Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 9:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2011 11:47 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Volgens Sparen pagina gaat de rente van LPB per 1 jan. 2012 weer met een 0.5% omlaag.
Ik vind dat we dat nog maar even moeten afwachten! :?
Volgens mij kan ook de toeslag met 0.5% verhoogd worden. zodat de rente op dit niveau kan blijven. Zie info Sparen pagina: "Voor hen willen we niet suggereren dat LeasePlan Bank 3,3% rente biedt, als nu al duidelijk is dat die per 1-1-2012 met 0,5% verlaagd wordt. Wij volgen hiermee overigens de wijze van vermelden op de site van LeasePlan Bank.
ven."


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2011 1:15 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2503
De correcte formulering luidt dat de bonus van 0,5% alleen geldt in december 2011. Dat wil dus niet zeggen dat de rente in januari (precies) 0,5% lager zou zijn. Die kan alle kanten op, immers deze bestaat uit twee variabelen Euribor 1 jr + kwartaalopslag.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2011 1:18 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
Ik wacht het gewoon even af. En als het verschil te groot wordt, dan is het weer overboekingstijd. ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2011 6:20 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Lijkt mij in de lijn der verwachting dat de opslag omhoog gaat, om weer beetje in de buurt van de concurentie te komen.

Dat dit dan uiteindelijk geen 3,31% zal zijn, moge duidelijk wezen.
Ik hoop/vermoed rond de 3% (effectief)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 dec 2011 1:12 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
Als de 1m Eurobor nu nog even laag blijft (tot 1-1-2-12), dan moet LPB wel met een redelijke opslag komen om concurrerend te blijven. Die opslag geldt dan vervolgens voor een kwartaal, terwijl de 1m Eurobor daarna (hopelijk) kan stijgen. Dat zou een mooi scenario zijn, alhoewel het wel veel gedoe is om (eventueel) elke maand wel of niet geld bij LPB weg te halen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 dec 2011 11:09 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
stuiver schreef:
De correcte formulering luidt dat de bonus van 0,5% alleen geldt in december 2011. Dat wil dus niet zeggen dat de rente in januari (precies) 0,5% lager zou zijn. Die kan alle kanten op, immers deze bestaat uit twee variabelen Euribor 1 jr + kwartaalopslag.


Geen 0,5% maar wellicht 1% lager... we zitten nu al op 2,69%... gaat goed :shock:

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 dec 2011 11:33 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 11:47 pm
Berichten: 90
Er heerst hier en bij de banken weer zo'n zelfde sfeer van hebberigheid als destijds bij IceSave en DSB. Gaat goed... fout dus...

_________________
Als je vandaag niet oppast, zit je morgen weer in dezelfde situatie als gisteren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 dec 2011 11:57 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 feb 2010 6:10 pm
Berichten: 296
Klein verschil met toen: nu is de inflatie ongeveer net zo hoog als de spaarrente, toen was de inflatie een stuk lager dan de spaarrente. Hoe bedoel je "hebberigheid"?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 12:01 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 735
Jeweetwel schreef:
Er heerst hier en bij de banken weer zo'n zelfde sfeer van hebberigheid als destijds bij IceSave en DSB. Gaat goed... fout dus...
Off-topic, maar toch:
dat is appels en peren vergelijken: IceSave (buitenlands desposito garantiestelsel, voor de eerste 20k), DSB (onder andere achtergestelde deposito's, dus ook niet gegarandeerd door nederlandse banken en/of overheid) en LPB, naar mijn mening een transparante bank met een product waarmee ze graag nummer 1 zijn in de top-zoveel.

On-topic: ik verwacht dat 1 januari de rente weer zodanig is dat deze bank op plek 1 staat


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO