Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 16 apr 2024 6:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2023 5:48 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Het is dat ze hoge rente bieden, want je hebt er veel werk van.
- wachtwoord wijzigen moet veel te vaak
- complexe bewerkelijke website
- tijdslimieten en doorlooptijden
- verzoeken worden vaak niet goed uitgevoerd:
= wel of niet doorrollen is een zootje
= jaarlijkse rente blijkt toch einde looptijd
Je moet ze overal op controleren en hopen dat het goedkomt.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 maart 2023 10:26 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Persoonlijk vind ik het meevallen:
wachtwoord heb ik nu na 5 maanden nog niet hoeven te wijzigen
website is inderdaad soms wat zoeken
tijdslimieten zijn er, maar daar kan ik omheen werken, doorlooptijden zijn zodanig dat ik geen dag rente misloop.
enige verzoek dat ik heb gedaan werd correct en spoedig uitgevoerd:
voor enige deposito tot nu dat inmiddels is uitbetaald stond na openen op doorrollen (toen kon nog niet bij openen worden aangegevenwat je wilde) en dat is telefonisch geregeld. op dit moment kan je bij het openen van een deposito aangeven wat je wilt bij aflopen: helemaal doorrollen, alleen inleg doorrollen of inleg en rente naar vrij opneembaar
ik heb op dit moment alleen deposito's van 12 maanden of korter.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 maart 2023 10:43 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ook al geef je bij het zelf openen aan dat er niet verlengd moet worden maar saldo+rente naar de vrije rekening, in de bevestiging die je een dag later ontvangt staat nog steeds:
Citaat:
HIERBIJ BEVESTIGEN WIJ UW TERMIJNDEPOSITO. INDIEN VOOR HET EINDE VAN DE LOOPTIJD GEEN BERICHT IS ONTVANGEN VAN DE REKENINGHOUDER(S) ZAL HET DEPOSITO INCLUSIEF DE OPGEBOUWDE RENTE AUTOMATISCH WORDEN VERLENGD VOOR EEN ZELFDE TERMIJN TEGEN HET DAN GELDENDE RENTEPERCENTAGE. AUTOMATISCHE VERLENGINGEN KUNNEN BINNEN 14 DAGEN NA VERLENGING ONGEDAAN GEMAAKT WORDEN.
Toch maar in je agenda opnemen en in de gaten houden dus.....
Als je de deposito door hen laat openen middels een volledige (mail-) instructie dan staat er wel bij omschrijving:
Citaat:
GEEN VERLENGING


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 maart 2023 11:05 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
@BillGates,
inderdaad is dat bij mij ook de begeleidende tekst in de pdf.
maar onderin staat in de kadertjes met de gegevens van het deposito

bij omschrijving : INTERNET TIME DEPOSIT danwel GEEN VERLENGING
bij bijzonderheden : VERVALT OP VERVALDATUM

28 april loopt er voor mij een deposito af, dan maar even kijken wat er gebeurt


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 maart 2023 10:38 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 jan 2023 9:56 pm
Berichten: 150
Het is wel een bank uit het stenen tijdperk. Ik heb er inmiddels een rekening aangevraagd. Na online invullen zie je de melding “een medewerker neemt zo spoedig mogelijk contact op”. Dat bleek een brief met een formulier te zijn die je weer per post op moet sturen.
Ik ben nu benieuwd hoe lang het duurt voor ik weer iets terug hoor dat de rekening geopend is!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 maart 2023 10:57 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
4 of 5 werkdagen, via de mail incl. je rekeningnummer (bankcode KABA). Dan verificatiestorting.
Daarna online toegang aanvragen. Kan wel online. Inlogcode via SMS geloof ik. Daarna evt. zelf handelen (overboeken en deposito openen) instellen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 maart 2023 9:13 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Ik blijf maar mailen met die gasten, al jarenlang om hun systemen te verbeteren, maar in plaats van beter wordt het zelfs slechter.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 maart 2023 9:29 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Citaat:
Na online invullen....een brief met een formulier te zijn die je weer per post op moet sturen.
Zie je wel meer bij de Turkse banken: Yapi, Anadolu en DHB. Alleen CE en Garanti gaat online, via de app cq de website.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 maart 2023 9:32 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 jan 2023 9:56 pm
Berichten: 150
Vandaag de e-mail ontvangen met het rekeningnummer.
Ik heb een verificatie storting gedaan van €1 :) ook het formulier ingevuld voor internetbankieren.
Er staat dat je een SMS krijgt met wachtwoord, maar die heb ik 1,5 uur later (nog) niet ontvangen.
Iemand daar ervaring mee?
Of moeten ze die op werkdagen handmatig controleren/accorderen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 maart 2023 10:11 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 480
Eenmaal alles op de rit werkkt het internetbankieren naar behoren, alleen bij een deposito die je afsluit met jaarrente kan het wel eens mis gaan met het afschrift dat je ontvangt. Stuur dan meestal een mailtje en dan wordt het naar behoren opgelost..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 maart 2023 11:46 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
@Busje, ja die moeten ze handmatig controleren, bijv. het online ingevulde mobiele tel.nr moet identiek zijn als op het aanvraagformulier, en dan sturen ze je een SMS. Mijn ervaring bij het helpen van anderen is dat deze SMS-jes over het hoofd gezien werden bij de klant en later bleek dat die al na 1 uur of zo verstuurd waren, waar de klant na mijn navragen pas na 3 of 4 dagen achter kwam.... "nee, ik heb niets ontvangen.....oh toch."


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 maart 2023 12:49 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 jan 2023 9:56 pm
Berichten: 150
Als ze het moeten controleren, dan zal ik moeten wachten tot maandag, want ik heb de activatie van internetbankieren rond 19 uur gedaan, na kantoortijden. Ik heb nog heel goed gecheckt, maar echt geen SMS ontvangen. Als ik maandag ochtend niets heb ontvangen ga ik wel bellen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 maart 2023 6:59 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 jan 2023 9:56 pm
Berichten: 150
Vanmorgen even voor half 10 kwam de SMS met het wachtwoord voor internet bankieren inderdaad binnen.
Wel apart dat er staat dat je alleen tussen 09:00 en 14:30 uur kunt internet bankieren.
Het is geen moderne bank, maar ach ze hebben een hele fatsoenlijke rente momenteel!
Nu even proberen hoe lang overboekingen duren..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 11 apr 2023 11:02 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Busje schreef:
...
Nu even proberen hoe lang overboekingen duren..
Om 9:02 uur even wat geld opgenomen, voor 11:00 al binnen op mijn rekening bij ing.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2023 10:51 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Hebben jullie dat ook, dat de gekozen taal niet onthouden wordt?
Bij het inloggen kun je kiezen voor Dutch en dan schakelt de site over op Nederlands. Maar na het afsluiten en opnieuw opstarten begint het toch weer met Engels.
Toen de nieuwe website gelanceerd werd, werd iedere keer bij het opstarten gevraagd om cookies te accepteren. Heel vervelend dat die keuze niet onthouden werd. Blijkbaar hebben ze dat probleem een tijdje geleden opgelost door geen cookies meer te gebruiken.....


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO