Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 10:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 9:16 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Citaat:
Zoals u van ons gewend bent, informeren wij u regelmatig over de ontwikkelingen van onze rentetarieven. Dat doen we voor het begin van iedere maand.

De renteopslag in het derde kwartaal van 2011
Ieder kwartaal wordt de vaste renteopslag bij LeasePlan Bank opnieuw vastgesteld. Voor het derde kwartaal is deze renteopslag verlaagd van 1,75% naar 1,40%.

Internetsparen
De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand gestegen van 1,23% naar 1,32%. Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 29 juni 2011 komt de spaarrente voor juli 2011 hiermee uit op 2,72% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de opslag van 1,40%.

Termijndeposito’s
Bij termijndeposito’s passen wij de rente niet automatisch iedere maand aan. In plaats daarvan stellen wij de rentetarieven periodiek vast op basis van de ontwikkelingen op de geldmarkt en op de kapitaalmarkt. De rente van een afgesloten termijndeposito staat tijdens de looptijd vast.

Inzicht in de actuele rentestand
Wilt u meer weten over onze rentetarieven? Kijk dan op onze website bij Rente-informatie. Vanaf de eerste dag van de maand vindt u daar de nieuwe rentetarieven.

Heeft u hierover vragen? Bel dan met onze Klantenservice, telefoonnummer 0900 - 8303 (10 cent per minuut). Of stuur een e-mail naar klantenservice@leaseplanbank.nl. Onze medewerkers helpen u graag.

Met vriendelijke groet,
LeasePlan Bank

Rob Keulemans
Directeur

Helaas de opslag is verlaagd met 0,35% maar dan toch nog een rente die concurentie momenteel ook heeft dus geen directe reden om geld naar NIBC of andere bank zetten, want bij LPB krijg je per maand rente.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 9:36 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Dit noem ik geen rente"handhaving". :(

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 10:47 am 
Stuiver

Geregistreerd: di 02 maart 2010 7:33 pm
Berichten: 81
Ze durven wel. Ik ga in ieder geval mijn saldo halveren.

_________________
Het is opvallend dat voor veel mensen de waarheid een relatief begrip is terwijl hun mening daarover absoluut is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 11:00 am 

Geregistreerd: vr 01 apr 2011 10:42 am
Berichten: 26
Nou ik ga ook een deel van mijn geld weghalen bij LPB. En ook voor de een jaars deposito's die ik tot nu toe altijd bij LPB afsloot, ga ik nu maar naar een andere bank. Ik begrijp het wel van ze: waarom zou je als bank een hogere rente bieden als dat niet nodig is om het spaargeld binnen te halen dat je nodig hebt? Maar toch vind ik het jammer. En ik hoop dat ze in ieder geval een uittocht van spaargeld zullen bemerken. Wie weet dat ze zich dan de volgende keer nog even achter de oren krabben voor ze de rente zo verlagen...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 11:04 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 feb 2010 6:10 pm
Berichten: 296
Citaat:
Ze durven wel. Ik ga in ieder geval mijn saldo halveren.


En waar ga je dan heen? BoS? Voor hogere rente moet je naar een deposito, maar een
1-jarig deposito van 3% (bij LPB of NIBC) lijkt mij bij de huidige trend ook niet verstandig.
In het huidige tempo staat de variabele rente ook binnen enkele maanden op 3%.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 11:18 am 
Stuiver

Geregistreerd: di 02 maart 2010 7:33 pm
Berichten: 81
mmm schreef:
Citaat:
Ze durven wel. Ik ga in ieder geval mijn saldo halveren.


En waar ga je dan heen? BoS?

Een van de vele andere banken die 2,7% bieden. Over 0,05 procent minder rente maak ik mij niet druk.

Citaat:
Voor hogere rente moet je naar een deposito, maar een
1-jarig deposito van 3% (bij LPB of NIBC) lijkt mij bij de huidige trend ook niet verstandig.
In het huidige tempo staat de variabele rente ook binnen enkele maanden op 3%.

Of niet. Wie zegt dat de trend omhoog doorzet?

_________________
Het is opvallend dat voor veel mensen de waarheid een relatief begrip is terwijl hun mening daarover absoluut is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 11:26 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Sietse schreef:
Ik ga in ieder geval mijn saldo halveren.
Over 0,05 procent minder rente maak ik mij niet druk.


Waarschijnlijk vrij zeldzaam, moeite doen om een lagere rente te krijgen.

Ik ken mensen die het te veel gedoe vinden om bij 80 km/h een versnelling hoger te schakelen. Nu ken ik er ook één die zelfs terugschakelt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 12:00 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Zakelijke spaarders krijgen zelfs 0,1% minder dus 2,62%.
Ach ja. Het was redelijk te verwachten denk ik. Het was een leuk marketingverhaaltje toen ze nog geld nodig hadden.
In ieder geval heeft het de 'true believers' lange tijd lekker bezig gehouden op internet. Dat is ook wat waard :D

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 12:04 pm 
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 dec 2010 8:59 am
Berichten: 291
Dit topic is gesloten i.v.m. dubbel onderwerp. Vervolg op: viewtopic.php?f=64&t=5555


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO