Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 8:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 aug 2014 11:09 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Zonder dat het ergens genoemd of aangekondigd wordt, is DHB in één klap met 0.2% omlaag gegaan. S@veOnline is nu 1.3% geworden per 1-8. Al die vele kleine stapjes kost ze waarschijnlijk te veel moeite en dus doen ze het maar in één keer. Of wat een arrogantie dat ze zich denken te kunnen meten met de grootbanken. :|

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 aug 2014 12:25 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Dank je voor het up to date houden.

Het is dat ik van mijn saldo nog geen ijsje meer kan kopen, anders boekte ik het nu meteen over :wink:

Maar goed, de algemene daling die we zien, maakt de keuze voor alle lange deposito's, achteraf gezien, alleen maar gunstiger.
Afgelopen maanden is er redelijk wat geld naar NIBC 10 jaar gegaan. En dat blijft nog wel even zo.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 aug 2014 12:34 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Ik ben "bang" dat we er over een aantal jaar geen spijt van hebben om 10 jaar voor 3.3% vast te zetten. Als de variabele rentes straks onder 1% komen, dan is 3% op een deposito heel veel.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 aug 2014 12:55 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Het is altijd moeilijk om te voorspellen wat de marktrente op termijn gaat doen. Waarschijnlijk gaat de rente nog verder dalen, alleen wat de bodemrente is weet niemand. En ook hoe lang het nog duurt voordat de bodem bereikt is, is ook onduidelijk.
Rentestijging zal alleen dan komen als het een tijd goed gaat met de economie en de ECB en FED vinden dat de rente verhoogt moet worden. Alleen verwacht niet al te veel hiervan, want een hogere rente betekend hogere lasten voor vele overheden.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 aug 2014 1:03 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Je geeft het zelf al aan, je weet het nooit zeker, maar de kansen op verdere daling en langdurig lage rentes zijn groter dan het tegenovergestelde. Steeds grotere schuld bij overheden is de ene reden, en de andere is de economie die zeer gevoelig is voor alles wat er in de wereld gebeurt. En wie realistisch is, ziet wel in dat het voorlopig niet meer goedkomt, met misschien af en toe een kleine opleving. Bovendien geeft het zekerheid als je een vaste hogere rente krijgt op je spaargeld. Het nadeel is dat je er niet bij kan bij calamiteiten, maar als het zover komt dat banken instorten en garanties niet meer tellen, dan vraag ik me af wat je nog met cash kan doen. Wie trouw vastzet is gemiddeld altijd beter uit.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 aug 2014 3:07 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
henrid schreef:
Wie trouw vastzet is gemiddeld altijd beter uit.
Bij hypotheken moet je juist het tegenovergestelde doen. Op langere termijn ben je goedkoper uit met een variabele hypotheekrente.
Rond 2020 is er geen cash geld meer in Noorwegen. Wellicht gaan andere landen hier naar kijken en als het goed loopt zullen vele landen snel volgen. Zo hebben overheden nog meer controle op de financiële transacties en verkleint men de kans op witwassen.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO