Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 3:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 513 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 35  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2017 4:42 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1203
Actie wordt verlengd, heb ik net gelezen in een email van de Bank met 0,7 %

Citaat:
Dear client,
we are pleased to inform you that we are extending the interest rate promotion! Instead of the regular 0.5% annual effective interest rate, you will benefit from our increased interest rate of 0.7% p.a. until 31 March 2018 included.
This new interest rate will be applied automatically to your Advanzia deposit account for any amount as of EUR 5,000.


Ik had net vandaag al 1/3 van mijn geld daar weggehaald , maar dat zet ik waarschijnlijk bij de Leaseplan Bank als deposito vast.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2017 4:42 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 okt 2008 9:53 am
Berichten: 293
Leuk!

Citaat:
Dear client,

we are pleased to inform you that we are extending the interest rate promotion! Instead of the regular 0.5% annual effective interest rate, you will benefit from our increased interest rate of 0.7% p.a. until 31 March 2018 included.
This new interest rate will be applied automatically to your Advanzia deposit account for any amount as of EUR 5,000.

We would also like to point out again that your account statements are issued on the last working day of each month, which means that your monthly statements are emailed to you within the first three working days of the following month.


Yours sincerely,

Advanzia Bank S.A.
9, rue Gabriel Lippmann
Parc d'Activité Syrdall 2
L-5365 Munsbach


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2017 8:57 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Mooi!..

Kunnen we de boel laten staan.. 3 maanden 0,7%

Start 2018 waarschijnlijk 0% voor ABN en Rabo

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2017 11:28 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Als ze (ABN/Rabo) "slim" zijn bieden ze 0,0x% rentes aan. Beter iets dan niets. 0% is zo'n dood doener. Desnoods 0,00x%
Want als een bank 0% aanbied dan gaat dit als een vuurtje rond en heb je als bank kans dat klanten weglopen naar een bank die desnoods 0,00x% rente bied.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 dec 2017 7:19 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Martijn schreef:
Actie wordt verlengd, heb ik net gelezen in een email van de Bank met 0,7 %

Ik had net vandaag al 1/3 van mijn geld daar weggehaald , maar dat zet ik waarschijnlijk bij de Leaseplan Bank als deposito vast.


Nou zo gunstig is LPB ook niet, 0,75% 1 jaar vast...
Misschien word die 0,7% ook weer doorgetrokken over het hele jaar.
Dan kan je er nog altijd bij ook.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 dec 2017 1:18 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1203
Ik zit er ook over na te denken om misschien een jaar deposito af te sluiten bij de Bigbank, maar iets houdt mij nog tegen , Estlandse garantiestelsel en risico van omvallen.

Als ik de info lees klinkt het allemaal wel goed, jammer dat de Advanzia Bank geen deposito's aanbied.

Eigenlijk krankjorum dat je in het buitenland bij een Bank die voornamelijk geld uitleent aan mensen met creditcards of in Estland met leningen geld moet stallen, om nog enigszins rendement te maken.

De spaarmarkt in Nederland is voorlopig dood tot dat onze Super Mario met pensioen gaat.


Laatst bijgewerkt door Martijn op wo 20 dec 2017 1:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 dec 2017 1:26 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Raar dat je wel meer risico wilt lopen door in Estland te gaan sparen dan dat je wilt beleggen in een solide aandeel of beleggingsfonds (waar je een veel hoger rendement kan behalen).
Of te wel, risico rendement verhouding bij een spaarrekening is zoek.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 dec 2017 2:38 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1203
Ik heb niet de behoefte om op de top van de aandelenmarkt in te stappen, als kappers , taxi chauffeurs , etc allemaal op hun smartphone aan het turen zijn hoe hun bitcoins of aandelen stijgen of dalen zegt mij dit genoeg.

Maar ieder moet doen waar hij zich lekker bij voelt ( niet gaan piepen als de beurs onderuit gaat, dat heb ik gezien in 1987 toen de beurzen 30 jaar geleden in elkaar klapten , en er bij de depositoafdeling bij de Amro Bank met boetrentes deposito's moesten opgebroken worden door vaders die hun zonen moesten helpen toen hun vermogen in rook opgingen op de aandelenmarkt ).

Als Jaap Van Duijn , van de voormalige topman van Robeco niet alles in aandelen heeft belegd, maar cash aanhoudt, lijkt me dit veelzeggend.

Laat mij maar rustig slapen, goed ik maak een beroerde rendement ( circa 1,2 % op jaarbasis ) maar ik zie het geheel als bubbel, met als hoofdacteur de ECB die maar gratis geld in de markt blijft zetten.

Gevolg de spaarder bloed en de mensen op de aandelenmarkt zijn in een hoezee stemming.

Buiten dat, binnen niet al te lange tijd moet ik van mijn vermogen gaan leven , dus echte grote risico's wil ik niet meer aangaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 dec 2017 6:03 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Advanzia biedt dus structureel een wat hogere rente vrij opneembaar dan banken onder het Nederlands DGS.
En, correct me if I'm wrong, gevoelsmatig is Luxemburg wel een stabiel land.
Hoe dan ook woon ik dichter bij het hoofdkantoor van Advanzia, dan dat van ABN-Amro.
Aansluitend op de vorige reacties: het is de vraag of sparen in Estland riskanter is dan beleggen in een solide aandeel of fonds.
Sparen wordt in ieder geval geacht niet riskant te zijn. Maar als een in Nederland kleine buitenlandse speler omvalt is het maar de vraag of het spaargeld zo gemakkelijk terugkomt als gehoopt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 dec 2017 9:37 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Mod edit: inzending verwijderd.
Het onderwerp gaat over sparen en niet over beleggen.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 jan 2018 10:53 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
Advanzia is weer in de war. Online bankieren: saldo weg.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 jan 2018 12:07 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1203
Bij mij staat net zoals de vorige keer,:

Citaat:
Dezember 2017 - Daten nicht einsehbar/vorhanden


Dat komt in een per dagen wel goed, ze moeten even op gang komen, ik heb ondertussen wel een email gehad met de rentebijschrijving die toch eind december heeft plaatsgevonden ( 29/12 ), voor januari dit jaar hanteren ze i.p.v. 31 rentedagen, 33 rentedagen. Apart dat de rente voor de maand december dan weer in datzelfde jaar betaald wordt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 jan 2018 6:19 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Ik vermoed dat we genept worden met de 'rente' over de 'rente' van 30 en 31 december.
Dus over die 2 dagen rente, krijgen we geen rente. (0,3%) verschil tussen 1% en 0,7%)
Excuus jaarafsluiting.. het blijven banken he...

Ik zal eens kijken of dit na te rekenen is eind deze maand.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2018 4:55 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1203
Advanzia Bank heeft nogmaals een email gestuurd, blijkbaar is er teveel verwarring over wat voor rente men krijgt.

Citaat:
Dear customer,

On 2018-01-02 you received your current account statement for your Advanzia Deposit Account. As a result of an increased number of customer enquiries with regards to the interest rates, we have decided to reissue your statement in order to provide more clarity.

Please find attached your updated account statement with additional details about the applicable promotional interest rate:



The promotional interest rate of 1.00 % p.a. is valid for 2017-12-30 and 2017-12-31.
The promotional interest rate of 0.7% p.a. applies as of 2018-01-01 until 2018-03-31 included.


The interest accrued between 2017-12-30 and 2018-01-31 will be included in your next account statement, which will be issued at the beginning of February.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 06 jan 2018 12:15 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Als ze maar netjes ook rente over de rente van 30 en 31 december geven.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 513 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 35  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO