schreef:
Mag toch een beetje de vlag uit, want 2,98% is de hoogste rente in bestaan van LPB.
Kan ik de vlag na Koninginnedag nog een dagje langer uit hangen :)


Helaas..... november 2010 was de rente 2,99%


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 apr 2011 1:18 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6730
In november was het 2,99% effectief, dit word voor mei 3,02% effectief, is dus wel degelijk het hoogste in hun bestaan...

Laten we dat maar als bijzonder beschouwen.......

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 apr 2011 3:27 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
BillGates schreef:
Zoals bekend werkt LPB hun internet-overzicht vrijdagavond al bij tot en met zondag, omdat ik het weekend toch niets opgenomen of gestort kan worden. De rentebijschrijving van april en het nieuwe percentage is al verwerkt, maar ik mis nog de renteopbouw over zondag 1 mei.
Zouden ze niet alles in éen verwerkingsgang afdoen, maar daar aparte runs voor inzetten? Ben benieuwd of dit in de loop van het weekend wel gebeurd.


Hé Bill!

Ik denk dat in dit geval de zondag NIET mee verwerkt is omdat zondag de 1e dag van de nieuwe maand is !
Ik denk dat je dit pas maandagavond bijgewerkt zult zien.
Overigens is dit voor het laatst gebeurd in augustus 2010 (de 1e nieuwe dag van de maand viel toen ook op zondag), dit kun je helaas niet terug zien als je inlogd en per datum gaat zoeken.
Maar niet echt iets om ons druk om te maken, toch??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 apr 2011 3:49 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
@ i save en juanj: (en alle andere medelezers en forummers uiteraard)

Het is natuurlijk prettig :mrgreen: om de 3 weer terug te zien in het eerste cijfer van het rentepercentage.
(voordat er weer grappenmakers komen die haha doen en met 2,63% als tegenvoorbeeld komen hihi hoho :roll: )

Maar we zijn er nog lang niet helaas. De inflatie gaat véél te hard :evil: en de renteverhogingen lopen wat mij betreft nog in het geheel niet in de pas met die aartsvijand van ons spaarders, de inflatie.

Als men "becijfert dan wel beredeneert" dat de inflatie in april 2,8% :!: (op jaarbasis) uitkwam in de Eurozone, nou, ga er dan maar van uit dat in de "echte" wereld, deze dik over de 3,5% :!: :!: ligt.
Kijk alleen naar de accijnsverhogingen op alcohol, tabak en brandstoffen. Dan heb ik het nog niet eens over de PRIJSVERHOGINGEN van deze drie genoemde consumptiegoederen.
Ga eens boodschappen doen en gooi eens 2 pondspakken koffie in je kar, je schrikt je het apenzuur, een pak K&G is in 4 maanden tijd van 2,15 naar 3,20 gestegen, oftewel een prijsstijging van ca. 49% !!??!!! Whoopsie! :shock:
Ik meen zelfs dat DE nóg duurder is geworden én als ik goed geluisterd heb komt er NOG een prijsverhoging van koffie aan van ca. 40% :roll: , deze wordt echter veroorzaakt door schade aan de gewassen op de grotere koffieplantages....niet echt om ons te pesten dus, maar puur door een "act of god".
Prijsstijgingen in energie (stroom en aardgas) zitten er ook aan te komen en wellicht nog de BTW-verhoging van het kabinet. Ik vergeet ongetwijfeld nog zaken als bijvoorbeeld: verhoogde assurantiebelasting, minieme doch feitelijke prijsstijgingen in de supermarkt, je reet afvegen wordt zelfs 0,01321 cent duurder per keer door de verhogingen op rioolwaterputdekselschroefdopnippeltjeezuiveringsheffing en aanverwante zaken.

Dus de inflatie vreet in feite de huidige hoogste rentevergoeding van 3,02% bij de LPB al volledig op en daarnaast moet ik nog die vreselijk irritante en volledig misplaatste én achterhaalde VRH bij de belastingdienst afdragen. Conclusie is dus dat je qua vermogen gewoon inteert en met de huidige stand van 3,02% spaarrente speel je dus nog niet eens quitte qua inflatie, neen, daarnaast komen de blauwe jongens van de BD nog even aankloppen, of ik over MIJN zuurverdiende spaargeld voor de 721e keer nóg een keer belasting wil betalen....grrrr..datte niette kloppe hè ???

Nee, Moneymaker is niet blij, al vind hij het natuurlijk wél prettig dat de seinen voor verdere stijgingen in o.a. de spaarrentemarkt op groen staan. Zoals gezegd, we zijn er nog niet.

Maar desalnietteplus.....
LPB, rente vrijopneembaar voor de maand mei: 3,02 % effectief is inderdaad een record van deze jonge maar zeer fijne bank!

Ik wil dus niet overkomen als een zure pruim, maar ook niet als een naief jubelend oranje feestspaarvarken
al toeterend en in oranje tangaslip rennend met een LPB-vlag in de linkerhand en een spandoek met 3,02% in de rechterhand.

:lol:
Prettig weekend allemaal!

groeten,
Moneymakert!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 apr 2011 4:54 pm 

Geregistreerd: wo 20 feb 2008 12:40 pm
Berichten: 21
juanj schreef:
In november was het 2,99% effectief, dit word voor mei 3,02% effectief, is dus wel degelijk het hoogste in hun bestaan...

Laten we dat maar als bijzonder beschouwen.......


In dat geval heb je gelijk, en mag d evlag uit!! :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 mei 2011 10:58 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 10 sep 2008 11:51 am
Berichten: 106
Citaat:
Maar we zijn er nog lang niet helaas. De inflatie gaat véél te hard


Dat denk ik ook, de inflatie zal nog verder gaan oplopen onder invloed van de hoge grondstofprijzen, de schuldenberg en de aankomende vergrijzing. Voor mensen met schulden mag de geldontwaardering dan goed zijn, maar voor spaarders is het een drama.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 mei 2011 8:55 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Rentewijzigingen

Renteverhogingen drogen op.

De lijst op Spaarinformatie bevat de laatste 30 meldingen.
Wie onverkort optimistisch wil blijven mag de nadruk erop leggen dat alle 30 meldingen renteverhogingen betreffen.

We zijn nu echter over de helft van de maand, je zou mogen verwachten dat toch wel minstens de helft van de meldingen van deze maand zouden zijn.
Echter, 21 van de meldingen stammen nog uit april, slechts 9 in deze maand en dan zit er eigenlijk nog een dubbele tussen. (AES)

Mensen die er een spaarrekening hebben bij LPB mogen zich gelukkig prijzen met de 3,02% (effectief). Van de andere banken zal het niet komen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 mei 2011 6:51 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6730
Inderdaad... de stijging stagneerd een beetje..

Wat betreft LPB rente zitten wij bij een eindstand vandaag op 2,99% (3,03%) (1,241%+1,75)

Ben al blij als we op 3% blijven.... er zal natuurlijk wel weer een dip komen, net aan het einde van de maand...

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 mei 2011 7:32 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Ook als het zo blijft dan zal de LPB de renteopslag wel gaan aanpassen per 1 juli. Dus de Euribor zal nog flink omhoog moeten en/of de rente bij andere banken zal nog flink moeten gaan stijgen (maar waarom eigenlijk als mensen geen rekening bij LPB kunnen openen?) als we de 3% voorbij 30 juni willen vasthouden. De trigger voor verdere rentestijgingen zou echter wel eens van de ECB moeten gaan komen: hoe ontwikkelt de herfinancieringsrente zich? Hoewel men daar claimt dat dit gebeurt met als doel inflatie-beheersing, heb ik er wat twijfels over of dat ook werkelijk gebeurt; een lage rente met hoge inflatie is namelijk een optimale combinatie voor verlagen van schuldenlasten. En daar geeft men wellicht meer om dan de zorgen van de spaarder.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 19 mei 2011 7:20 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Ik denk ook dat dit hun eerste prioriteit is: het verlagen van de schuldenbergen. :wink:
Stijgende inflatie is een geijkt middel om schulden kunstmatig te verminderen.
De spaarrentes zullen ze wel kunstmatig aan de lage kant houden. :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 19 mei 2011 9:03 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
Heren,

Met Uw laatste bijdragen ben ik het volkomen eensch.

Mijn mening over het toekomstige ECB refi-renteverhogings-scenario is volledig veranderd.
De aanstelling van Braghi, ondanks de vele boe-roepers, is in elk geval een vooruitgang, want
Monseigneur Trichet voldeed gewoon niet.

De roerige huidige situatie omtrent PIIGS, met name Griekenland en onze eigen regering waarvan de coalitie al botst is een toneelstukje waar ik op dit moment echt geen peil op kan trekken.

Meer dan de helft van de Nederlanders is tegen extra steun aan de Grieken, maar let wel, het zijn niet de Griekse land-arbeiders, fabriekswerkers e.d. die corrupt zijn, maar ambtenaren en politici.
Ik zeg, geen enkele steun meer aan de Grieken, maar ik weet absoluut niet wat de gevolgen zijn als Nederland en/of andere sterke Eurozone landen de steun stoppen.....dus ik roep wel, maar het is meer een onderbuikgevoel van onrechtvaardigheid. Wij belastingbetalers moeten onze broekriem aanhalen omdat er foute Grieken (let op, ik generaliseer dus niet!) de boel naar z'n grootje hebben laten gaan.

De berichtgeving in diverse media is soms tegenstrijdig en vaak politiek correct weergegeven, ik kan er nogmaals, geen peil meer op trekken.


Wat betreft mijn idee aangaande de vaste opslag voor Q3 van de LPB, als zijnde LPB klant!, welnu....de concurrentie is tot op 0,28% genaderd, de klantenstop geldt nog steeds, dus ALS er een verlaging komt van de vaste opslag voor Q3, hoe groot zal die verlaging dan zijn?

Eind juni zal die beslissing vallen, hoe hoog het 1-maands Euribor tarief tegen die tijd zal zijn is afwachten, mede door een wel/niet refi-renteverhoging door de ECB.
De laatste maand hebben we vooral een zijwaartse tot stilstaande beweging gezien, na een periode van een leuke stijging.

De verlaging van de opslag, die definitief per woensdag 29 of donderdag 30 juni middels de LPB-rentemail bekend zal worden gemaakt kan bijvoorbeeld als volgt uitpakken:

van 1,75 naar 1,65%, dus 0,10%? Even uitgaande van de 1-maands Euribor op 1,25%, rente 2,90%
van 1,75 naar 1,55%, dus 0,20%? Even uitgaande van de 1-maands Euribor op 1,25%, rente 2,80%

Een verlaging van de vaste opslag van méér dan 0,20% sluit ik persoonlijk uit.
Waarom denk ik dat? De bestaande spaarders zullen tóch van belang zijn voor de LPB,
althans, dat mag ik dan maar hopen en dús neem ik aan dat zij de bestaande spaarders
niet willen wegjagen door meer dan 0,20% verlaging van de vaste opslag door te voeren.

Ondanks de invoering van de klantenstop ben ik tot nu toe, in principe best tevreden over de
berichtgeving, de dienstverlening én de rentevergoeding over het vrij-opneembare spaartegoed
die de LPB geboden heeft.

Maar echt blij ben ik natuurlijk niet, want 3% betekent nog altijd intering qua vermogen.
Spreiding is toch, door meerdere forumleden al vaak benoemd, de beste strategie als je een klein, middelgroot of groot vermogen tot je beschikking hebt.

Prettige avond, groeten van de Moneymaker!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO