Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 7:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2012 2:14 pm 

Geregistreerd: do 28 jan 2010 8:38 pm
Berichten: 4
Kredietstatus SNS Bank en LeasePlan bijna junk :!:

Moeten we ons zorgen gaan maken of is het allemaal onzin wat Moody`s zegt?
Het gaat beroerd in de 2e hands autobranche, dus is Leaseplanbank nog wel de juiste bank voor je spaargeld?
Ik heb diverse deposito`s bij deze bank dus een geruststellende mededeling van hun zou niet verkeerd zijn.
Waar je natuurlijk je eigen waarde aan moet hechten natuurlijk!

Voorlopig is het muisstil op hun website.


Stansat :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2012 3:19 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
Zo lang het onder het DGS valt hoef je voorlopig nog nergens van wakker te liggen..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2012 3:26 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
Beste Stansat en mede-LPB spaarders.

De afwaardering van de LeasePlan Bank kwam bij mij niet echt als een verrassing, ik hield er al maanden rekening mee.

Ik zeg maar een ding, verdiep jezelf méér in wat er nu precies gaande is in de USA en Europa.
Wat je tegenkomt zal je overdonderen, net als wat het bij mij heeft gedaan.
Vind deze informatie op internet en op internet alléén en, logischerwijs, zorg dat je de bron driemaal bevestigd ziet, dus eenzelfde alarmerende conclusie uit een boodschap of een bericht, moet je door diverse bronnen eender bevestigd zien. Objectieve informatie van televisiezenders is onmogelijk, de overduidelijke linkse berichtgeving van de publieke omroepen en de journaals van NOS zijn daar een absoluut teken van en de nieuwsjournaals van de commerciële leeghoofden zijn praktisch allemaal ass-wipes en gekopieërde berichtgeving van de grote USA-newschannels. En dat is de reden dat ik al jaren geen nieuws meer kijk via de televisie.

Wat ik in deze bijdrage ook suggereer of benoem, dat moet elk individu voor zichzelf maar uitzoeken, zeg je, dit is doemdenken en waar baseer je dit allemaal op? Of zeg je, ik trek mijn eigen conclusies, gebaseerd op mijn eigen onderzoek en bevindingen.

Trek je EIGEN conclusies uit de globale crisis én uit dit stevige signaal van de afwaarderingen,
dat is meer relevant dan mijn wereldvisie en mijn -reeds 3 maanden geleden- langzame exit uit de LPB.

Want, LeasePlan Bank heeft ontzettend veel spaargeld aangetrokken, laten we eerlijk zijn, het was de meest innovatieve en concurrerende bank van 2010-2011, in 2012 hebben we uitsluitend verlagingen gezien, wellicht dat DAAR nu verandering in komt, want Baa2 is geen super-status hoor! Ik heb uren en uren in hun corporate jaarverslag zitten en ook daaruit blijkt dat, ondanks dat de bank en dus de corporatie geen verlies draaien, het ook geen halleluja is.
Maar dat de LeasePlan Corp. onder deze crises lijdt, dat is absoluut een feit.

Tel daarbij op de grootste economische crises uit de geschiedenis van de wereld, een zeer realistische kans dat de Europese Unie uiteenvalt en de Euro als muntheidheid verdwijnt. want we zijn nog lang niet op het dieptepunt. De "Grote Depressie" uit 1929 zal verbleken door een aaneenschakeling van gebeurtenissen die ik nog niet helemaal uitgewerkt heb, maar ik ga NIET onvoorbereid en zonder mijn eigen bevindingen helemaal niets doen.

Ik bescherm mezelf en mijn vermogentje en discussies over 0,1% meer of minder rente, daaraan heb ik al heel lang niet meer bijgedragen, maar daarbij wil ik vanzelfsprekend niemand bekritiseren, daar wil ik wel even specifiek over zijn, ik bekritiseer niemand op dit forum, ik geloof dat iedereen zijn eigen koers moet varen, that's it!
Rendement is onmogelijk gebleken en vastzetten is op dit moment veruit wat je absoluut NIET moet doen.

Wat mijn eigen strategie is doet er even niet toe, maar ik zou zoveel mogelijk spreiden en liquide zijn en verder denken dan valuta's.

Staar je NIET ook niet blind op het DGS, ik heb zelf contact gehad met banken, de DNB die mij weer doorverwees naar het Ministerie van Financiën en de centrale boodschap van alle betrokkenen is diplomatiek en ik heb geen antwoorden gekregen, anders dan dat de politiek alle beslissingen neemt over een eventuele verlaging van het vastgestelde bedrag van € 100.000,- p.p., welke verlaging recentelijk besproken is. Tot nu toe is het een centraal Europees beleid, dus die euroton, die blijft nog staan, de vraag is niet alleen, hoelang nog, maar hoelang hebben we nog een Europees beleid? (Voor zover er überhaupt nog een Europees beleid is....)

Ik weet niet precies wat er gaat gebeuren, maar er hangt iets in de lucht, buiten de derivaten-bubble, waar ik nog geen uitspraken over ga doen, want wie ben ik om daar iets over te zeggen?
Niemand weet hoe deze historische gebeurtenissen zich gaan ontwikkelen, er zijn echter veel signalen die onvoorstelbaar veel aanwijzingen geven op een globale radicale verandering.
En dus, vastzetten in deposito's met rentevergoedingen die nauwelijks de inflatie dekken, is wel het minst verstandige dat een spaarder op dit moment kan doen.
Veelal hoorde ik mensen praten over een 10-jarig deposito, om maar enig "rendement" te halen.
Zelfs al zou je nog de 4,6% krijgen van ABN AMRO -wat inmiddels niet meer gegeven wordt- dan nog teer je in op je vermogen, na aftrek inflatie en VRH.
Als ik zeg dat de inflatie in 2012 vastgesteld kan worden op 2,80%, kun je zeggen, je zit 0,20%
te hoog (of te laag) maar nogmaals, die tienden van procenten, dat is wel het minste waar ik mij op dit moment zorgen over maak. Maar 10 jaar je geld kwijt zijn, of liever gezegd, niet meer de totale controle hebben over dat deel van je geld, dat is i.m.o. geen verstandige zet.

Ik hoop van harte dat ik er helemaal naast zit, dat ik overdrijf en dat alles helemaal goed komt.

Maar, je kunt daar niet vanuit gaan op dit moment. Het enige dat je kunt doen is om je heen kijken wat er gebeurd is en wat er nog elke dag gebeurt! Miljoenen euro's worden elke dag en masse opgenomen door de Grieken, de verkiezingen maken geen donder meer uit, Griekenland's exit ook niet. Maar wat er in gang is gezet is allesbepalend voor Nederland en dus, Nederlandse spaardertjes zoals jij en ik.

Ik vraag me af wat je nog kunt doen in geval van een tsunami van exit's en afwaarderingen, een mogelijk einde aan de Euro€, of de US$ in dat geval, want Engeland is ook een hopeloze zaak, ook al hebben ze hun GBP nog. Spanje, Italië en wie weet wie er nog volgen.

Wellicht is het experiment werkelijk mislukt?

De LeasePlan Bank zal misschien met een boodschap komen n.a.v. de afwaardering, maar ik anticipeerde hier sinds februari 2012 al op en ik hoop van ganser harte dat de LPB nog bestaat in februari 2013.

We wachten af hoe de LPB deze afwaardering gaat beantwoorden, een persbericht lijkt me zeker geen overbodige luxe, want reken maar dat er duizenden spaarders erg nerveus zijn geworden van deze afwaardering. Bovendien zit er veel geld in de LPB, maar dat geld komt ook weer vrij als die fameuze actie-deposito's aflopen.
En als dat geld uit de LPB stroomt, kunnen zij dan met deze status nog aan genoeg goedkoop geld komen vanuit de ECB of andere banken?
Wellicht komt er een nieuwe actie, een aantrekkelijke reeks van deposito's, maar ik vraag me werkelijk af of je daar gebruik van moet maken.

Succes!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2012 3:58 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 22 mei 2012 8:39 pm
Berichten: 98
al het geld is al weg bij LPB met uitzondering van 1 deposito dat over 3,5 week afloopt , dat gaat ook meteen weg


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2012 4:25 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Als de rente bij LPB weer omhoog gaat, zet ik er gewoon weer geld op, en als ze slim zijn komen ze met een goeie actie als ze echt nog ons geld willen, en hadden ze niet op die kortlopende deposito's ingezet. Maar zoals alles in het leven is deze bank ook een golfbeweging die uitdooft en staan er weer anderen op. Ik heb het meeste sinds jaar en dag vast staan bij banken die niet afgewaardeerd zijn, en wat had men het ooit over NIBC maar daar hoor je niets meer over. Aan de ene kant kan de inflatie zo hoog oplopen dat je het beter niet vast had kunnen zetten, maar m'n strategie heeft intussen zoveel opgeleverd, dat ik er niet wakker van lig als de rente ineens hoger wordt. Als aan de andere kant de situatie zo wordt dat banken in domino omvallen en zelfs de garantie niet meer toereikend is, dan maakt het toch niet meer uit waar je je geld hebt, want dan heb je er niets meer aan, is de Euro pleite en wordt het misschien wel oorlog tussen noord en zuid. Naast spreiden over korte/lange termijn, banken A t/m Z, fiscale potjes voor pensioen wat toch gaat verdampen, beetje goud/zilver, misschien wat andere valuta, moet je gewoon zorgen dat je een dak boven je hoofd en lang houdbaar eten en water hebt. Plus zoveel mogelijk dingen kopen die waarde behouden, of gewoon nu je geld uitgeven en genieten zo lang het nog kan. Want het einde van een roemruchte periode komt elk jaar onafwendbaar dichterbij.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2012 4:40 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Mijn laatste deposito loopt in september af.. ik hoop dat ze ondertussen niet omvallen

Als dan de status nog zo slecht is, ga zeker niets meer wegzetten daar

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2012 5:59 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 480
tjonge jonge, wat een gezwijmel hier, dit was al langer bekend dat de banken verder afgewaardeerd zouden worden. Heb ook geld staan bij de Turkse banken, die zullen waarschijnlijk een nog lagere rating hebben. En over da DGS maak ik me eigen ook niet druk, als die niet meer uit kunnen betalen is de hele europeese unie failliet, en kun je beter zorgen dat je een hoop voedsel gehamsterd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2012 6:24 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Inderdaad, die ratingagency's zeggen alleen dingen die een spaarder zelf ook wel had kunnen bedenken. Natúúrlijk loopt een LPB meer risico dan de Rabobank. Ze zijn veel kleiner en in een specifieke markt actief. Maar daarom betalen ze ook meer rente. Degenen die in goede tijden altijd z**ken over de lage rente van de Rabo, kiezen ook nu weer als eerste het hazenpad. Tot ziens dan maar........
Intussen blijft het DGS gewoon van toepassing.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2012 7:03 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Gewoon 5 of 10 jaar vastzetten, en als een bank dan na 1 jaar omvalt, heb je mooi hoge rente genoten voor een "korte deposito"!!!

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2012 9:09 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
De vraag is niet alleen wat er met de banken en de euro gaat gebeuren, de vraag is ook hoe je je daar enigszins tegen kunt beschermen?

Goud? Ten eerste is de prijs daarvan momenteel ook een bubble en ten tweede kun je het niet eten...

Zwitserse Francs? Is ook fiat-geld en je moet ze al fysiek gaan halen bij een bank, want een rekening in Franken kent een negatieve rente...

Noorse Kronen? Ook fiatgeld en de Noorse economie lijkt wel heel goed, maar als ze hun olie niet meer kunnen verkopen is het daar ook snel afgelopen...

Amerikaanse dollars? Als ergens de geldpers overuren maakt is het daar wel...

Voedsel en andere levensbehoeften hamsteren? Waar laat je dat allemaal? En je loopt vaak tegen houdbaarheidsdatums aan. En as de stroom uitvalt doet ook de vriezer het niet.

Een stuk grond kopen en alvast voedsel beginnen te verbouwen? Nou, koop dan ook maar een stapel (illegale) wapens, want iedereen die dat niet heeft gedaan komt proletarisch oogsten...

Ik weet het ondertussen niet meer... Ik weet alleen wel dat spaargeld momenteel helemaal niet zo'n gunstig bezit is. De roverheid knabbelt er aan alle kanten aan (verhoging VRH), als je er wat van hebt moet je nog meer betalen voor zorg en andere zaken (vermogensafhankelijke bijdragen) en er is een goede kans dat het straks niks meer waard is.

Dus als iemand nog een goede suggestie heeft, ik hou me aanbevolen...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2012 9:58 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
elsinga schreef:
Dus als iemand nog een goede suggestie heeft, ik hou me aanbevolen...


Gewoon jezelf niet gek laten maken :idea:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2012 10:17 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Gewoon 10 jaar vastzetten. Anders haal je de 4% van Rutte niet. Als iedereen dat doet komen er ook geen banken in de problemen...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2012 10:35 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1978
Wat een paniek. Oorlogsdreiging tussen zuid en noord. Voedsel in blikken. Tjonge jonge, wat een onzin.
En als het geld waardeloos wordt, dan los je toch je hypotheek af met dat waardeloze geld? Zijn we weer van een probleem af. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2012 1:08 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
Ik ben blij dat er zoveel mensen zijn die dieper op de "Eurocrisis" willen ingaan, ik kan natuurlijk eindeloos doorgaan over de wereldwijde crises, maar aangezien het voor ons spaarders relevant is om ons spaargeld te behouden, wil ik graag het volgende zeggen:

En ik vind het NIET om te lachen, ik zaai geen paniek en praat geen onzin. Ik vind dit een bloedserieuze kwestie, waarbij inderdaad de vraag is die Elsinga stelt; wat te doen?
De mening die ik met Elsinga deel is in elk geval geen goud kopen, ook al wordt er met man en macht geroepen dat het stijgt en blijft stijgen, het is een bubble die eens gaat klappen. Als je goud koopt, doe dit in kleine munten en niet alleen maar baartjes of 1 ounce munten. Een beetje goud is altijd verstandig, ongeacht of je er op dit moment teveel voor betaald. Want goud blijft goud.
Maar, massaal in goud gaan, daar ben je nu te laat mee, ik ben er grotendeels uit en heb een beetje voor als we kruiwagens euro's moeten betalen voor een gesneden wit.
Henrid heeft een goed punt, een dak boven je hoofd, liefst met zonnepanelen! en een vorm van alternatieve verwarming en een voedselvoorraadje dat je consequent maandelijks bijhoudt. Immers, ook blik- en potvoer is niet 10 jaar houdbaar.

Over de invloed van Moody's, Fitch en Standard&Poors:
De kredietbeoordelers zijn handsdown, corrupt en worden gewoon omgekocht. De FED voornamelijk, Wallstreet's geldwolven en de zichtbare Amerikaanse overheid zijn corrupt.
De onzichtbare schaduwregering en de aanverwante elite is levensgevaarlijk, zij kunnen in realiteit de befaamde rode knop indrukken. Elementen binnen die schaduwregering én andere elitefiguren die zich in soortgelijke kringen verkeren hebben openlijk gezegd dat de wereldpopulatie moet worden verkleind, van 250 miljoen mensen tot ruwweg 500 miljoen mensen. Dit heeft zelfs Bill Gates gezegd! Ik zal er niet te diep op ingaan (GMO!) , want we blijven graag on-topic, dus ik ga verder.

The Democrats en The Republicans, simpel gezegd, links en rechts zijn poppetjes in een bizar theaterspel. Obama, de zogenaamde hoop voor Amerika heeft NIETS van zijn verkiezingsbeloftes waargemaakt, erger nog, hij is zo ver gegaan dat de "Bill of Rights" in feite niet meer bestaat. Het probleem van de Amerikaanse bevolking is dat zij, volledig en stelselmatig gehersenspoeld als dat zij zijn, werkelijk nog denken dat de ene presidentskandidaat écht een verschil gaat maken ten opzichte van de zittende presidentskandidaat. Het is een farce! Géén van die mannen hebben enige macht, anders dan een kunstmatig geprojecteerde populariteit, geschetst door uitsluitend de grote mediabedrijven CNN ABC FOX etc.etc., allen in het bezit van privebedrijven -ergo, er is géén objectiviteit of eerlijkheid-. Mensen als Hank Paulson, Allan Greenspan, Tim Geithner etc. zouden 99 jaar opgesloten moeten worden, zij -en vele anderen- hebben op onvoorstelbare wijze de wereldeconomie om zeep geholpen, spaargeld van gepensioneerden verdampt en niet alleen de Amerikanen, maar ook de Europeanen en eigenlijk de rest van de wereld bestolen.
Wat doet Obama? Hij stelt Timothy Geithner aan als Minister van Financiën!
Dit is schokkend om te zien, buiten een kleine, maar groeiende groep Amerikanen die wél inzien dat ze bestolen en voorgelogen worden, is de rest onwetend en hun burgerrechten zijn in feite volledig afgenomen. Nog één "daad van terrorisme" en "Martial Law" wordt ingevoerd en dan is het hek van de dam. Weg burgerrechten en weg, recht op advocaat en een proces. Je wordt gewoon afgevoerd!

De eurocrisis:
Pure manipulatie, bewerkstelligd door onzichtbare figuren met onvoorstelbare macht , buiten het gezichtsveld van 99% van de wereldwijde bevolking.
Sinds de invoering van de euro hebben zij Griekenland in de eurozone gemanipuleerd, gebaseerd op vervalste schuldcijfers! Met dank aan, jawel! Goldman-Sachs. De huidige euro-crisis is niets meer dan een geregisseerde valuta-oorlog, gevoed door wanbeleid en gebrek aan eenheid.
Waarom? De afglijdende USD en de gigantische staatsschuld van de USA maken dat vnl. China ezich indelijk bewust is van het feit dat zij in feite in het ootje genomen zijn door de USA en hebben openlijk gepraat over het overschakelen naar de Euro. Oftewel, de Euro wordt/werd overwogen als Wereld Reserve Valuta, welke nu de USD is.
Vanzelfsprekend gingen alle alarmbellen af bij de elite, in the Oval Office, de FED, Wallstreet en de grootbanken.
Anders dan een ongelovelijk oorlogsapparaat en verachtelijke propagandatechnieken hebben de Amerikanen niet.
Dús wat ze nu doen is, mede doordat de Europese Unie in werkelijkheid geen echte unie is, buiten de munteenheid, inspelen op de onrust, hun kredietbeoordelaars landen en banken laten downgraden en alles op alles stellen om te voorkomen dat de euro de rol van de dollar overneemt.
Een samenluidend sterk beleid had dit allemaal kunnen voorkomen, of in elk geval nu onder controle kunnen hebben. Er is helaas geen verenigd Europa en dat zal er nooit zijn. Er is geen duidelijk en daadkrachtig beleid, dat is wel gebleken. Noodfondsen, lapmiddeltjes en vergaderingen, het heeft niets uitgehaald. En wij, als Europeanen, laten "krediet-beoordelaars, zijnde bedrijven!" dit allemaal gebeuren.
Ok, de realiteit:
Het ESM, de organisatie van het schuldenverdrag, en daarin geef ik Dhr. G. Wilders wél groot gelijk, is volledig gekkenwerk! € 700.000.000.000,- ......700 miljard euro (en dat alleen om te beginnen)
die viavia betaald moet worden door jij en ik, zonder dat de landen die het verdrag hebben ondertekend, er nog onderuit mogen of kunnen komen, juridisch of democratisch. Huh?
Als dat er een verkiezing komt in een verdragsland dat van dat ESM af wil....dat kan niet! Huh?
Het ESM-pact mag en kan niet vervolgd worden, m.a.w. het geld dat uit het fonds komt, komt vrijwel zeker nooit meer terug, procederen kan dus niet, daar heb je voor getekend! Nogmaals, regeringen die er vanaf willen, wetgeving die veranderd moet worden of juridisch procederen KAN NIET! Beleidsmakers en bewindsvoerders van het ESM, kunnen NIET vervolgd worden.
Oftewel, een organisatie die boven elke wetgeving staat, niet vervolgd kan worden en waarvan de beleidsregels extreem geheim en niet openbaar zijn.....lijkt je dat een oplossing? Neen.

Het grote voordeel dat de EURO t.o.v. de USD heeft, is dat de EURO nog werkelijk waarde heeft, terwijl de USD in feite een papieren valuta is, zonder onderliggende materiële waarde.
De eurolanden als Duitsland, Frankrijk, Nederland en de overig relatief sterke landen hebben dus wél een waarde achter hun valuta, terwijl Amerika alleen maar een defensie-apparaat heeft.
Hun industrie, buiten de IT is outsourced, hun auto's worden in Oost-Europa en lageloonlanden geproduceerd, ze importeren meer dan ze exporteren en nu komt het, de burger zit zo diep in de schulden dat ze niet genoeg meer consumeren en dat was in feite waar de Amerikaanse droom op gebaseerd is, eindeloze consumptie. Amerika en de mannen achter de schermen gaan nu dus in de aanval tegen de euro en willen hun dominante positie in het Midden-Oosten uitbreiden, ze zitten en blijven in Irak en willen van daaruit het dichtsbijzijnde land met grote oliereserves dat zich niet laat intimideren, Iran, aanvallen of provoceren totdat de boel escaleert.
Helaas voor Amerika, China als schuldeiser is dé belangrijkste handelspartner, Japan en Rusland zijn fel tegen een oorlog in Iran, ze komen hier echt niet mee weg. Waar in feite al jaren aan gewerkt is door o.a. de CIA met opgezette relletjes en gigantische leugens die uitvergroot worden in de media, komt niet van de grond.

Dus wat hier aan de hand is, is een valutaoorlog.

Wat je hier aan kunt doen is vrij weinig denk ik. Door de economische crises is Nederland al flink aangetast, de werkeloosheid is opgelopen, de staatsschuld eveneens, de huizenmarkt is ineengedonderd, de economie staat stil en ons belachelijke politieke stelsel, met een stuk of 15 tot 20 partijen, met figuren als Pechtold als voorbeeld van gebrek aan inzicht, gaan vòòr de verkiezingen dit ESM door onze strot duwen.
De enige die door het vuur gaat om de Nederlandse bevolking voor deze ramp te behouden, wordt dagelijks met de dood bedreigd, voor gek verklaard en toch doet hij wat geen andere politicus doet. Hij ziet in dit geval haarzuiver aan dat dit ESM-gedrocht werkelijk een gevaar is voor Nederland.
Natuurlijk, Geert Wilders zit er, net als IEDERE politicus soms vreselijk naast, maar in elk geval komt hij met zijn kont van het pluche af en put elke mogelijkheid uit om dit ESM over de verkiezingen heen te tillen. Dát is politiek bedrijven met democratie als grondbeginsel. Helaas, door gebrek aan belangstelling door de anti-Europese houding, ook binnen Nederland, verdiepen mensen zich te weinig achter het ware gedrocht dat het ESM is en gaan liever met 11 miljoen voor de kijkbuis zitten. -No offence uiteraard-

Ik zou graag volmondig NEE willen zeggen tegen dit ESM, maar deze kans wordt mij niet gegund.
Vrijheid is relatief, zeker als je in een land als Nederland woont, een land dat zo vreselijk is veranderd in 25 jaar tijd, veramerikaniseerd en politiek gefragmenteerd. En Premier Rutte blijft maar lachen.

Tja, misschien heeft iedereen in dit topic een beetje gelijk.
Of je zet je geld voor langere tijd vast, of je geeft het uit en zorgt dat je er nog plezier van hebt, zolang het nog kan en zolang je het nog kunt betalen.
Maar lachen kun je ook niet voor altijd blijven volhouden, wat als er hyperinflatie ontstaat? Wat als er geen DGS meer is? Ik bemerk dat iedereen zich veilig acht omdat het DGS op een euroton staat. Het Ministerie van Financiën heeft mij persoonlijk gezegd dat de politiek hiervoor verantwoord is, dus is het DGS een heilig huisje? Moet je jezelf niet afvragen dat, als het ESM straks niet om 700 miljard vraagt, maar om 2000 miljard, waar dat geld vandaan moet komen? Nou, uit belastingverhogingen, verhogen van de pensioengerechtigde leeftijd naar 80 jaar en het confisceren van een deel van je spaargeld door extravagante belastingverhogingen op een luttel vermogentje ??? Het is toch van de gekke dat je p.p. een vrijstelling hebt t.w.v. een instapmodel auto en daarna gewoon dictatoriaal 4% moet afdragen, ongeacht of je nu 1% verlies hebt gedraaid. Want na aftrek van 2,8% inflatie en 1,2% VRH is je 4% rente op je 10-jarige deposito volledig weg. En dat is dus nu, jaar 1 van de 10 jaar.

Nou heren, ik hoop dat er flink gebrainstormd gaat worden, wij van SI gaan dit tackelen en wij lanceren dit plan via de oprichter/eigenaar/moderators van SI naar onze overheid!
Welterusten!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2012 8:46 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
Moneymakert, dank voor je bijval. ;) Als alles inderdaad is zoals je schrijft, dan kun je weinig doen om je spaargeld veilig te hebben tegen inpikken door de roverheid en/of hyperinflatie. Is ook mijn idee, helaas.

Ik ben dus bezig met het laten plaatsen van voldoende zonnepannelen om daar zelfvoorzienend in te zijn. Voordeel: rendement is hoog, op de investering, en ik betaal er ook nog eens geen 1.2% VRH over. De buurman is me net voor en hij kan met 22 pannelen zijn hele energiegebruik haast opwekken (en wij gebruiken een kwart minder energie dan zij).

Daarnaast hebben we standaard al wat eten op voorraad, maar lang geen 2 maanden. Ik denk dat we het 2 a 3 weken kunnen uithouden, afhankelijk van het moment dat de winkels dichtgaan.

Verder wat contant geld in huis, voor als de pinpassen het ineens spontaan niet meer doen, kan ik die voorraad nog proberen aan te vullen. Als de Euro dan nog wat waard is tenminste.

Gelukkig woon ik op het platteland. in de omgeving zijn voldoende boeren om niet te hoeven verhongeren. Maar ook zij moeten hun grondstoffen inkopen...

En over grondstoffen gesproken, we zitten middenin de Peak Oil en gebruiken meer grondstoffen dan we kunnen produceren. oftewel: ook dat wordt steeds minder...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO