Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 2:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 210 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Raisin
BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2023 2:47 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Hoe lang duurt het bij Raisin voor je rekening geactiveerd wordt na de identificatie via webcam ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Raisin
BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2023 3:20 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 03 apr 2013 10:21 pm
Berichten: 462
Slechte ervaring met Raisin.

Een annulering van een deposito bij Orange Bank. Gesloten op 6 december. Geannuleerd op 8 dec per mail. 3 reminders gestuurd. Op 29 december was het geld terug.
Op mails wordt niet gereageerd, op reminders ook niet.
2 x 1 uur in de wacht gestaan aan de telefoon. Geen contact.

Heb ze vandaag een laatste mail gestuurd voor compensatie van 3 weken rente. Anders is het over met Raisin.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Raisin
BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2023 3:39 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Aanvraag ging hier soepel. Wellicht enkele dagen in totaal, was 2021, dus weet het niet precies meer.
Goede rente. Geld overboeken binnen 24 uur op bv Renault of Klarna vanuit ABN (wel in de ochtend overmaken, met doorboekreferentie, anders is het niet tijdig op bv Renault) dus geen rente verlies
Deposito’s is ruk ja. Laatste keer was het geld een week onderweg.
Echter goed klagen en je krijgt een goodwill payment, die de schade dekt (en meer zelfs) tot 4 keer toe gereclameerd.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Raisin
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2023 3:52 pm 
Stuiver

Geregistreerd: zo 08 sep 2019 7:13 pm
Berichten: 98
e.banket schreef:
Hoe lang duurt het bij Raisin voor je rekening geactiveerd wordt na de identificatie via webcam ?
Ik heb die identificatie afgelopen maandag gedaan. De rekening is nog niet geactiveerd. Ik heb ze gemaild met de vraag of alles goed is en volgens plan gaat. Tijdens de identificatie gaf diegene aan dat het met enkele uren geregeld zou moeten zijn.
Ik wacht nog af dus.


Laatst bijgewerkt door Dutch_Mustachian op vr 06 jan 2023 12:44 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Raisin
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2023 6:34 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Dutch_Mustachian schreef:
Ik was nog af dus.

Ikke niet, heb een vaatwasser. :lol: :wink:

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Raisin
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2023 6:43 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Gisterenmiddag Renault afgeboekt naar de Raisin-rekening, dus van Frankrijk naar Duitsland.
Is nu nog niet bijgeschreven. Op de spaarrekening staat dan "Bestemd".
Een van de vele vuile praktijken van Raisin om over de rug van spaarders te verdienen...
Daarom heb ik nu "hoge rente? nog even geduld alstublieft!" aan de topictitel toegevoegd.
Misschien wel wat cru, want in vergelijking met grootbanken is het zo gek nog niet.
Hoewel, waarom vergoedt Raisin geen rente over het tegoed op je Raisin huisrekening?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Raisin
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2023 7:07 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 03 apr 2013 10:21 pm
Berichten: 462
@stuiver
Beetje overdreven. Renault doet er een of twee dagen over afhankelijk van wanneer je de overboeking doet. Als er 2 dagen zijn dan is de 1e dag nog rentedragend op Renault.
Als je van Raisin (tussenrekening) overboekt is het de volgende ochtend beschikbaar op je NL rekening.
Spaarrekening werken goed over het algemeen. Deposito's wat minder.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2023 7:08 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 03 apr 2013 10:21 pm
Berichten: 462
aankondiging renteverlaging CKV 1 jaars deposito
Vanaf 10-01-23 geldt een nieuw rentetarief van 2,00%% p.j. in plaats van 2,90%% p.j
Om het momenteel geldende rentetarief van 2,90%% p.j. te ontvangen, dient te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag te kunnen doorsturen vóór 10-01-23 (12 uur's middags). Na deze deadline wordt uw spaarproduct geopend met het nieuwe rentetarief van 2,00%% p.j. Indien u dit niet wilt, kunt u uw aanvraag te allen tijde intrekken onder "Details", "Aanvraag intrekken".


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2023 7:10 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
"Bestemd" is normaal, en duurt echt niet meer dan 1 dag
Vandaag overboeken (na 17:00) staat op bestemd 5 januari
Morgen word het pas echt overgeboekt, en is de mutatie daadwerkelijk gedaan op 6 januari
Op 6 januari kan je dit bedrag weer naar je betaalrekening storten, dus kost je 1 dag rente bij afboeken, 0 dagen rente met bijboeken
Zelfs op vrijdag avond overmaken, word bestemd dd 6 januari, daadwerkelijke afschrijving word 9 januari, dus geen rente verlies over het weekend.
Ik vind dat niet extreem lang.. ja bij Advanzia lukt het om dit ook binnen 24 uur te doen (hetzelfde zal wel gelden bij Volkswagen) maar ook mits je in de ochtend het geld overboekt.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2023 12:53 am 
Stuiver

Geregistreerd: zo 08 sep 2019 7:13 pm
Berichten: 98
frekie schreef:
aankondiging renteverlaging CKV 1 jaars deposito
Vanaf 10-01-23 geldt een nieuw rentetarief van 2,00%% p.j. in plaats van 2,90%% p.j
Dankje, precies waar ik benieuwd naar was. Waar zie je deze info?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2023 8:32 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Dutch_Mustachian schreef:
Dankje, precies waar ik benieuwd naar was. Waar zie je deze info?
In de lijst met deposito's klik of tik je een deposito aan. Als een renteverlaging aanstaande is zie je dat in het aangeklikte scherm als mededeling bovenaan.
(Tot een kwartaal geleden stond er in de depositolijst bovendien een symbool bij aangekondigde verlaging, wat voor spaarders nuttig was).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2023 11:31 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Met tik je een deposito aan, bedoel je klik op "Nu sparen" wat uiteraard alleen kan als je ingelogd bent.
.
Ik weet vrijwel zeker dat dat er dinsdag 3-1 nog niet stond toen ik een deposito aanvroeg.
Op 4-1 kreeg ik een mail waarin het bericht van de aanstaande renteverlaging stond, dus ingaande 10-1.
Even later die dag werd de deposito aanvraag door Raisin doorgestuurd naar CKV (OPA CKV) met het huidige hogere percentage.
Het geld is sindsdien geoormerkt als "bestemd".
.
Normaal is dan de deposito 1 dag later geopend.
Genoeg tijd zou je denken voor Raisin/CKV om dat af te ronden, nog 2 werkdagen over zelfs.
Het is nu al de derde dag "bestemd". Ik weet niet of er momenteel nog vooruitgang in zit. Lijkt plots allemaal trager te gaan.
Zou CKV geen aanvragen meer vóór 10-1 accepteren?
.
Worden overigens a.s. renteverhogingen ook zo aangekondigd?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2023 1:21 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Wat is trouwens jullie vertaling van deze vraag? En waarom wordt deze vraag gesteld?
Citaat:
Hebt u minstens één lopend deposito bij CKV (via Raisin of andere weg) dat reeds actief was per 8 juni 2022?:*


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2023 1:38 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
BillGates schreef:
Wat is trouwens jullie vertaling van deze vraag?: Hebt u minstens één lopend deposito bij CKV (via Raisin of andere weg) dat reeds actief was per 8 juni 2022?:*
Vertaling: "Had u op 8 juni 2022 al een deposito bij CKV dat op dit moment nog loopt?"
Citaat:
En waarom wordt deze vraag gesteld?
Ik weet niet waarom deze vraag gesteld wordt, maar meen op dit forum een bericht gelezen te hebben van iemand die meldde geen nieuw deposito te kunnen openen bij CKV, omdat hij op 8 juni 2022 al een deposito bij deze bank had lopen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2023 1:48 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
frekie schreef:
aankondiging renteverlaging CKV 1 jaars deposito
Vanaf 10-01-23 geldt een nieuw rentetarief van 2,00%% p.j. in plaats van 2,90%% p.j
Fijn dat je dit hier meldde! Ik was van plan om een nieuw deposito te openen bij CKV en wachtte nog op de uitvoering van een overboekingsopdracht. Vanwege je bericht heb ik haast gemaakt en zojuist al een nieuw deposito aangevraagd voor het bedrag dat al op mijn Raisin-rekening beschikbaar was. Daardoor profiteer ik alsnog van de rente van 2,9% (ga ik tenminste wel vanuit).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 210 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO