Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 10:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Openen rekening
BerichtGeplaatst: do 20 maart 2008 4:10 pm 
Wil een S@veonline Spaarrekening openen. Omdat ik geen papieren afschriften ontvang van mijn tegenrekening, stuurde ik een internetuitdraai op. Deze werd geweigerd. Komt dit meer voor?


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Openen rekening
BerichtGeplaatst: do 20 maart 2008 4:31 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Willie schreef:
Wil een S@veonline Spaarrekening openen. Omdat ik geen papieren afschriften ontvang van mijn tegenrekening, stuurde ik een internetuitdraai op. Deze werd geweigerd. Komt dit meer voor?


Banken overdrijven m.i. erg met de identificatieplicht van de klanten.
Over het algemeen was het sturen van een formulier met handtekening(en), kopie legitimatiebewijs en 1e storting vanaf de tegenrekening(en) meer dan voldoende.
Tegenwoordig willen sommige banken OOK NOG een kopie afschrift tegenrekening hebben.
Waarom deze 4 dubbele controle is mij een raadsel.
Ze verliezen hierbij ook uit het oog dat veel telebankierders tegenwoordig helemaal geen officiële afschriften meer ontvangen.
Misschien kan een officieel jaar- of kwartaaloverzicht je nog uit de brand helpen.
Of wellicht een kopie van een bankpasje, mocht je die hebben.
Ik blijf het een sterk overdreven (en wettelijk gezien waarschijnlijk overbodige) manier vinden van o.a. DHB.

Ik zit in ongeveer hetzelfde schuitje als jij bij ASN met een deposito, terwijl ik daar al klant ben!
Dat ik niet meewerk om tot mijn bilnaad bekeken te worden en daarom mijn geld teruggestort wil krijgen, willen ze daar nog niet echt begrijpen.
Misschien ben ik straks wel één van eersten die ze een deurwaarder op hun dak stuur. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Openen rekening
BerichtGeplaatst: do 20 maart 2008 4:56 pm 
ASN nam vorige week nog genoegen met een internetuitdraai. SNS ook, daar hoefden bedragen niet zichtbaar te zijn. SNS Regio Bank vroeg helemaal niet om een kopie van een afschrift.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Openen rekening
BerichtGeplaatst: do 20 maart 2008 5:13 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Willie schreef:
ASN nam vorige week nog genoegen met een internetuitdraai.


Dat zal best wel, maar van mij krijgen ze die uit principe niet.
Ik was al klant, ben inmiddels aan een 3 dubbele controle wel gewend geraakt, maar een 4 dubbele controle daar pas ik toch echt voor.
Laten ze dat maar aan die gekke/neurotische Amerikanen en JP gaan vertellen. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 maart 2008 9:46 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Opmerkelijk, heb tot dusver bij geen enkele bank een vraag gehad om een kopie van de opgegeven tegenrekening mee te sturen bij opening of wijziging
Sinds wanneer is dat 'gebruik' ingevoerd?
Ik ben benieuwd of iemand deze ervaring heeft met andere banken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 maart 2008 10:32 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Blikoortje schreef:
Opmerkelijk, heb tot dusver bij geen enkele bank een vraag gehad om een kopie van de opgegeven tegenrekening mee te sturen bij opening of wijziging
Sinds wanneer is dat 'gebruik' ingevoerd?
Ik ben benieuwd of iemand deze ervaring heeft met andere banken.


Tsja, vertel het maar.
Ik heb hierover vanmiddag nog een telefoongesprek gehad met ASN.
En kreeg het hele leuterverhaal van terrorisme, wettelijke eisen incl. 'afgeleide identificatie' over mij heen.
Ook kreeg ik niet zonder slag of stoot mijn geld terug.

Kortom, ook al is de overeenkomst niet tot stand gekomen (ik kreeg immers mijn hele inschrijfformulier + kopie legitimatie retour) ik krijg mijn 'onverschuldigde betaling' niet zonder schriftelijk verzoek terug.
Wel een aardig en geduldige mevrouw overigens.
Maar met deze stijfkop had ze het vandaag niet makkelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 maart 2008 8:40 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
Ik ben nog wel benieuwd hoe het met mij en de ASN afloopt.
Ik heb een deposito voor een jaar aangevraagd en deze week de nodige papieren teruggestuurd. Omdat ik geen afschriften van de Postbank meer ontvang, heb ik een *originele* meegestuurd van mijn Credit Europe spaarrekening (waarom een kopie maken, die opsturen en het origineel daarna toch weggooien :-) ). Uiteraard is mijn CE rekening niet de tegenrekening van het nieuwe deposito maar het was het beste wat voorhanden was. :-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 maart 2008 11:12 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
baskruit schreef:
Ik ben nog wel benieuwd hoe het met mij en de ASN afloopt.
Ik heb een deposito voor een jaar aangevraagd en deze week de nodige papieren teruggestuurd. Omdat ik geen afschriften van de Postbank meer ontvang, heb ik een *originele* meegestuurd van mijn Credit Europe spaarrekening (waarom een kopie maken, die opsturen en het origineel daarna toch weggooien :-) ). Uiteraard is mijn CE rekening niet de tegenrekening van het nieuwe deposito maar het was het beste wat voorhanden was. :-)


Als ze dat zouden accepteren, zondigen ze tegen hun eigen strenge regels.
Ben benieuwd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 maart 2008 11:47 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
Paul209 schreef:
baskruit schreef:
Ik ben nog wel benieuwd hoe het met mij en de ASN afloopt.
Ik heb een deposito voor een jaar aangevraagd en deze week de nodige papieren teruggestuurd. Omdat ik geen afschriften van de Postbank meer ontvang, heb ik een *originele* meegestuurd van mijn Credit Europe spaarrekening (waarom een kopie maken, die opsturen en het origineel daarna toch weggooien :-) ). Uiteraard is mijn CE rekening niet de tegenrekening van het nieuwe deposito maar het was het beste wat voorhanden was. :-)


Als ze dat zouden accepteren, zondigen ze tegen hun eigen strenge regels.
Ben benieuwd.

Ik ook. Er werd niet expliciet om een afschrift van de tegenrekening gevraagd. Ik heb in ieder geval aangetoond dat er een andere bank is, die mij ook geaccepteerd heeft dus die afgeleide identificatie zou goed moeten zitten.
Kijk. Als ze niet willen, dan vind ik het wel best. Ik heb nog geen geld gestort en maak ik er een andere bank vast wel blij mee.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 maart 2008 5:12 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 feb 2008 12:46 pm
Berichten: 53
Ik heb sinds kort 4 nieuwe rekeningen geopend.
Geen enkele bank heeft mij om een kopie van de tegenrekening gevraagd.

Met vr gr.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 maart 2008 5:46 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
heidejan schreef:
Ik heb sinds kort 4 nieuwe rekeningen geopend.
Geen enkele bank heeft mij om een kopie van de tegenrekening gevraagd.


Precies, dat had ik ook nog niet eerder meegemaakt.
Volgens mij doen ze het bij ASN in d'r broek, t.a.v. de identificatieplicht.
Bovendien, zo gaf de mevrouw aan de telefoon toe, houden ze geen makkelijk te raadplegen archief aan, t.a.v. reeds bestaande klanten.
Nou doei ASN, zo goed zijn de rentes nou ook weer niet. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 maart 2008 1:17 pm 
Vandaag e.mail ontvangen waarin DHB schrijft geen internetuitdraai van Tegenrekening te accepeteren. Ben dit gedoe zat, heb de aanvraag geannuleerd.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 maart 2008 5:09 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Willie schreef:
Vandaag e.mail ontvangen waarin DHB schrijft geen internetuitdraai van Tegenrekening te accepeteren. Ben dit gedoe zat, heb de aanvraag geannuleerd.


Helemaal grappig is een antwoord vragen op:
Hoe lossen jullie dat op met klanten welke afschriften van de tegenrekening ontvangen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 maart 2008 5:41 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Antwoord: 'Dan vraagt u ze maar op'.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 maart 2008 8:50 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Paul209 schreef:
Ook kreeg ik niet zonder slag of stoot mijn geld terug.
Kortom, ook al is de overeenkomst niet tot stand gekomen (ik kreeg immers mijn hele inschrijfformulier + kopie legitimatie retour) ik krijg mijn 'onverschuldigde betaling' niet zonder schriftelijk verzoek terug.
Dit vind ik helemaal een vreemd verhaal, Paul, kun je iets meer uitleggen over wat er precies gebeurd is tussen jou en de ASN, ik bedoel het voortraject dat tot deze situatie leidde?

Overigens is dit het forum over de DHB en voor die bank blijf ik het vreemd vinden dat ze een kopie van de tegenrekening willen. Dat was in elk geval tot voor kort niet aan de orde. Ik begrijp ook niet goed waarom ze dat willen, ondanks het verhaal van Paul over 4 in plaats van 3 verificaties; dat wil er bij mij (nog) niet in. Soms geeft een overboeking van een tegenrekening de ontvangende bank onvoldoende identificatiemogelijkheid, zoals in het geval van een en/of rekening. Dan heeft men maar zekerheid over een van beide namen, staat dan .... (naam) e/o. Misschien kan de bank zelf opheldering geven. Zodra ik er uit ben, laat ik het hier wel weten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO