Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 6:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 22 jan 2023 2:41 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
'Meerdere rentestijgingen ECB nodig'
Nederlanders kunnen er volgens hem van uitgaan dat in zowel februari als maart de rente in de eurozone een half procent gaat stijgen. En "in mei en juni zal er ook nog wel iets volgen", aldus Knot.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 jan 2023 3:33 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
De grootbanken mogen wel eens over de brug komen, met de nu magere 0,25%

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 jan 2023 10:00 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Uit het AD van vandaag over Knot in "wnl op zondag":
Citaat:
De DNB-president merkt ook op dat de inflatie zich heeft verbreed. Het is niet alleen de energierekening die flink omhoog is gegaan, ook de prijzen van diensten als een bezoek aan de kapper of de boodschappen bij de slager zijn hoger geworden. Volgens Knot zal de Europese Centrale Bank (ECB) de rente in de eurozone daarom nog meerdere keren verhogen. Door lenen duurder te maken, probeert de ECB de vraag in de economie af te remmen en daarmee de inflatie.
Dan hoop ik dat ze sparen ook meer belonen (minder bestraffen)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 jan 2023 10:29 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Hoi appeltje.

Lagarde zegt steeds dat de ECB de rente verhoogt tot de inflatie 2% is. Wie vrij opneembaar geen 2% pakt lijkt me met alle respect dief van de eigen portemonnee. U kunt kiezen uit Advanzia, Consorsbank, Volkswagenbank Duitsland en Citibank via Trade Republic. Er zijn ECB verhogingen aangekondigd. 1+1=2 en de grootbanken doen lekker niet mee.


Laatst bijgewerkt door stuiver op ma 23 jan 2023 10:40 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 jan 2023 10:40 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
@stuiver
ik heb nagenoeg geen spaargeld bij de grootbanken. dat laat ik over aan mensen die voor wat voor reden dan ook niet bij de kleinere nederlandse banken (qua dgs) (willen/durven/weten) sparen. Daarbij open ik periodiek kleine deposito's zodat ik over een tijdje een groot deel van mijn spaargeld in deposito's zit die dan ook weer periodiek aflopen. Voor de rest staat mijn geld dan op de beste vrij opneembare rekening. En ik heb nog wat beleggingen, minder dan 10%.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 jan 2023 1:38 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Ik moet zeggen dat ook de stunters (maar mag je ze zo wel noemen? je kan ook de grootbanken gierig noemen) ook wat achterblijven.

Er zijn een hoop partijen die ook al meer dan de max 1,25% die je bij Renault via Raisin krijgt, bieden, tot 2% dus.
Een ook een LPB heeft sinds 12 dec niet meer verhoogd, en zakt steeds verder naar beneden.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 jan 2023 1:41 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Daarom dus naar een 2% bank die aan de volgende ronde verhogingen ook meedoen! Geld verdient meer dan Nederlandse "rente"...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 jan 2023 1:51 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
juanj schreef:
Ik moet zeggen dat ook de stunters (maar mag je ze zo wel noemen? je kan ook de grootbanken gierig noemen) ook wat achterblijven. ...
Ik zou ze geen stunters willen noemen. Bijvoorbeeld, toen de anadolubank in nederland begon had ik het idee dat het een kleine organisatie was met een paar medewerkers in een klein kantoor op een goedkope lokatie. Daardoor kunnen ze genoegen nemen met een kleinere marge tussen leen en spaarrente. De grootbanken daarentegen zijn volgens mij grote organisaties met veel personeel in grote kantoren op dure lokaties. En ze beweren dat ze veel geld hebben uitgeleend tegen lage rente.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO