Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 12:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2011 9:36 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Door de mail vanmorgen over de gewijzigde productvoorwaarden kwam ik achter het blijkbaar al lang bestaande artikel 9.9:
Code:
3. Beëindigen verlengd Termijndeposito. Ook een verlengd Termijndeposito kan formeel worden beëindigd binnen 14 dagen na het verlengen. Wij berekenden hiervoor al een vaste onkostenvergoeding van €100 euro (artikel 9.9).

Dat vind ik wel heel grof. Bij mijn weten kunnen bij andere banken (CEB bijvoobeeld) automatisch (per abuis...) verlengde depositos binnen enkele dagen kostenloos worden opgeheven.

Artikel 9.9 is zodanig gewijzigd dat de 100 euro boete nu ook expliciet voor verlengde deposito's wordt genoemd.

Ik roep LPB op om bij verlengde depositos, dit bedrag te laten vervallen of sterk te reduceren. Ik vind 100 euro erg grof. Wat vinden jullie?

Voor de zekerheid heb ik net al mijn LPB depositos nagekeken. Gelukkig staan ze allemaal op Terugboeken ingesteld. Maar ik adviseer jullie dit ook even te controleren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2011 10:16 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Je kunt die keuze toch ver van te voren maken? Verlengen of terugboeken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2011 10:39 am 
Natuurlijk kun je aangeven om wel of niet te verlengen en hiermee het betalen van 100 euro (ik noem het boete)te voorkomen . Maar als de lpb , en zo ver als ik even heb kunnen nagaan de enige is die deze bepaling heeft, krijg ik toch een wat ongemakkelijk gevoel.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2011 11:32 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Is dit alleen van toepassing als je per ongeluk hebt laten verlengen terwijl je dit niet wilt?

Of houden ze dit standaard in, en krijg je dit terug bij beindiging?

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2011 12:12 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
juanj schreef:
Is dit alleen van toepassing als je per ongeluk hebt laten verlengen terwijl je dit niet wilt?

Of houden ze dit standaard in, en krijg je dit terug bij beindiging?


Als je van te voren aangeeft " Niet verlengen" is er niks aan de hand.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2011 12:36 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep 2008 9:13 pm
Berichten: 94
Komt inderdaad niet vriendelijk over. Aan de andere kant: de deposito's worden niet automatich verlengd zoals Credit Europe dit standaard doet / deed. Is dus alleen van toepassing als je zelf bij aanvraag deposito al hebt aangeven dat je automatisch wilt verlengen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2011 12:49 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Dankje roobaaro...

Ik zie dat de rest van de voorwaardes niet echt van belang zin (voor mij dan.. heb geen 2,5 miljoen bij LPB...jammer genoeg)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2011 1:12 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
@Juani , als het goed is krijg je ook een e-mail van te voren dan kan je voor jezelf altijd nogmaals kijken of je alles goed heb ingevuld. Desnoods stuur je nog een e-mail/brief. maar ik verwacht dat het niet nodig is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2011 1:16 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Die heb ik gehad, maar de link werkt niet...

https://email.leaseplanbank.nl/1/3fde84 ... 6672204b45

Dat is de link, maar deze blijft eeuwig laden, maar komt niet binnen, leeg scherm dus

En onder safari maakt hij er dit van

http://aic.cms.leaseplanbank.nl/en/serv ... =rentemail

Maar ook die pagina wil niet verschijnen, blijft ook maar laden

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2011 1:28 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
ik zou dan even een e-mail sturen. dan heb je altijd bewijs wat je gestuurd hebt. of een aangetekende brief en een kopie ervan zelf bewaren. altijd het zekere voor het onzekeren nemen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2011 6:01 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Geen enkel probleem mee.

Reden: ik let wel op!

Van die 100 euro wordt immers de iets hogere rente van LPB gefinanciert. Je dacht toch niet dat ze dat van de bonussen in zouden houden?? :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2011 8:23 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Werken de gegeven links bij jullie wel?

Ik heb een beetje zitten kijken op de LPB site, en volgens mij heb ik grootste wijzigingen wel gevonden.

Het zal wel kloppen

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2012 3:40 pm 

Geregistreerd: wo 17 aug 2011 10:16 pm
Berichten: 46
Het klopt,ik heb er ook eentje binnen 14 dagen opgeheven met als resultaat €100 boete,dit moet je ook aangeven bij je opdracht dat je daarmee akkoord gaat,na :evil: 9 werkdagen werd het pas vrij geboekt zie onderstaande mail die ik daarna ontvangen heb dus goed opletten met het afsluiten/automatisch verlengen,

Geachte heer,

Naar aanleiding van uw e-mail berichten wij u als volgt.

U heeft aangegeven dat u uw Termijndeposito voortijdig wilt beëindigen en akkoord gaat met de onkostenvergoeding van 100 euro.

Wij hebben uw Termijndeposito beëindigd en gestort op uw Internetspaarrekening. De onkostenvergoeding van 100 euro hebben wij daarbij verrekend.

Heeft u nog vragen? 'Klik dan hier om onze veelgestelde vragen te bekijken op de website' Mocht het antwoord op uw vraag er niet tussen staan, dan kunt u ook bellen met de Klantenservice van LeasePlan Bank, 0900 – 8303 (5 cent per minuut) of stuur een e-mail naar klantenservice@leaseplanbank.nl.

Onze medewerkers helpen u graag.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice

LeasePlan Bank


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2012 4:02 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ik was het alweer vergeten, maar inderdaad....

LPB waarschuwt wel van te voren via een mail dat je deposito afloopt.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2012 4:36 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
Ik controleer inderdaad op 2 momenten of het deposito niet automatisch wordt verlengd.
Ten eerste bij het afsluiten en tegen de tijd dat het afloopt (bij ontvangst van de mail), kijk ik voor de zekerheid nog maar een keer.
Het is nog nooit nodig geweest om het aan te passen, maar beter maar zeker weten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO