Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 1:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2020 1:10 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 887
Maar wel ruim 20x zo veel rendement als de 0,06% in het plan van voormalig staatssecretaris Snel.
Dan is het toch logisch dat dat plan nog eens goed wordt bekeken?

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2020 1:23 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Het zal er niet beter op worden, als er straks Corona bezuinigingen moeten plaatsvinden voor 50 miljard??
Dan zullen we alleen nog maar harder gepakt worden.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2020 3:54 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
juanj schreef:
Het zal er niet beter op worden, als er straks Corona bezuinigingen moeten plaatsvinden voor 50 miljard??
Dan zullen we alleen nog maar harder gepakt worden.


Breng ze nou niet op ideeen. Straks krijgen we een VRH van 2,0% :shock:

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2020 4:14 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
2% komt er sowieso voor beleggingen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2020 5:37 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 16 mei 2009 10:11 pm
Berichten: 299
zessen schreef:
Ook spaarders hebben de verantwoordelijkheid om op zoek te gaan naar rendement.


Nederlandser kan bijna niet. Opgestoken vingertje ten voeten uit.
Onze dominee heb ik zo nog niet over gehoord.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 jun 2020 8:59 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
juanj schreef:
zessen schreef:
Martijn schreef:
Maar dan moet de overheid de spaarders niet gaan verleiden om nodeloos extra risico aan te gaan om rendement te behalen.

Deposito's; dat is toch niet te veel gevraagd?


Max 1,25% voor 10 jaar... dat is geen rendement


In het jaar waarover die uitspraak ging, lag het rendement nog wel wat hoger :) Mensen hebben altijd wel een excuus om niet in deposito's te sparen, ook niet toen men nog 6% kreeg bij NIBC.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 jun 2020 3:48 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Ik betaal de laatste jaren vrijwel 100 % belasting over alle rente die ik van mijn spaargeld en deposito`s krijg . Andere inkomsten uit vermogen heb ik helemaal niet .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2020 8:55 am 
Kwartje

Geregistreerd: za 16 mei 2009 10:11 pm
Berichten: 299
e.banket schreef:
Ik betaal de laatste jaren vrijwel 100 % belasting over alle rente die ik van mijn spaargeld en deposito`s krijg . Andere inkomsten uit vermogen heb ik helemaal niet .


Inderdaad, en helaas is dat bij hele volksstammen het geval. Het gaat er dan ook niet om hoe je spaart of belegt (dat moet natuurlijk iedereen zelf weten) maar hoe het wordt belast. Het huidige systeem (VRH) pretendeert een heffing te zijn op basis van het rendement en dit met 30% te belasten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2020 1:04 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 27 sep 2011 7:16 pm
Berichten: 328
zessen schreef:
henrid schreef:
maar ik klaag verder ook niet, zolang die nieuwe regeling in 2022 maar wel ingaat.

Reken daar maar niet op. Het indienen van het wetsvoorstel ter aanpassing van box 3 is uitgesteld:
brief Vijlbrief
O.a. het CPB is om advies gevraagd. Hieruit blijkt dat het nog maar de vraag is of het zonder (veel) risico’s gemiddeld haalbare rendement in de jaren 2013, 2014, 2015 of 2016 lager is dan 1,2%. Je zou voor het “zonder (veel) risico gemiddeld haalbare rendement” namelijk ook termijndeposito's en Nederlandse staatsobligaties kunnen meenemen.


Staatssecretaris Vijlbrief was net te gast in Buitenhof.

Het plan van Snel is van tafel. Vijlbrief denkt er nu over om de box 3 vrijstelling flink te verhogen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2020 1:32 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Nou ja, flink verhogen. Hij noemde als voorbeeld van 31K naar 50K. Dat is 19K a 0,54% = maximaal ca 100 euro voordeel.
Dat komt niet in de buurt van het voor ca 500.000 euro vrijgestelde spaargeld van Snel.

Heb ik die laag renderende deposito van 10 jaar, maar gunstig omdat er geen belasting over betaald zou worden, voor niets afgesloten.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2020 1:46 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 887
schraper schreef:
Het plan van Snel is van tafel. Vijlbrief denkt er nu over om de box 3 vrijstelling flink te verhogen.

Ja, was interessant. Hij noemde een (mogelijke) vrijstelling van € 50.000,-.
Nog interessanter is dat hij zei dat het geld ging kosten. Het is dus niet zo dat het budget neutraal wordt ingevoerd; het zal ten koste gaan van de totale box 3 opbrengsten. Maar goed, het blijft nog steeds een plan.

Ook interessant was zijn verhaal over de niet integere ambtenaren van de Belastingdienst.
Het is klip en klaar dat het afschuiven van de verantwoordelijkheid van hun gedrag naar 'de politiek' of 'het beleid' (dat ik ook op dit forum heb gelezen) totaal niet aan de orde is.
Het zijn fouten die in de uitvoering zijn gemaakt en wel zo dat het strafbare feiten zijn.

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2020 2:06 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 27 sep 2011 7:16 pm
Berichten: 328
BillGates schreef:
Nou ja, flink verhogen. Hij noemde als voorbeeld van 31K naar 50K. Dat is 19K a 0,54% = maximaal ca 100 euro voordeel.
Dat komt niet in de buurt van het voor ca 500.000 euro vrijgestelde spaargeld van Snel.

Heb ik die laag renderende deposito van 10 jaar, maar gunstig omdat er geen belasting over betaald zou worden, voor niets afgesloten.....


Niets is zo veranderlijk als de politiek. :?
Voor mij is dat voordeel toch 19k a 1,26% maar dat is niet natuurlijk niet voor iedereen van toepassing.

Overigens zullen die 0,54% en 1,26% volgend jaar weer naar beneden gaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2020 3:05 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
schraper schreef:
Overigens zullen die 0,54% en 1,26% volgend jaar weer naar beneden gaan.
Dat kun je helaas wel vergeten. Die 0,54% is berekend via 0,06% op sparen en 5,33% op beleggen, waarbij sparen voor 67% meeweegt en beleggen voor 33%. Als die 0,06% in het uiterste geval naar 0% zou gaan voor rendement op sparen, en beleggen blijft 5,33%, dan daalt 0,54% naar 0,53%. En dan moet het rendement op beleggingen niet gaan stijgen, wat voor schijf 2 juist nog zwaarder weegt.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2020 3:52 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 27 sep 2011 7:16 pm
Berichten: 328
henrid schreef:
schraper schreef:
Overigens zullen die 0,54% en 1,26% volgend jaar weer naar beneden gaan.
Dat kun je helaas wel vergeten. Die 0,54% is berekend via 0,06% op sparen en 5,33% op beleggen, waarbij sparen voor 67% meeweegt en beleggen voor 33%. Als die 0,06% in het uiterste geval naar 0% zou gaan voor rendement op sparen, en beleggen blijft 5,33%, dan daalt 0,54% naar 0,53%. En dan moet het rendement op beleggingen niet gaan stijgen, wat voor schijf 2 juist nog zwaarder weegt.


Je hebt de beurs ongetwijfeld gevolgd de laatste maanden. Zoals het er nu voor staat gaat dat rendement van 5,33% over de laatste 5 jaar niet worden gehaald.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2020 4:34 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
schraper schreef:
Je hebt de beurs ongetwijfeld gevolgd de laatste maanden. Zoals het er nu voor staat gaat dat rendement van 5,33% over de laatste 5 jaar niet worden gehaald.
Peildata zijn 1 januari van 15 voorgaande jaren, dus dat zal niet veel uitmaken, en dan telt de booming vastgoed ook nog mee. Nee, ik maak me weinig illusies met deze overheid.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO