Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 8:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2018 10:14 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
ING is weer eens bezig zijn website te "verbeteren". Delen zijn al vervangen.

Kreeg net een melding dat het nieuwe ING niet echt geschikt is voor IE 11, de standaard browser van Windows 7, Windows 8.1 en nog steeds aanwezig in Windows 10.
Geadviseerd wordt FireFox, Chrome of Edge. Is ING niet een beetje te voortvarend bezig?

Waarom veranderen als iets goed werkt? Niet iedere verandering is een verbetering... Veranderen voor de mooie plaatjes en bewegende overgangen hoeft voor mij niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2018 10:24 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
IE11 is relatief erg oud, wat dat betreft snap ik ING wel. Wat wel jammer is, is dat web-bouwers zich niet aan de HTML5 standaard houden maar soms voorkeur hebben om te programmeren voor bepaalde browsers. Zo zijn er sites die alleen goed werken onder firefox en chrome maar niet onder andere browsers.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 jul 2018 7:57 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 812
als het in firefox en chrome werkt, is de kans juist groot dat wél html5 gebruikt wordt.

IE11 heeft wel flink wat gebreken vanuit een ontwikkelaarsperspectief, veel dingen worden niet (goed) ondersteund. Maar het is nog altijd 'veilig' (niks is 100% veilig, maar mits voorzien van alle windows updates kun je gewoon IE11 gebruiken). De keuze van ING vind ik vreemd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2018 2:08 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Gebruik de ING rekening niet zoveel meer (staat weinig saldo). Kom er net achter dat als je opneemt van de spaarrekening > betaal, je niet eens meer hoeft te bevestigen.

Melding geeft weer dat je niet hoeft te bevestigen om over te schrijven NAAR de spaarrekening. Maar ik nam op, bedrag boven de 1000 (staat nu dus bijna niets meer op).

Wie dacht de spaarrekening te gebruiken om fraude te voorkomen (voorheen immers extra handeling om het eerst naar de betaalrekening te krijgen), daarvoor heb je óók al geen spaarrekening meer nodig... "Sparen" op zich hadden we natuurlijk allang opgegeven :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2018 6:06 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
@groentje, werk je met de mobiele app of zo? Ik niet en moet nog steeds een Tan-code ingeven voor inleggen of opnemen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2018 10:03 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Alles parkeren bij 1 bank is wat betreft veiligheid niet zo goed. Je kan beter bijvoorbeeld een betaalrekening bij de ING aanhouden en daarnaast een internet spaarrekening bij bijvoorbeeld de Leaseplanbank.
De dieven moeten dan door 2 beveiligingen doorkomen voordat ze bij je geld kunnen.

Dit geldt natuurlijk ook als je gaat beleggen. Betaalrekenig b.v. bij de ING en de beleg rekening bij Degiro of Lynx of whatever.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2018 10:43 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
BillGates schreef:
@groentje, werk je met de mobiele app of zo? Ik niet en moet nog steeds een Tan-code ingeven voor inleggen of opnemen.

Nee, in de app heb ik volgens mij een max van €500,- ingesteld om over te maken (alleen bij inleggen op spaar kan je meer doen, maar dat wordt vrijwel nooit gebruikt).

Sinds lange tijd logde ik weer eens aan op internetbankieren en tot mijn verbazing kon ik dus zo het geld van mijn spaarrekening naar betaalrekening overzetten. Uiteraard werd voor de betaling van de betaalrekening (naar een derde) wel om een bevestiging gevraagd.

Het vreemde vind ik vooral, dat je voorheen bij ING altijd de spaar- en betaalopdrachten apart van elkaar moest bevestigen (irritant), terwijl je nu je spaarrekening dus zo leeg kan gooien naar betaal.

De melding had het echter over "inleggen" terwijl ik toch écht een opname deed. Nou ja, misschien vinden ze geld naar je betaalrekening zetten ook wel "inleggen".

@Piggy
Uiteraard is het beter over meer banken te spreiden, maar daar gaat het hier niet om. Het gaat er om dat veel mensen hun geld op de betaalrekening laag houden, en een deel op spaar- laten staan om te voorkomen dat alles ineens van de betaal- kan worden getrokken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018 9:34 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Het blijkt dat ING de nieuwe website in fases al aan het uitrollen is over zijn klanten. Groentje heeft die alvast, ik nog niet, althans niet voor het betaal/spaargedeelte. Ik zag dat gisteren bij iemand anders die de ING website ook nauwelijks gebruikt, net als Groentje.
Als je de nieuwe website voor het eerst opent, zie je inderdaad een melding dat je zonder codes kunt sparen of opnemen.

En inderdaad was de nieuwe website ontzettend traag. In ieder geval onder IE11. Andere browsers nog niet getest. Was niet mijn PC of account.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018 10:43 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Het is wel vreemd, je maakt een nieuwe inlogsite die niet af is. Dan zet je er tevens een optie bij waarbij klanten kunnen vermelden wat ze missen.
Nou ik mis alles! Graag laten zoals het was en nieuwe inlogsite opheffen.

Toen de ING nog een forum had klaagte iedereen hier steen en been over. Niet lang daarna heeft de ING aangekondigd om het ING forum op te heffen....

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 jul 2018 10:10 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 702
BillGates schreef:
.....En inderdaad was de nieuwe website ontzettend traag. In ieder geval onder IE11. Andere browsers nog niet getest. Was niet mijn PC of account.


met firefox en ook edge is nieuwe ING super traag.
Is bij ING bekend, maar ze kunnen of willen er niets aan doen.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 jul 2018 1:00 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Gewoon de oude nog gebruiken. Die is supersnel.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2018 10:39 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Doboy schreef:
Gewoon de oude nog gebruiken. Die is supersnel.


Dat niet alleen, de oude site is ook compleet en hierdoor goed werkbaar.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2018 12:18 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Hoe kun je dan de oude gebruiken als de nieuwe je voorgeschoteld wordt door ING?
Is er een knopje "terug naar de oude versie" of zo?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2018 12:49 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
https://mijn.ing.nl/login/?eai=true&Tar ... g.nl%2Fmpb

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2018 1:05 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
BillGates schreef:
Hoe kun je dan de oude gebruiken als de nieuwe je voorgeschoteld wordt door ING?
Is er een knopje "terug naar de oude versie" of zo?


Ja, links boven onder 'Bankieren' --> 'naar oude mijn ing'


Dat gebruik ik veel omdat in de 'nieuwe' mijn ing functionaliteiten ontbreken. Bijv. Ingeplande/toekomstige incasso's.
Het menu onderaan in oude mijn ING ontbreekt ook compleet in het nieuwe mijn ing. Geen vooruitgang tot nu toe.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO