Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 1:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2011 6:13 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Jullie met je inflatie altijd, mijn favoriete artikelen ( Elektronica ) wordt ja goedkoper, omdat technologie niet duurder maar goedkoper word, en verder is 40 euro op 1000 euro nog altijd 40 euro, en de waarde van die 40 euro verschilt natuurlijk per product groep.

En ik denk trouwens ook dat rente komende jaren tussen 2% en 3% blijft schommelen variabel en deposito's rond de 4% dus geld wat ik langer kan missen gaat de deposito in.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2011 7:55 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Moneymakert schreef:
Heren,

van 1,75 naar 1,65%, dus 0,10%? Even uitgaande van de 1-maands Euribor op 1,25%, rente 2,90%
van 1,75 naar 1,55%, dus 0,20%? Even uitgaande van de 1-maands Euribor op 1,25%, rente 2,80%



Ik denk dat 1,5% opslag reëler is... dan zit je met 1,25% + 1,5% toch nog op 2,75%... en dan zit LPB nog steeds 0,15% boven de huidige top.
In januari was het verschil maar 0,04% (2,54% tegen 2,50%)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2011 9:54 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
Goedenavond Juanj!

We zullen zien en hopelijk krijg ik gelijk ;)
Wat natuurlijk voor ons LPB klanten gunstiger is dan jouw voorspelling.

Maar ach, we gokken het allebei, de beslissing van de LPB moeten we even afwachten tot eind juni
en wellicht vindt er tussentijds nog een renteverhoging plaats van de refi-rente door de ECB.

Afwachten dus.
Prettig weekend en geniet van het mooie weer!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2011 10:06 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
Hallo YipMan,

Een spaarder die lak heeft aan inflatie....da's een goeie, die kende ik nog niet ;)
Maar je geeft zelf aan dat je ook graag consumeert, dus dat is dan weer een voordeel voor jou.
En je hebt ook wel een punt wat dat betreft, absoluut!

Maar desalniettemin, inflatie is voor de echt serieuze spaarder -en dat weet je zelf ook heus wel-
de allergrootste vijand, op de voet gevolgd door de VRH.

Hiermee beweer ik NIET dat jij GEEN serieuze spaarder bent, laat dat even duidelijk zijn, ik vind alleen
dat je uitspraak over inflatie nogal onverschillig is alsof het geen probleem is.....wat het dus wel degelijk is.

Je hebt OOK gelijk wat betreft de deposito's, echter de depositomarkt is -naar mijn mening althans- nog niet interessant genoeg om een deel van mijn vermogen voor 5 jaar vast te zetten, want jij geeft 4% als voorbeeld en dat is voor mij nog te weinig.

Die deposito ontwikkeling op de geldmarkt is erg complex en met alle commotie rond het geruzie in de Eurozone, het falende beleid en de opgelopen imago schade van het IMF en door de wereldwijde crises is het voor een simpel spaardertje als ik erg moeilijk hier een onderbouwde uitspraak over te doen.

Wat is wel verwacht is, als de refi-rente weer enigzins oploopt. dat er dan veel tarieven gaan stijgen, ik noem bijvoorbeeld de hypotheekrente, leenrente, vergoedingen op spaargeld en nog een aantal aan deze refi-rente gerelateerde producten. Maar een deposito is langere termijnwerk en daarom vind ik het zo moeilijk om daar een rode draad in te vinden.
Ik dacht dat NIBC nu de hoogste vergoeding geeft op het 5-jarige deposito, 4,10% op jaarbasis als ik me niet vergis.

Nouja, ik denk dat het toverwoord "wachten" is......


Prettig weekend gewenst!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 mei 2011 7:54 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
juanj schreef:
Ik denk dat 1,5% opslag reëler is... dan zit je met 1,25% + 1,5% toch nog op 2,75%... en dan zit LPB nog steeds 0,15% boven de huidige top.
In januari was het verschil maar 0,04% (2,54% tegen 2,50%)
[hersenspoelmode]De opslag gaat niet omlaag![/hersenspoelmode]
Frieslandbank (met voorwaarden) zit nu op 2,80%, dus daar gaan ze niet onder zitten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 mei 2011 10:26 am 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 480
Zie net dat de BOS vanaf vandaag 2,75% rente geeft, dus uitgaande dat de euuribor op ong 1,25% staat eind juni, denk ik dat het opslagpercentage ergens rond de 1,60% komt te liggen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 mei 2011 10:36 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
We hebben nog een maand. En stel dat LPB vlak boven de rest gaat zitten, de euribor stabiliseert en andere banken door de concurrentie stuivertje blijven wisselen. Nee, ik heb hoop dat ze op z'n minst gelijk blijven om zeker de hoogste te blijven.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 mei 2011 5:04 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Dankzij de actie van BoS (naar 2,75%) is de kans jij dat gelijk krijgt wat groter geworden....

Ik denk niet dat LPB de eerste plaats wil verliezen...

Lekker die euribor... ik denk dat we mooi omlaag gaan 1 juni... :evil:

1,232... zelfde % als mei, als maandag niet nog een klapper naar beneden gemaakt word...

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 mei 2011 5:24 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Aan de andere kant LPB schijnt geen belang meer te hebben aan de hoogste rente want de deposito rente is ookal hele tijd niet hoogste meer.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 mei 2011 6:16 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
Tot en met 3 jaar bieden ze nog de hoogste rente hoor


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2011 9:13 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Nog wel ja...

Wellicht dat andere banken nu boven LPB kunnen gaan zitten, want de ECB hint op een komende rente verhoging..
hopelijk heeft dit nog zijn effect op de euribor koers van vandaag...

jammer dat er geen intraday koers verloop beschikbaar is van de euribor, dan hadden we nu al een richting kunnen zien... :cry:

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2011 12:24 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Reken je nog maar niet rijk de tendens is al een paar dagen omlaag, ook vandaag weer licht lager 1.230% voor de 1 maands Euribor, ook de 10 jaars NL rente zakt al bijna een maand nu 3.27%


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2011 1:51 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Rente voor juni blijft hetzelfde...

1mnds is vandaag 1,23%...

Ik denk dat als er een 0,25% verhoging komt, dat de euribor naar 1,5% ongeveer gaat...
Als de opslag van LPB dan naar 1,5% gaat... zitten we nog op 3%... vind ik prima voor de rest van dit jaar...

Het is trouwens weer hetzelfde als vorig jaar.. in november/december bijna hetzelfde % (3%) en toen een forse verlaging.
Dit zal ook wel weer in july gebeuren... max 2,75% ben ik bang

31-mei:
Zojuist officieel bekend gemaakt door LPB
Rente blijft 3,02%

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Laatst bijgewerkt door juanj op di 31 mei 2011 9:04 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2011 2:47 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Citaat:
Als de opslag van LPB dan naar 1,5% gaat... zitten we nog op 3%... vind ik prima voor de rest van dit jaar...

Nou ik niet hoor, wat is het nut van een vaste opslag als ie toch telkens aangepast wordt, het bewijst voor mij dat die hele euribor voor (consumenten) spaarrente geen goede indicator is, als "men" (de banken) geld nodig hebben geven ze meer rente, als ze genoeg hebben (en ze komen er mee weg) geven ze weinig.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 10:08 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Maar dat wisten we toch al lang?

Overigens denk ik dat een (verwachte) ECB refirente verhoging voor 30 juni een bedreiging is voor de LPB opslag.
De euribor volgt namelijk veranderingen in de refirente vrij abrupt (gedeeltelijk al op basis van verwachtingen) en de spaarrentes van andere banken doen dat niet.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO