Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 12:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Gaat Leaseplan mee met o.a Ohra en Delta lloyd, na 30 septemebr.
Leaseplan blijft onder de 2,9% zitten 45%  45%  [ 21 ]
Leaseplan gaat precies(ongeveer) op 2,9% zitten 32%  32%  [ 15 ]
Leaseplan gaat iets boven de 2,9% zitten 23%  23%  [ 11 ]
Totaal aantal stemmen : 47
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wat gaat Leaseplan doen.
BerichtGeplaatst: za 03 sep 2011 8:10 am 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 480
Ben benieuwd wat Leaseplan gaat doen, als de spaarrente van o.a Ohra en Delta lloyd op 30 septempber nog op 2,9% staat? Zouden ze de opslag weer verhogen of zouden ze gewoon hun eigen plan trekken?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 sep 2011 8:12 am 
Stuiver

Geregistreerd: di 02 maart 2010 7:33 pm
Berichten: 81
Ik gok dat ze op de 2,9% gaan zitten (mocht de euribor niet gestegen zijn).

_________________
Het is opvallend dat voor veel mensen de waarheid een relatief begrip is terwijl hun mening daarover absoluut is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 sep 2011 8:19 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Ik zie graag hogere spaarrente vergoedingen, maar of die wens ook gehonoreerd wordt ?
De Delta Lloyd/OHRA rente verhoging is natuurlijk welkom, de vraag is hoe lang dit duurt.
Ik vind het ook opvallend.
Hebben zij extra gelden nodig ?
Hoe dan ook, ik heb gestemd op de eerste optie omdat ik niet verwacht dat LPB nu plotsklaps het spaarrente beleid gaat wijzigen.
Ik hoop dat ik mij vergis. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 sep 2011 9:23 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Het verschil is nogal klein vind ik persoonlijk, dus de kans bestaat dat ze lpb straks hoger zit ohra en Delta Lloyd, maar hoe dan ook het verschil is zo klein dat geld overzetten niet waard is en ik dus bij de lpb laat staan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 sep 2011 9:34 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 735
Ik verwacht dat ze eind september de opslag zo hoog maken dat ze net op de eerste plaats komen. Ze zullen willen voorkomen dat te veel geld weglekt, maar ze gaan natuurlijk ook niet te veel rente vergoeden. Als er genoeg (te veel) geld in deposito's is vastgezet dan is het natuurlijk een ander verhaal.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 sep 2011 10:38 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
edwin schreef:
Ben benieuwd wat Leaseplan gaat doen, als de spaarrente van o.a Ohra en Delta lloyd op 30 septempber nog op 2,9% staat? Zouden ze de opslag weer verhogen of zouden ze gewoon hun eigen plan trekken?

Mis ik iets ?
Ik zie alleen een rente van 2,3% staan !

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 sep 2011 10:53 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
De rente tarieven zijn van de site afgehaald.. echter hebben verschillende mensen een bevestiging gehad per email over de 2,9% per maandag...

Het schijnt vaker te gebeuren dat de nieuwe tarieven ineens van de site verdwijnen...

Ik hoop (maar denk van niet) dat LPB de opslag zo verhoogd, dat we inderdaad net op/rond die 2,9% komen zitten.

Het zou zomaar kunnen zijn, dat ze gewoon hun eigen zin doen, en niets verhogen, en mischien zelfs verlagen (het zou niet de eerste keer zijn)

Het is en blijven banken, die altijd ten koste van de klant rijk willen worden..
Maar rijk worden, willen we allemaal :D

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 sep 2011 11:25 am 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
Het zal helemaal afhankelijk zijn van wat de euribor en de andere banken doen lijkt me.
Natuurlijk hoop ik dat ze meegaan richting 2,9% (of liever nog hoger).

juanj schreef:
Het zou zomaar kunnen zijn, dat ze gewoon hun eigen zin doen, en niets verhogen, en mischien zelfs verlagen (het zou niet de eerste keer zijn)


Wat een ontzettende roobaaro opmerking is dit zeg.
Noem mij eens een keer dat ze de opslag verlaagd hebben toen ze niet ver uit de pas liepen met de concurrenten.

In mijn beleving is namelijk elke verlaging gekomen als ze veel meer rente boden dan andere banken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 sep 2011 12:32 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
LeasePlan Bank zal naar verwachting doen wat ze vrijwel altijd doen: niets.

Of het rentepercentage uitkomt op 2,9%, daar onder of daar boven, zal geheel afhankelijk zijn van de ontwikkeling van Euribor in de rest van september.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 sep 2011 9:04 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Lurker schreef:
Het zal helemaal afhankelijk zijn van wat de euribor en de andere banken doen lijkt me.
Natuurlijk hoop ik dat ze meegaan richting 2,9% (of liever nog hoger).

juanj schreef:
Het zou zomaar kunnen zijn, dat ze gewoon hun eigen zin doen, en niets verhogen, en mischien zelfs verlagen (het zou niet de eerste keer zijn)


Wat een ontzettende roobaaro opmerking is dit zeg.
Noem mij eens een keer dat ze de opslag verlaagd hebben toen ze niet ver uit de pas liepen met de concurrenten.

In mijn beleving is namelijk elke verlaging gekomen als ze veel meer rente boden dan andere banken.


Afgelopen opslag verlaging.. iedereen verwachtte tot een verlaging van maximaal tot 1,5%.. en wat deed LPB verlagen naar 1,4%... dat had niemand verwacht... en ze bleven op het nippertje op nr 1
En dat alleen op effectieve rente niveau, want eigenlijk was het 2,72%... dus nr 2 destijds...

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 sep 2011 10:14 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Ik verwacht niet dat LPB de opslag zal verhogen.
Ik denk dat ze voor dit jaar wel weer zoveel hebben opgehaald dat het niet nodig zal zijn om in oktober op nr 1 te staan, mocht de euribor laag staan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 sep 2011 10:38 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Daarom ga ik een deel verkassen...

Ze kunnen ook geen jaren op nr 1 blijven...

Heb nog wel wat vaststaan tegen resp 3% en 3,1%... dus dat staat prima bij LPB

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 sep 2011 11:55 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
juanj schreef:
Afgelopen opslag verlaging.. iedereen verwachtte tot een verlaging van maximaal tot 1,5%.. en wat deed LPB verlagen naar 1,4%... dat had niemand verwacht...


Het lijkt me verstandig dat je je beperkt tot je eigen, nogal bekrompen, hoop en verwachting.
Als je gaat verwijzen naar "iedereen" en "niemand" zul je je eerst goed moeten inlezen.

Zeker niet iedereen verwachtte een verlaging tot 1,5%, dat waren er slechts enkelen. En de enkelen die daar wel rekening mee hielden, hebben een grotere verlaging nooit uitgesloten. Je hebt geen enkel recht om te stellen: "...dat had niemand verwacht..."

juanj schreef:
En dat alleen op effectieve rente niveau, want eigenlijk was het 2,72%... dus nr 2 destijds...

Ook van het verschil tussen nominaal en effectief heb je dus nog steeds niets begrepen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 sep 2011 12:41 am 
Stuiver

Geregistreerd: di 19 jul 2011 1:45 pm
Berichten: 66
Hmm, ik vind dit topic op dit moment een beetje overbodig.

Nu kun je nog alleen maar speculeren. Er zijn nog te grote onzekerheden over de ontwikkeling van de euribor, de hoeveelheid geld dat LPB wil binnenhalen en wat de concurrenten nog zullen doen.
Met andere woorden, we zien het aan het eind van de maand wel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 sep 2011 8:17 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 735
macco schreef:
... Nu kun je nog alleen maar speculeren. ...
Het is wel een van de weinige vormen van speculatie die je als spaarder 100% veilig kan doen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO