Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 9:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

wat zal leaseplanbank doen met de rente?
Poll eindigt op vr 30 maart 2012 9:24 pm
leaseplanbank doet niks aan de rente 39%  39%  [ 19 ]
ze verhogen de opslag met max 0,2 33%  33%  [ 16 ]
ze verhogen de opslag met max 0,5 16%  16%  [ 8 ]
ze komen met een deposito actie < 1 jaar 4%  4%  [ 2 ]
ze komen met een deposito actie > 1 jaar 8%  8%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 49
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 21 maart 2012 9:24 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
wat zal leaseplanbank gaan doen voor de rente van 1-4 denken jullie?
zullen ze de opslag gaan verhogen om weer boven aan te staan? of kiezen voor een veiligere weg om een deposito aanbieding te doen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 maart 2012 9:49 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 okt 2008 9:58 pm
Berichten: 349
Ik ben bang dat ze de opslag met niet meer dan 0.2 % verhogen. De rente zou dan op dit moment op 2.7747 % effectief uitkomen. Ze kunnen die opslag ook niet teveel verhogen want mocht de Euribor de komende maanden gaan stijgen dan zou de rente voor mei en juni te hoog uitkomen.
En ik heb een vermoeden dat die 1 maands Euribor inderdaad weer gaat stijgen. Dat leid ik af aan de 1 weeks Euribor die al een paar weken haast niet meer daalt. Meestal volgt de 1 maands Euribor dan later ook en dan volgt hopelijk de lang verwachte stijging.
Zie het verloop in het laatste jaar op:
http://www.rentetrekker.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=44

_________________
Waarom is groene stroom ook gekoppeld aan de olieprijs??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 maart 2012 10:59 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
Hallo beste SI-forumleden.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een reactie plaatste, maar dit topic komt exact op het moment dat ik onderstaande emailbericht terug kreeg van de LPB-klantenservice op een emailbericht dat ik hen had toegezonden omtrent enkele suggesties m.b.t. deposito tarieven en de mogelijkheid tot maandelijkse rente-uitkering bij hogere inleg, zoals bijvoorbeeld Credit Europe Bank aanbiedt, zonder rente-afslag.

Lees hieronder de reactie die toch erg klantvriendelijk is. Laten we hopen dat men WEER met een leuke actie komt, de koppeling met de 1-maands Euribor is een drama en het vrij-opneembare rentepercentage is dan ook reden om zoveel mogelijk gebruik te maken van kortlopende deposito's, althans, dat is mijn opvatting en strategie.

---------------------
Geachte heer xxxxxxx,

Naar aanleiding van uw e-mail berichten wij u het volgende.

In uw e-mail geeft u uw positieve reacties over de LeasePlan Bank spaarproducten en over de LeasePlan Bank Termijndeposito acties. Tevens doet u een aantal suggesties en u vermeldt vergelijkingen met andere banken.

Wij stellen uw reactie en uw suggesties zeer op prijs. Onze hartelijke dank voor het sturen van uw e-mailbericht.

U vraagt of LeasePlan Bank de mogelijkheid voor het aanbieden van maandelijkse rente-uitkering, naast rente-uitkering per kalenderjaar en/of aan het einde van de looptijd, op haar Termijndeposito’s wil bekijken.

Hierbij geeft u aan dat, wanneer voor maandelijkse -en jaarlijkse rente-uitkering hetzelfde rentepercentage wordt gehanteerd, het minimale vast te zetten bedrag hoger zou mogen zijn dan nu van toepassing is.

Zoals u constateert is, op grond van de stand van de 1 maands Euribor®, het rentepercentage op de LeasePlan Bank Internetspaarrekening helaas gedaald. Wij begrijpen uw reactie aangaande de daling van het rentepercentage.

Het is niet mogelijk toezeggingen te doen over eventuele veranderingen met betrekking tot onze spaarproducten of eventuele aankomende acties. Wij zullen uw suggesties in overweging nemen en meenemen in onze toekomstige beslissingen. Uw suggesties hebben wij dan ook doorgestuurd naar de, bij LeasePlan Bank, daarvoor verantwoordelijke personen.

Wij hopen u in de toekomst opnieuw te kunnen verrassen en als tevreden spaarder van LeasePlan Bank te mogen behouden.

Heeft u nog vragen? 'Klik dan hier om onze veelgestelde vragen te bekijken op de website' Mocht het antwoord op uw vraag er niet tussen staan, dan kunt u ook bellen met de Klantenservice van LeasePlan Bank, 0900 – 8303 (5 cent per minuut) of stuur een e-mail naar klantenservice@leaseplanbank.nl.

Onze medewerkers helpen u graag.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice
LeasePlan Bank

------------------------------------------

Nou, een keurige reactie van de Lease Plan Bank !!
Het zal absoluut weer een goed doordachte actie worden, zoals we er tot nu toe van LPB, meerdere hebben gehad en het is even wachten op hopelijk weer een aantrekkelijke deposito-actie.
Vrij opneembare renteverhogingen hoef je i.m.o. niet meer te verwachten voor de rest van 2012, niet met al die gigantische verruimingen die plaatsgevonden hebben en weer op stapel staan.
Deposito's -ik ga zeker niet langer dan 1 jaar momenteel- vind ik op dit moment met het liquide deel van mijn vermogen, de beste optie. Tegen de 4% voor een 1-jarig deposito is netjes te noemen (3,95% en de 3,75% LPB-acties van onlangs).

Slechts een gering bedrag staat er nog op mijn vrij-opneembare spaarrekening. Logischerwijs een gering bedrag, omdat die rentevergoedingen momenteel weer onder de 3% zijn beland.
Overigens heb ik daarnaast ten alle tijden voor noodgevallen contant geld beveiligd opgeslagen. Het renteverlies neem ik voor lief, want ik vind het zeer belangrijk om (in verschillende valuta) een klein deel van mijn totale "vermogen" in contante liquide middelen tot mijn directe beschikking te kunnen hebben. Voor noodgevallen dus, we leven tenslotte in een "digitale" wereld, maar ook voor het kunnen bekostigen van "kansen" welteverstaan!
Niet opgeslagen bij een bank, banken zijn tegenwoordig geen banken meer, maar kantoortjes met een pinautomaat. Kluizen worden steeds zeldzamer, safeloketten bestaan amper meer en nemen eerder af dan toe.

On-topic m.b.t. LPB weer:

Lease Plan Bank is tot nu toe een zeer klantvriendelijke bank gebleken die regelmatig met verrassende en interessante acties komt. Vanaf de start tot in het heden hebben zij mij dan ook positief verrast en ik hoop, net als de topicstarter én de overige LPB'ers, dat men voor het Q2 hun spaarders beloont met aantrekkelijke rentevergoedingen en deze spaarders ook probeert te behouden. Vanzelfsprekend komt er natuurlijk eind 2012, begin 2013 een hele berg geld vrij uit de 1-jarige deposito-acties van de afgelopen maanden.
Volgende week weten we meer en ik ben erg benieuwd.

Mod edit: off topic tekst verwijderd.

Ik heb veel geleerd, ook van mede-forumleden en ik leer nog elke dag. Door omstandigheden ben ik niet meer erg actief in het meedoen aan discussies en actief topics openen, maar ik bezoek vrijwel dagelijks het SI-forum en bekijk dagelijks de rentewijzigingen van Spaarinformatie.nl. Het mag ook wel een keertje extra gezegd worden, de makers en beheerders van deze site en dit forum verdienen een dikke pluim, dit is een van de betere vergelijkingssites en het forum wordt goed gemodereerd en men behandelt elkaar gelukkig erg fatsoenlijk, iets dat ik erg belangrijk vind. Ook als men van mening verschilt, zie je toch een prettige omgangsvorm, mede door het moderatie-team en de inborst van de forumleden.

Ik wens U allen een goed rendement toe, spreidt Uw spaargeld niet alleen in contanten, maar overweeg grondstoffen, zoals edelmetalen of andere metalen. Dit is natuurlijk slechts een tip, maar het heeft mijn rendement behoorlijk opgekrikt doordat ik tijdig goud heb gekocht en onlangs met een schitterend rendement heb verkocht, zelfs na aftrek transactie-opslag-bewaarkosten. Daarnaast is en blijft geld, tastbaar geld, het gaat mij aan het hart dat het door velen slechts als digitale getalletjes wordt gezien waarmee heen en weer wordt geschoven.
Ik heb door spreiding het begrip geld in een geheel ander daglicht geplaatst in mijn denkwijze en ik heb hier veel van geleerd. Ook bekijk ik veel documentaires en het is interessant om te zien hoe
in extreme gevallen, hebzucht kan leiden tot persoonlijke drama's en dat heeft mijn ogen geopend en dat heeft mijn "beheer" van mijn vermogentje dan ook radicaal veranderd.

Overigens schrok ik deze week wél van de berichtgevingen over de "stille" bankrun door Grieken en het bedrag van die bankrun zette mij wel aan het denken. Gelukkig ben ik bijna overal op voorbereid en daarnaast is het geld dat uitstaat in deposito's allemaal gedekt door het DGS van DNB. Erg conservatief en voorzichtig, dat geef ik toe, maar dat is natuurlijk ook de inborst van ons spaarders, anders val je in de categorie "belegger" of "speculant". Die tijd ligt ver achter me en met het verstrijken van de jaren ga je -gelukkig- ook veel meer nadenken over het doel van "vermogensbeheer" en het bewerkstelligen van een zo goed mogelijk rendement, op de meest veilige manier én volledig in eigen beheer.

Het doemdenken, daar doe ik zo min mogelijk aan mee, het is ontegenzeggelijk een zware dip momenteel, maar de wereldwijde economie stort heus niet plotsklaps ineen, het gerommel in de eurozone heeft min of meer haar dieptepunt bereikt en ik zie in dat opzicht ook weer kansen! Elke crisis biedt ook kansen, dat wordt helaas te weinig besproken. Het geleuter over 0,10% spaarrente en het heen en weer geschuif van rekening naar rekening, het is ieders goed recht, maar die tijd besteed ik liever aan het lezen van TA's, het bijhouden van de grondstofprijzen, onroerend goed kansjes bekijken en sinds heel lang heb ik geen bijdrage meer geleverd aan dit leuke en prettige forum, waar mensen nog -gelukkig- erg fatsoenlijk met elkaar omgaan en respect hebben voor ieders eigen meningen, strategie en kijk op de outlook van het totaalplaatje.


Tot volgende week vrijdag of zaterdag, dan zal de rentemail van de LPB wel in ieders inbox binnengekomen zijn en bespreken we de uitkomst in dit topic.
Dank aan de topicstarter en tot spreeks!

Hartelijke groet,
MoneymakerT
(dus met de "T" en niet te verwarren met forumlid "moneymaker")
-dit slechts om misverstanden te voorkomen-


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 maart 2012 12:41 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 05 jan 2012 12:14 pm
Berichten: 420
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Interessante stof om over na te denken. :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 maart 2012 7:56 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Ik hoop op een verhoging van 0,5% maar vermoed 0,2%...

Met 0,5% verhoging, word het wellicht weer interessant om terug te gaan naar LPB, met de recente verlaging van Moneyou

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 maart 2012 10:22 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
@MoneymakerT : Bedankt voor je uitgebreide post met zeer nuttige informatie over o.a spreiding van je geld en het beleggen in bepaalde grondstoffen.
Ook goed om te zien dat LeaseplanBank suggesties serieus neemt en een bericht terug stuurt :D
Mod edit: off topic tekst verwijderd.
Laten we hopen dat Leaseplanbank iets overneemt van de ideeën van MoneymakerT of zelf met een ander aantrekkelijk idee komen ontremd rentevergoeding op deposito's.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 maart 2012 11:54 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
De 1 maand euribor heeft na een lange glijvlucht naar beneden,hopelijk de landing in gezet en zal binnen enkele weken wel zijn bodem hebben bereikt..... :( En dat zal LPB ook wel scherp volgen>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 23 maart 2012 7:23 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Het kan zijn dat ze met 0,5% verhogen, als ze een verdere daling verwachten.. de vorige dip was volgens mij op 0,4%... dus veel rek zit er niet meer in de daling

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 maart 2012 8:37 am 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 480
Zelf verrwacht ik dat we rond de 2,9% spaarrente uit gaan komen. LPB heeft nog altijd een van de hoogste willen zijn, dus waarom nu niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 maart 2012 11:02 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Zit nu bij Moneyou met 2,85%.... terugoverstappen naar LPB voor 2,9% is haast niet rendabel voor de 0,05%

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 maart 2012 12:31 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
maar voor hoelang blijft moneyou 2,85 dat is de vraag


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 maart 2012 5:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 maart 2012 5:16 pm
Berichten: 6
@Moneymakert

prima bijdrage, wat hopelijk mensen aanzet om beter te gaan nadenken over rendement
je ziet en leest vaak dat mensen van de een naar de ander rennen voor 0,2% meer
maar ze vergeten vaak dat dit op jaar basis is en het eigenlijk te verwaarlozen is
nog los gezien van de evt renteverlies bij het overboeken
stel je switch op jaar basis 6 keer voor een rente verschil van 0,2% en je heb daarnaast ook
nog 3 dagen rentverliesdragend dan heb je al verlies

Mod edit: off topic tekst verwijderd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 maart 2012 7:05 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
Mod edit: off topic tekst verwijderd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 maart 2012 7:55 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 feb 2010 6:10 pm
Berichten: 296
On topic: Voor een tiende procent overstappen is niet zo zinvol, maar met je spaargeld bij je huisbank blijven is meestal dom. Toch zijn veel spaarders nog immobiel en zeggen ze "voor een procentje meer" geen risico te willen nemen. Dat procentje meer kan echter wel een kwart meer rente opleveren (of nog meer) en binnen de depositogarantie valt het risico best mee.
Voorlopig zet ik de vrije spaarcenten bij LeasePlan voor korte tijd (3 mnd) vast. Dat geeft mij voldoende flexibiliteit bij relatief goede rente. Ik krijg de indruk dat meer mensen dat doen en dat LP daarom niet direct een nieuwe spaaractie nodig vindt. Gewoon spaargeld is voor LP natuurlijk minder interessant dan spaargeld dat ze een vaste tijd kunnen benutten.

Mod edit: off topic tekst verwijderd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 maart 2012 11:09 pm 
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 dec 2010 8:59 am
Berichten: 291
Graag weer on topic met "wat zal leaseplanbank doen met de rente voor 1-4?".


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO