Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 18 apr 2024 4:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2012 9:29 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 feb 2009 8:25 pm
Berichten: 632
svanke schreef:
En als het geld waardeloos wordt, dan los je toch je hypotheek af met dat waardeloze geld? Zijn we weer van een probleem af. :lol:


En voor mensen die (altijd) spaarzaam zijn geweest en hun hypotheek al (volledig) hebben afgelost :?:

'Zeg maar dag met je handje' tegen je zuurverdiende centjes :shock:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2012 9:44 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 feb 2009 8:25 pm
Berichten: 632
eventjes Off Topic

elsinga schreef:
Ik ben dus bezig met het laten plaatsen van voldoende zonnepannelen om daar zelfvoorzienend in te zijn. Voordeel: rendement is hoog, op de investering, en ik betaal er ook nog eens geen 1.2% VRH over. De buurman is me net voor en hij kan met 22 pannelen zijn hele energiegebruik haast opwekken (en wij gebruiken een kwart minder energie dan zij).


Ik heb ook 18 stuks laten plaatsen en het is toch wel lekker om te zien dat je electriciteitsmeter 'terugdraait' :D

en weer On Topic


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2012 11:26 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
smiver schreef:
svanke schreef:
En als het geld waardeloos wordt, dan los je toch je hypotheek af met dat waardeloze geld? Zijn we weer van een probleem af. :lol:

En voor mensen die (altijd) spaarzaam zijn geweest en hun hypotheek al (volledig) hebben afgelost :?:

'Zeg maar dag met je handje' tegen je zuurverdiende centjes :shock:

Dat is het precies! Niets ten nadele van huizenkopers, want de overheid heeft het allemaal mogelijk gemaakt om gunstig een schuldenberg te financieren, maar degenen die hier een raar gevoel bij hadden en alles op basis van spaargeld doen, die betalen uiteindelijk de rekening. Ik heb een dak boven m'n hoofd, maar wel van een andere eigenaar, dus wat zijn mijn rechten ooit. Ach, nog wat tientallen procentjes van de huizen af, en ik koop ze cash! Inclusief zonnepanelen en groentetuin...

On-topic: Het stukje van Moneymakert over (zonder uitzondering Amerikaanse) beoordelaars die onze banken in een kwaad daglicht stellen, om de Euro af te breken, daar klopt iets niet he. Zo had ik het nog niet bezien, maar dit is best wel verwerpelijk. Ik hoop dat (meer) politici eens het licht gaan zien, maar dat zal toch pas komen als het Euro-kaarsje opgebrand is. Amper 10 jaar oud en kijk eens wat een puinhoop ervan gemaakt is. Volgens mij zijn er maar twee oplossingen, die ons beide echter veel geld kosten. Of de Euro valt uiteen en we gaan weer door met aparte valuta, of Europa wordt op alle fronten één, met verdelen van de schulden (inclusief Eurobonds) en gelijke regelingen m.b.t. pensioenleeftijd e.v.a. Een tussenweg bestaat m.i. gewoon niet!

Maar de vraag is dus: Mag Europa zelf eens bepalen welke landen/banken junkstatus krijgen? En als een objectieve instantie dat moet doen, dan moet ie van buiten de aarde komen, en geen concullega zijn!

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2012 1:05 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1977
Er gaan in de energiewereld al geluiden op om zonnepanelen te belasten via een omweg. Dat is simpel: je zit toch aan het energienetwerk gekoppeld. Als er minder energie wordt afgenomen (levering) dan verhoog je het vastrecht en mogelijk ook een kostprijs per teruggeleverd kWh. En dan verdampt de winst weer van eigen opwek. De enige optie die dan blijft bestaan is de aansluiting op het E-netwerk definitief op te zeggen. Ze gaan natuurlijk niet de belastingopbrengst verlagen wanneer 'iedereen' zon-pv's heeft. Dan verzinnen ze wel weer iets anders.

Maar als ik zo sommige bijdragen lees, hebben de betreffende SI-leden daar natuurlijk ook al over nagedacht en hebben sommigen dat al 'lang van tevoren zien aankomen'. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2012 7:11 pm 

Geregistreerd: do 28 jan 2010 8:38 pm
Berichten: 4
Dank voor al jullie bijdragen om mij "gerust te stellen",

Ik kan er geen beschuit van maken als de boel klapt maar ga toch, mijn niet vastgelegde geld bij LPB investeren in 12 zonnepanelen en verdien deze investering in 8 tot 9 jaar terug.
Daarna leveren ze de resterende 21 jaar ongeveer 20.000 Euro op. (als die er nog is!)
Ik heb 5 offertes binnen en in juli pak ik nog even die 650,- Euro subsidie en hoop op heel veel zon.
Bovendien heb ik een heel leuk huisje in Kos gezien die ik hopelijk zo dadelijk tegen 30% afgewaardeerde nieuwe Drachme voor een koopje kan kopen.

Ik hoop dat alle doemscenario`s ons bespaart blijven...... :cry:


Stansat


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2012 9:54 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
@Stansat. even off-topic.
Kun je me een voorbeeld rendementsberekening maken met die terugverdientijd?
Als ik berekeningen maak kom ik altijd op terugverdientijden tussen de 20 en 25 jaar of soms nog langer, dus ik ben benieuwd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 jun 2012 12:12 am 
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 dec 2010 8:59 am
Berichten: 291
"Even off-topic"?
In de rubriek LeasePlan Bank, met als onderwerp "2 stappen verwijderd van junkstatus", lijkt het mij al behoorlijk lang off-topic geraakt te zijn.
Als er nog iets te melden is over zonnepanelen of (2e) huisjes in het buitenland e.d. dan graag per PM, in "op de bank", of in "algemene geldtips" o.i.d.
In de rubriek "algemene geldtips" bestaat er o.a. een onderwerp over zonnepanelen, zie viewtopic.php?f=33&t=5313&hilit=zonnepanelen

M.b.t. nieuwe ratings loopt er hier reeds een discussie.
Deze discussie is gesloten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO