Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 10:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 2:16 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
Nog steeds de 3,02 % effectief voor juni....prima hoor, nog steeds de hoogste spaarrente.
bij een vrij-opneembare spaarrekening althans)

Wat betreft de ECB en de aankomende renteverhoging t.o.v. de vaststelling van de vaste kwartaalopslag voor Q3 van LPB; ik kan in dit klimaat écht geen zinnige voorspelling doen....wat je ook roept, het is afwachten wat én de concurrentie doet (BOS zit al op 2,75%!) én of de refi-rente naar 1,50% gaat én hoe de 1-maands Euribor zich zal ontwikkelen.

Een drietal zeer belangrijke factoren die bepalend zijn voor de LPB-rentevergoeding van de
vrij opneembare spaarrekening.


Wachten dus op woensdag 29 juni of donderdag 30 juni, wanneer de LPB-rente mail binnenfloept.
Tot die tijd is het kijken wat de 1-maands Euribor doet, deze maand heeft deze voornamelijk zijwaarts bewogen en aan het einde van de maand is deze zelf ietsjes gezakt, maar geen wereldschokkende bewegingen. Wellicht als er nu eens iets daadkrachtigs uitgaat van het IMF én de ECB dat de Euromunt zich weer wat gaat herstellen t.o.v. de CHF én dat er weer wat "rust" onstaat op de financiële markten, laten we eerlijk zijn, het was paniek paniek en paniek....


Mei en juni zijn acceptabele maanden wat betreft de rente-vergoeding van 3,02% maar geenszins reden tot vreugdedansjes rond een kampvuur ;)

Succes iedereen! (LPB-spaarders én niet-LPB-spaarders bijeen)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 4:52 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Hoi Moneymakert,

In april gaf je aan een vraag gesteld te hebben aan LPB over de maar gelijkblijvende percentage voor de deposito's.

Heb je daar ooit een reactie op gekregen?

Ik hoop dat LPB toch ooit nog een verhoging op de deposito's geeft... want 3% voor 1 jaar is nu wel erg weinig.
En laten we het maar niet hebben over 3/6/9 maanden deposito's.
Denk niet dat mensen deze nu nog afsluiten...

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 5:15 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Om wat voor reden zouden ze de een jaars deposito gaan verhogen? Ze bieden immers nog de hoogste rente op die looptijd. Natuurlijk ik zou ook graag wat meer rente hebben, maar daarom heb ik vijfharige deposito's geopend.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 10:42 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
YipMan schreef:
Om wat voor reden zouden ze de een jaars deposito gaan verhogen? Ze bieden immers nog de hoogste rente op die looptijd. Natuurlijk ik zou ook graag wat meer rente hebben, maar daarom heb ik vijfharige deposito's geopend.


Beste YipMan,

U heeft gelijk met wat betreft het feit dat de LPB nog steeds de hoogste rentevergoeding geeft op de 1- tot 2-jarige deposito's, de vanaf de 3-jarige deposito's moeten ze de 1e plek delen met de NIBC, de Garantibank en de Anadolubank.
De NIBC geeft de hoogste vergoeding op het 5-jarige deposito, namelijk 4,10% oftewel 0,10% meer dan de LPB.

Verder zit er onvoorstelbaar weinig beweging in de depositotarieven van LPB, ik heb de klantenservice enige tijd geleden al om uitleg gevraagd. Mijn vraag was in feite, waarom de rentevergoeding op de vrij-opneembare spaarrekening van de LPB in de maand mei (en nu dus ook in juni) effectief al hoger is dan het 1-jarige deposito.


Zie in mijn volgende bijdrage de volledige reactie van LPB's klantenservice en er zit wel iets in.

Daarnaast hebben ze i.m.o. meer dan voldoende kapitaal aangetrokken met de bestaande klantenkring -vanwaar anders nog de klantenpauze????- én het feit dat die bestaande klantenkring alleen maar meer en meer spaart, maand na maand na maand. Ik neem aan dat er heel veel spaarders zijn hier die net als ondergetekende de VT van de IB2010 én het vakantiegeld op de spaarrekening hebben gestort????

Nou, gemiddeld genomen praat je dan over enkele duizenden euro's EXTRA in één tot twéé maanden tijd.
Moraal van dit verhaal, de LPB heeft kapitaal genoeg en daarom hebben ze geen baat bij het verhogen van hun deposito-tarieven.....het kost ze meer rente en bovendien kunnen ze het -momenteel dan- nog ruimschoots goedkoper via de geldmarkten inkopen.

Ik zou graag met U wat "wijsheden willen delen" want bovenstaand is slechts mijn idee over de gang van zaken bij de LPB, wellicht zie ik iets over het hoofd dat U mij nog kunt aandragen...

Enfin, ik zie met plezier Uw bijdragen tegemoet!

PS, ik wijs U even op Uw tiebfaud van "vijfharig" ......da's een apart deposito ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 10:54 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
juanj schreef:
Hoi Moneymakert,

In april gaf je aan een vraag gesteld te hebben aan LPB over de maar gelijkblijvende percentage voor de deposito's.

Heb je daar ooit een reactie op gekregen?

Ik hoop dat LPB toch ooit nog een verhoging op de deposito's geeft... want 3% voor 1 jaar is nu wel erg weinig.
En laten we het maar niet hebben over 3/6/9 maanden deposito's.
Denk niet dat mensen deze nu nog afsluiten...



Kameraad cq mede LPB'er Juanj!

Hoe is het met U? :!:

Ik heb inderdaad die vraag voorgelegd aan de klantenservice en hieronder hun antwoord:

------------------------------------------------------

Geachte irritant veel te lastige vragen stellend stuk Moneymakert,
(dit is een grapje :wink: flauw, ik weet het)

Naar aanleiding van uw e-mail berichten wij u het volgende.

U vraagt in uw e-mail of er al iets bekend is om de rente op een Termijndeposito te verhogen.

Helaas kunnen wij geen voorspelling doen over onze toekomstige rente op onze LeasePlan Bank Internetspaarrekening en Termijndeposito's.

Tevens geeft u in uw e-mail aan dat als de stijgende lijn van de 1-maands Euribor zich voortzet zodadelijk de rente op de vrij-opneembare LeasePlan Bank Internetspaarrekening al hoger wordt dan de rentevergoeding op het 1-jarig deposito die de LeasePlan Bank momenteel hanteert.

LeasePlan Bank heeft voor het vaststellen van de variabele rente van uw LeasePlan Bank Internetspaarrekening een eerlijke en transparante methode. Wij stellen de variabele rente vast op basis van de 1 maands Euribor®. U ontvangt van ons bovendien een vaste opslag bovenop het Euribortarief. De hoogte van uw variabele spaarrente wordt dus bepaald door de 1 maands Euribor® plus deze vaste opslag.

Voor een Termijndeposito geldt dat de hoogte van de rente wordt bepaald aan de hand van de ontwikkelingen op de geld- en kapitaalmarkt.

Doordat LeasePlan Bank voor de LeasePlan Bank Internetspaarrekening en een Termijndeposito een andere rentemethode hanteert kan het zijn dat de rente op een LeasePlan Bank Internetspaarrekening hoger ligt dan op een Termijndeposito.

Mocht er in de toekomst aan de hand van de ontwikkelingen op de geld- en kapitaalmarkt de hoogte van de rente op een Termijndepostio worden veranderd dan wordt u hiervan per e-mail over geïnformeerd.

Heeft u nog vragen? 'Klik dan hier om onze veelgestelde vragen te bekijken op de website' Mocht het antwoord op uw vraag er niet tussen staan kunt u ook bellen met de Klantenservice van LeasePlan Bank, 0900 – 8303 (10 cent per minuut). Of stuur een e-mail naar klantenservice@leaseplanbank.nl. Onze medewerkers helpen u graag.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice
LeasePlan Bank

-----------------------------------------


Enfin, ze geven tussen de regels aan dat ze geld genoeg hebben en elders hun kapitaal goedkoper kunnen verkrijgen dan door ons nietige spaardertjes wat meer vergoeding op de deposito's te geven.
En ze hebben gelijk, het lange termijn geld is nog steeds erg goedkoop -denk aan obligaties- en de concurrentie is nu ook niet bepaald moordend in de deposito's tot 5-jaar.
Tja, NIBC streeft ze met 0,10% voorbij bij het 5-jarige deposito...poeh poeh.

Neen, nog geen 3 jaar geleden ontving ik 5,8% op een één-jarig deposito!!!! Kun je nagaan, da's 2,8% meer als je nu krijgt.....dus we zijn er nog lang niet en ik kan alleen maar hopen op meer rust in de Eurozone, een opverende Euro, vooral t.o.v. de CHF én een of meerdere refi-rente verhogingen.
Alleen die zaken zorgen ervoor dat het geld voor de grote jongens duurder wordt qua inkoop bij de centrale banken of middle men of weet ik veel.....

Desalnietteplus hebben we wel weer mooi 3,02% effectief voor juni 2011, we zijn er blij mee, maar niet dusdanig blij dat we joelend over straat rennen, met het gevaar van in herhaling vallen, de inflatie is mij véél te hoog momenteel en dat i.c.m. de 1,2% VRH zorgt voor vermogensintering en dát!!!! is voor mij onacceptabel en geeft mij geen reden tot echte vreugde.

Ik wens U desalnietteplus een fijne avond en hou 9 juni in de gaten, de volgende stemmingsronde van de ECB omtrent een renteverhoging !!!!
(Correct me if I'm wrong....ik weet het niet zeker of de ECB dat ook op donderdag 9 juni écht besluit, de persconferentie is 's-middags rond 14 uur dacht ik...)

Groeten van de Moneymaker en de beste wensen aan JuanJ. !!!!!!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 jun 2011 9:28 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Hoi moneymakert,

Bedankt voor je reactie.

Het is natuurlijk weer een politiek correct antwoord van LPB, waar we eigenlijk niet veel wijzer van worden.

Beter kunnen ze dan zeggen... 'voorlopig geen wijzigingen' dan weet je i.i.g. dat het niet snel omhoog als omlaag zal gaan...
Wellicht toch handig om een (nieuw) 9 mnd deposito af te sluiten... 2,75% zal denk ik de bodem zijn voor Q3...waardaar je met een 9 mnd contract van 2,85%, toch nog een beetje bij de 3% komt..

Want als het aan de kapitaalmarktrente ligt, dan kan er weleens een verlaging komen.. de 10jaars rente is nu al van 3,75% naar 3,3% gezakt...

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO