Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 3:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2020 11:05 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
In 3 uurtjes bijgeschreven van ING naar MY.
Ook maar weer de jaarvrijstelling volgemaakt. Risico is 0,2% p.j. dat de vrijstelling sneuvelt in september.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2020 9:05 pm 

Geregistreerd: ma 11 maart 2019 2:16 pm
Berichten: 7
Citaat:
Risico is 0,2% p.j. dat de vrijstelling sneuvelt in september.


Kun je dat nader verklaren?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2020 9:52 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
De 15e om preciezer te zijn...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2020 6:11 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1201
Het antwoord op mijn email over de vraag, hoe je kan zien of je nu bij Moneyou een deposito of groendeposito afgesloten hebt.

Citaat:
Je geeft aan dat je geopende Groen deposito wordt weergeven als een normale spaardeposito. Graag reageren we hierop.

Persoonlijke pagina

Als je naar je Persoonlijke pagina gaat en het deposito-overzicht bekijkt, zie je het Groen deposito inderdaad niet direct staan met de naam Groen deposito. In het deposito-overzicht staat namelijk alleen de begin- en einddatum, het bedrag en de rent. Als je op het deposito klikt, zie je bij de details 0% rente staan. Daaraan kun je op dit moment je Groen deposito herkennen.
Met vriendelijke groeten,

Groen deposito

Graag willen we bevestigen dat jullie inderdaad een groen deposito hebben geopend.


Kortom als de andere deposito´s op nul komen te staan zie je geen verschil meer.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2020 6:16 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
Martijn schreef:
Het antwoord op mijn email over de vraag, hoe je kan zien of je nu bij Moneyou een deposito of groendeposito afgesloten hebt.

Citaat:
Je geeft aan dat je geopende Groen deposito wordt weergeven als een normale spaardeposito. Graag reageren we hierop.

Persoonlijke pagina

Als je naar je Persoonlijke pagina gaat en het deposito-overzicht bekijkt, zie je het Groen deposito inderdaad niet direct staan met de naam Groen deposito. In het deposito-overzicht staat namelijk alleen de begin- en einddatum, het bedrag en de rent. Als je op het deposito klikt, zie je bij de details 0% rente staan. Daaraan kun je op dit moment je Groen deposito herkennen.
Met vriendelijke groeten,

Groen deposito

Graag willen we bevestigen dat jullie inderdaad een groen deposito hebben geopend.


Kortom als de andere deposito´s op nul komen te staan zie je geen verschil meer.



waarom zou je een gewoon deposito openen met 0% rente dan ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2020 6:41 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
svanke schreef:

waarom zou je een gewoon deposito openen met 0% rente dan ?

Om jezelf in te dekken tegen negatieve rente?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2020 3:49 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1201
Mijn idee om een tweede groendeposito af te sluiten, is net niet gelukt. Op de website stond wel beschikbaar maar ik kon het tabje Groendeposito niet meer vinden.

Gebeld naar een meneer van Moneyou , geen uitzondering meer mogelijk en wachten tot het weer open gaat, dit door het idiote trage overboeken van Abn Amro Bank dat meer dan een halve dag duurt, als je naar ING of Rabo overboekt staat het tegenwoordig per minuut erop. Moneyou zo traag als bagger.

Geld gelijk maar weer weggeboekt i.v.m hun fantastische tarief van 0,02 %, staat er doodleuk nog een mededeling dat het tot 1 tot 3 werkdagen duurt tot het geld op de tegenrekening staat.

Tja internetbankiren anoo 2020 :?

Edit ; Ik kreeg vandaag 18 juni een email dat ze het wel fijn vonden dat ik een Groen Deposito afgesloten heb bij Moneyou ( dat was diegene die ik in Mei afgesloten heb )

Citaat:
Wat fijn dat je een Moneyou Groen deposito hebt geopend. Hiermee draag je bij aan een groene toekomst én kun je ook nog van fiscale voordelen genieten. Hieronder vind je meer informatie over het depositogarantiestelsel en de Belastingdienst. We leggen je ook uit waar op de Persoonlijke pagina je het Groen Deposito kan vinden.

Persoonlijke pagina

Als je naar je Persoonlijke pagina gaat en het deposito-overzicht bekijkt, zie je het Groen deposito niet onder deze naam staan. Onder actieve spaardeposito’s herken je het Groen deposito aan de begin- en einddatum en het bedrag dat je hebt ingelegd


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2020 12:34 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Nou Martijn, gezien deze berichten wordt het nog leuker: als inderdaad alles voor 2021 is opgeheven, mis je mooi de 1 januari datum voor de aangifte...

moneyou-f44/abn-amro-stopt-met-moneyou-t10247.html

Ik heb een Groendeposito bij Moneyou. Wat gebeurt hiermee?
Vanaf oktober informeren we al onze klanten over de verdere gevolgen voor hun individuele producten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2020 12:53 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
groentje schreef:
Nou Martijn, gezien deze berichten wordt het nog leuker: als inderdaad alles voor 2021 is opgeheven, mis je mooi de 1 januari datum voor de aangifte...

moneyou-f44/abn-amro-stopt-met-moneyou-t10247.html

Ik heb een Groendeposito bij Moneyou. Wat gebeurt hiermee?
Vanaf oktober informeren we al onze klanten over de verdere gevolgen voor hun individuele producten.



"De verwachting is dat de dienstverlening van Moneyou in 2021 volledig is afgebouwd."
https://www.moneyou.nl/over-moneyou/nieuws


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2020 12:56 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Normaliter worden alle lopende rekeningen dan bij het moederbedrijf ondergebracht. Maar als het verlieslatende producten zijn? Het zou niet mogen dat het opheffen van een label een reden is om onder verplichtingen uit te komen.... En zeker voor een staatsbank zou dat onbehoorlijk zijn.


Laatst bijgewerkt door BillGates op wo 12 aug 2020 12:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2020 12:56 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
In 2021 ja, dat bedoel ik: als de boel op 1 januari 2021 is afgebouwd, heeft je Groendeposito van begin dit jaar er dus letterlijk voor niets gestaan.

BillGates schreef:
Normaliter worden alle lopende rekeningen dan bij het moederbedrijf ondergebracht. Maar als het verlieslatende producten zijn? Het zou niet mogen dat het opheffen van een label een reden is om onder verplichtingen uit te komen....

Nog erger. Of je even voor je (groen)deposito's een betaalrekening bij ABN wil afsluiten, want anders "kan het niet".


Laatst bijgewerkt door groentje op wo 12 aug 2020 12:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2020 12:57 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
In 2021 kan ook in de loop van 2021 betekenen...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2020 12:59 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Dan had die zin er wel gestaan. In 2021, dat lijkt er echt sterk op dat ze de boel zsm willen ontmantelen, dus voor einde jaar. Maar goed, laten we hopen dat je gelijk hebt, dan mogen ze wat mij betreft het geld op 2 januari terugstorten :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2020 1:05 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Anders had er net zo goed vóór 2021 volledig afgebouwd kunnen staan. Ja onduidelijk communiceren, verwarring scheppen, waar je alle kanten mee op kunt, zal wel het doel zijn van de mededeling....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2020 2:07 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Mijn zakelijke deposito hebben ze heel netjes afgewikkeld ( 2 jaar rente ineens). Dus zal het allemaal wel loslopen.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO