Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 6:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 210 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2023 2:41 pm 
Stuiver

Geregistreerd: zo 08 sep 2019 7:13 pm
Berichten: 98
Mijn Raisin account gaat niet optijd geactiveerd worden ben ik ban voor de CKV deposito.
Wat zouden jullie als alternatief nemen? Privatbanka, a.s.in Slowakije geeft nog iets meer rente zelfs. Maar heb daar een minder goed gevoel bij.
Wat is het beste alternatief voor de CKV deposito volgens jullie?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2023 2:54 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 06 sep 2007 5:56 pm
Berichten: 254
Klarna


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2023 3:14 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
Dutch_Mustachian schreef:
Wat is het beste alternatief voor de CKV deposito volgens jullie?
Het blijft een persoonlijke keuze die vooral bepaald wordt door het risico dat je bereid bent te nemen (naast natuurlijk de hoogte van de rentevergoeding). De criteria die ik zelf hanteer:
- Het land moet minstens een AA kredietstatus hebben (Italië valt daardoor bijvoorbeeld al af).
- Het land moet een economie van behoorlijke omvang hebben (Estland valt daardoor bijvoorbeeld al af).
- De door het depositogarantiestelsel gegarandeerde bedragen moeten in euro's en niet in cheques worden uitgekeerd (Zweden valt daardoor af).

Waarschijnlijk zou ik zelf kiezen voor Yapi Kredi Bank (heb daar inmiddels al enkele deposito's lopen), of wellicht (iets minder waarschijnlijk voor mij) Younited.
Deze banken bieden momenteel zeker niet de hoogste rente, maar het gevoel hebben dat je geld veilig staat is mij wel wat waard.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2023 4:57 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ik las dit op Tweakers over CKV en 8 juni 2022. Voor wat het waard is.
Citaat:
Vanwege technische werkzaamheden en resulterende beperkingen, kunnen klanten die minstens één lopend deposito hebben bij CKV (via Raisin of andere weg) dat reeds per 8 juni 2022 actief was, vooralsnog geen verdere deposito’s bij de bank openen. CKV en Raisin werken hard deze beperking z.s.m. op te heffen. Onze excuses voor het ongemak en bij voorbaat dank voor uw begrip.
Nou dat hard werken valt ook wel mee, dit probleem bestaat al maanden.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2023 5:54 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
@Bill Gates
En op Raisin.nl: "Het Attest dient per klant en alleen op naam van de klant te worden verstrekt. Het is niet noodzakelijk om dit document voor ieder deposito afzonderlijk te overleggen."
Wat denk je, ik mocht deze week opnieuw een attest insturen. Niet dat ik daar moeite mee heb (moeite van niks), en HOLLAND heb ik niet gecorrigeerd. Al woon ik in 'olland, allez, volgens West-Vlamingen dan (CKV zetelt in die provincie).
@juanj.
Ik had mijn afboeking Renault op 4 januari voor 17u gedaan. Is vandaag afgeboekt. Ik verwacht standaard volgende werkdag ex bank holidays.
Zouden ze bij CKV haast hebben de aanvragen tegen het huidige percentage te honoreren? Of leggen ze de aanvragen op de stapel "aanvragen aanvaarden na 10 januari s.v.p." (dus na ingang de verlaging)...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2023 6:21 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ja Stuiver, dat vroeg ik mij ook af. Hoe kun je voorkomen dat je iedere keer een attest en een brief van de belastingdienst van max. 6 maanden moet uploaden. Ik heb dat al tig keer gedaan anders gaat het aanvraagproces niet verder. Eerst dacht ik dat die 8 juni vraag daarop betrekking had, maar dan zou die vraag verkeerd gesteld zijn. Heb wel altijd Nee daar ingevuld.

Zit nu al in de 4e dag na aanvraag voor opening en het geld staat al 3 dagen als bestemd. Vreemd is de laatste regel in de mail van 4 januari: Op 10.1.2023 wordt uw termijndeposito geopend tegen het nieuwe rentetarief. Wilt u het termijndeposito niet openen tegen dit rentetarief? Dan kunt u uw aanvraag intrekken. Op de OPA van Raisin naar CKV d.d. 4-1-2023 staat wel het hogere percentage vermeld.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2023 6:47 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
Ik heb verschillende deposito's gehad via Raisin, tot mijn volle tevredenheid overigens. Maar nu ik dit allemaal lees, laat ik het daar voorlopig bij de Renault-rekening tot ze hun zaakjes op orde hebben.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2023 6:54 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
@BillGates, OPA?

@JandeV. Niks mis met Franse auto's hoor, maar tegenwoordig heb ik een Duitse (VW).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2023 7:16 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Bij mij is het OMA :lol:
Rekeningkenmerk Raisin
OMA_111_780_165_157

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2023 7:17 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
En bij mij weer wat anders. Juan, zou je die code niet deels afdekken. Nu kan Raisin jou tracken op dit forum.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2023 7:37 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ik dacht dat OPA de afkorting was van Openings Aanvraag of zo. Want dat is het.
Is Juan in werkelijkheid Juanita misschien? :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2023 7:48 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
BillGates is nog geen OPA. Zijn oudste dochter Jennifer is in verwachting.
https://people.com/parents/all-about-bi ... -children/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2023 12:18 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Vraag tegen beter weten in.
"Uw gegevens/document(en) zijn naar CKV Centrale Kredietverlening N. V. doorgestuurd en de aanvraag van uw termijndeposito is bij de bank in behandeling."
(ontvangen zaterdagavond...!!!)
"Om het momenteel geldende rentetarief van 2,90%% p.j. te ontvangen, dient te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag te kunnen doorsturen vóór 10-01-23 (12 uur's middags)."
Kan ik er nu op rekenen dat deposito met de huidige rente wordt geopend? En hoe snel?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2023 7:11 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Heb ik ook een keer gehad, toen toch maar de boel gekilld, durfde het risico niet te lopen.
Alleen erg slecht, ze moeten gewoon het tarief aanbieden, wat er gold op het moment van aanvragen.
Dat ze het administratief niet rond krijgen, is niet jou probleem.
andersom doen ze het ook zo, op de dag dat het geld eindelijk, bij een deposito termijn was, ging het tarief omhoog, maar kreeg ik dat tarief... ? nee want het mes snijd aan een kant, en dat is de kant van de bank/raisin.
Echter flink reclameren helpt, krijg je lig een compensatie

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2023 8:19 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
juanj schreef:
Heb ik ook een keer gehad, toen toch maar de boel gekilld, durfde het risico niet te lopen.
Dat doe ik zeker als het 10 januari 's morgens niet geopend is en maak er dan 5 jaar van. YKB of Younited...??


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 210 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO