Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 11:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Rente in mei naar 3% ??
BerichtGeplaatst: di 26 apr 2011 1:13 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 okt 2008 9:58 pm
Berichten: 349
De 1maands euribor is vandaag gestegen naar 1,200
Dat zou voor LP een rente betekenen van 2,95 % nominaal oftewel 2,99 % effectief.
De peildatum is echter pas donderdag 28 april.
Dus nog even volhouden.
En maar hopen dat andere banken gaan volgen.

Zie ook mijn grafiek op het forum van Rentetrekker:
http://www.rentetrekker.nl/forum/viewto ... ?f=19&t=44

_________________
Waarom is groene stroom ook gekoppeld aan de olieprijs??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 apr 2011 1:52 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 06 apr 2011 9:40 am
Berichten: 52
3% gaan we voor mei 2011 wel halen.
Even reagerend op je voettekst, omdat olie euhhhhh een natuurproduct is :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 apr 2011 7:28 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Niet te snel...

- We hebben nog 2 dagen (eindstand donderdag geld) en de eerste daling begint al te komen (9/10/11/12 mdn daalt al weer)
- LPB behoud nog steeds het recht 'toch' de opslag te verlagen (als men het nodig acht, want ze hebben dit niet gedaan voor Q2)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 apr 2011 8:57 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
juanj schreef:
...
- LPB behoudt nog steeds het recht 'toch' de opslag te verlagen (als men het nodig acht, want ze hebben dit niet gedaan voor Q2)
Ik reken er op dat LPB de opslag binnen Q2 niet alsnog aanpast. Wanneer zij zich dat echter wel veroorloven (behoudens bij uitzonderlijke omstandigheden, maar daar is naar mijn mening geen sprake van, want de euribor is min of meer geleidelijk gewijzigd), blijft er van hun euribor principe weinig tot niets over. Even de goden verzoeken: Dus de rente zal de komende maand op jaarbasis en effectief "zeker" :wink: de 3% halen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 apr 2011 9:57 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 okt 2008 9:58 pm
Berichten: 349
juanj schreef:
- We hebben nog 2 dagen (eindstand donderdag geld) en de eerste daling begint al te komen (9/10/11/12 mdn daalt al weer)

Daar heb je helemaal gelijk in maar alle andere rentes stijgen nog steeds.
En de 1weeks is nu zelfs weer hoger dan de 1maands.

_________________
Waarom is groene stroom ook gekoppeld aan de olieprijs??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2011 2:08 am 

Geregistreerd: di 05 aug 2008 3:32 pm
Berichten: 13
Op naar de 3% :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2011 11:32 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Hou Bernanke vanavond maar in de gaten.
Die geeft vanavond de eerste persconferentie uit de geschiedenis van de FED.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2011 12:58 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
1,211 %, dus wanneer vandaag de peildatum zou zijn dan is de effectieve jaar rente 3,00151683078207541693102143498 %
Dat is "ruim" 3 %


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2011 1:15 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Waar zijn de tijden gebleven dat je moeiteloos 5,25% kreeg. Nu juichen we al dagen van te voren dat we misschien 3% krijgen een maandje of twee.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2011 1:30 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
...en dan ook nog op een rekening die niet meer nieuw te openen is :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2011 5:11 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
BillGates schreef:
Waar zijn de tijden gebleven dat je moeiteloos 5,25% kreeg. Nu juichen we al dagen van te voren dat we misschien 3% krijgen een maandje of twee.

Ik ben er heel erg blij mee, en het word mischien zelfs nog 3,01%... meer als op mijn deposito's van 3% die nog 7/8 maanden lopen :twisted:

rhart schreef:
...en dan ook nog op een rekening die niet meer nieuw te openen is :(

Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. :mrgreen:
Zo heb ik pech gehad bij Centraal Beheer met 5,27% spaarrekening/deposito

Hopelijk gaat de rest ook verder mee.. zodat we voor Q3 dezelfde opslag behouden (jaja... dromen is leuk :shock: )

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2011 7:45 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 nov 2008 3:46 pm
Berichten: 184
BillGates schreef:
Waar zijn de tijden gebleven dat je moeiteloos 5,25% kreeg. Nu juichen we al dagen van te voren dat we misschien 3% krijgen een maandje of twee.
Helemaal mee eens.
Maar het is een goede ontwikkeling dat de rente stijgt. Lijkt me logisch dat andere banken zullen volgen.
Vind het vreemd dat banken zoals bijvoorbeeld CEB/ATB (die vroeger hoge rentes boden) nog steeds die lage rentes bieden.

Maar nogmaals: het is een stap in de goede richting ;)

Greetz,
Viper
:mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2011 9:03 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
CEB/ATB zijn denk ik nog aan het bekomen, van de hoge kosten van deze % (5,25%)

Ik denk dat ze eigenlijk deze hoge % zich niet konder veroorloven

Het is wel jammer dat deze niet meegaan... ook Moneyou valt me erg tegen

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 apr 2011 12:30 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Vandaag is de eenmaands euribor op 1.227% gekomen en zal LpB naar verwachting op 2.98% gaan komen voor mei dat is dus 3.02% effectief, het begint er op te lijken !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 apr 2011 1:09 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
Kniertje is correct!

De rentevaststelling vindt bij de LPB altijd plaats op de één-na-laatste-werkdag van de maand en dat is dus in deze maand april, vandaag, donderdag de 28e!

Vandaag, donderdag 28 april noteert de 1-maands Euribor 1,227, oftewel afgerond 1,23.

De rentemail zal dan ook luiden: Rente voor de maand mei 2,98% nominaal/jaar en 3,02% effectief/jaar.
(1,23 (1-maands Euribor vaststelling + 1,75 (opslag voor Q2) = 2,98% en

3,02% effectief op jaarbasis!!! We juichen een klein beetje, want we zijn er nog niet, maar de 3 zit er in elk geval alvast in.

Nu maar hopen op een doorgaande stijgende lijn van de Euribor-tarieven én een gunstige hernieuwde vaststelling van de opslag voor Q3 door de LPB eind juni.

Ik ben in elk geval tevreden, de concurrentie loopt nog zo'n 0,30-0,40% achter, al heb ik wel het vermoeden dat óók de concurrentie, inclusief de grotere banken hogere rentevergoedingen zullen gaan geven.
De stijgende trend is niet meer te ontkennen, al vind ik persoonlijk de vergoedingen op de deposito's nog erg magertjes.
Zowiezo vind ik vastzetten momenteel niet verstandig, 2011 is een roerig jaar waarin de rentepap flink geroerd wordt en zoals je kunt zien, de 3% (die we al een tijdje kwijt waren) rentevergoeding op de vrij-opneembare spaarrekening met bovendien ook nog eens maandelijkse rentebijschrijving (dit vindt mijns inziens te weinig navolging door andere banken dan de LPB) is al gelijk op de hoogste vergoeding op het 1-jarig deposito, in dit geval óók bij de LPB.

Ik heb overigens de LPB wél om een reactie gevraagd m.b.t. de ongewijzigde deposito-tarieven en het feit dat daar nauwelijks tot geen beweging in zit én dat de concurrentie de LPB op dát gebied voorbij gestreefd is. De vraag is natuurlijk, heeft de LPB überhaupt nog wel belang bij het geven van hogere vergoedingen op zowel de vrij-opneembare spaarrekening alsmede ook de 1- tot 5-jarige deposito's??????

Aan de ene kant is er het argument dat zij dusdanig veel particulier spaargeld hebben opgehaald, dat zij zelfs een klantenstop hebben ingesteld en dat je daaruit min of meer kunt concluderen dat zij genoeg "cash" hebben.
Dan is er het argument dat de ECB refirente reeds verhoogd is én dat er meerdere verhogingen zijn aangekondigd en derhalve wordt lenen via de ECB (of middels andere banken) duurder voor de LPB.
Een niet te vergeten extra argument is er een die bestaat uit meerdere aspecten, vooral ontstaan door Basel III, strengere kapitaaleisen m.b.t. "echt eigen geld" e.d. en het toezicht daarop door de DNB.


Maar ach, voorlopig zit er schot in de zaak en dát is goed nieuws, niet uitsluitend voor de LPB spaarders onder ons, maar natuurlijk ook voor forummers die elders bankieren.
De ene renteverhoging duikelt over de andere, dus, zoals eerder gezegd, de stijgende trend is gaande!

Succes spaarders!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO