Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 10:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 20 maart 2013 3:47 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Ook SNS blokkeert bankpas buiten Europa

SNS Bank gaat vanaf 2 april betaalpassen van klanten standaard blokkeren voor gebruik buiten Europa. Hiermee wil de bank de gevolgen van skimmen beperken.

Voor meer klik hier.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 maart 2013 11:43 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Eerst met veel bombarie een zogenaamde veilige betaalpas introduceren met strip en chip en nu blijkt dat het toch allemaal niet zo veilig is de gebruiksmogelijkheden beperken Maar wel steeds hogere bankkosten betalen.

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2013 1:23 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Hoezo, je kan toch zelf (bewust) aanzetten dat je deze wel wil gebruiken buiten Europa?

Ik zie graag dat je bij alle banken de mogelijkheid krijgt dit zelf aan- of uit te zetten, en ook binnen Europa. Voor veel ouderen die toch niet meer ver van huis kunnen gaan lijkt me dat ook een mooie extra beveiliging, alleen pasgebruik in Nederland.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2013 1:54 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Nu de ING nog.
Van mijn part kunnen ook alle Europese landen per stuk aan of uit worden gezet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2013 11:20 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Dat zou natuurlijk de meest ideale toepassing zijn. In 1x Europa aanklikken (of uitzetten) en met subverdeling daaronder eventueel zelf afzonderlijke landen aan/uitvinken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 maart 2013 1:28 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Het aan en uitzetten van de pinpas is mijns inziens een lapmiddel, gebruikt omdat de banken kennelijk niet in staat zijn gebleken een veilige pinpas/veilig pinnen te creëren. En wie weet, straks moet je de pinpas misschien per gemeente of straat aan en uitzetten. :twisted:

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 maart 2013 1:43 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
De pas met chip is an sich wel veilig, probleem is alleen dat met name in verweggistan nog met de magneetstrip gewerkt wordt. Die landen/automaten moeten zoveel mogelijk worden "uitgeschakeld."


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 maart 2013 6:07 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
Volgens de Consumentengids (papieren versie) volgen ING en ASN binnenkort (naar verwachting tussen april en juni).

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2013 9:36 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
BillGates schreef:
De pas met chip is an sich wel veilig, probleem is alleen dat met name in verweggistan nog met de magneetstrip gewerkt wordt. Die landen/automaten moeten zoveel mogelijk worden "uitgeschakeld."


Een aanpassing kan zo gemaakt worden op zo'n machine, echter dit is niet gratis. Tevens moeten de passen in dat land ook aangepast worden met een EMV-chip. Ik vermoed dat buitenlandse banken het alleen gaan vervangen als het echt niet anders kan. Dus als een pinautomaat kapot gaat en als mensen een nieuw pasje aanvragen.
Kan dus nog wel jaren duren.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2013 10:16 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
krentenweger schreef:
Het aan en uitzetten van de pinpas is mijns inziens een lapmiddel,...........
En wie weet, straks moet je de pinpas misschien per gemeente of straat aan en uitzetten......
Zolang je alleen zélf deze macht kunt uitoefenen en aanpassingen kunt doen of ongedaan maken, is het wellicht nog te billijken. Anders wordt het als de bank dit eenzijdig doet en je dit zelf niet meer kunt wijzigen.
Ook geen utopie, want onlangs bleek ING - uit voorzorg - mijn pas te hebben geblokkeerd; ik had gepind bij een 'verdachte' betaalautomaat......! Ze sturen dan wel kosteloos een nieuwe, maar je zit toch maar mooi een aantal dagen zonder pas (van ING)
Gelukkig heb ik wel een alternatief, maar het geeft toch te denken....kijk als voorbeeld maar eens naar Cyprus nu.
Voor je met je ogen kunt knipperen zijn alle bankpassen gedegradeerd tot waardeloze stukjes kunststof en is je eigen geld onbereikbaar gemaakt.
Het lijkt niet onverstandig om momenteel een (flinke) hoeveelheid cash aan te houden om tegenwicht te kunnen bieden aan zich onverwacht manifesterende rotstreken van bank(en) of overheid.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2013 11:46 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Vervelend als je net op vakantie bent in het buitenland en je pinpas wordt geblokkeerd. Kan je niet pinnen tijdens je vakantie en dan?

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2013 1:15 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Nugeld schreef:
Klanten kunnen zelf de blokkade opheffen en de pinmogelijkheid per werelddeel aanzetten.
In eerste instantie kan dit alleen telefonisch, vanaf eind april ook via internetbankieren.
Niets moeilijks aan lijkt mij.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2013 2:08 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
@ 1500 - Als dit de reactie is op mijn post en die van Piggy dan zit je er dus naast.......
Bij deze door de bank geïnitieerde blokkade viel er niks te deblokkeren en kreeg ik een nieuwe pas na een paar dagen. Op mijn huisadres.
Overkomt je zoiets in het buitenland......ja....dat kan dus best lastig zijn als het je enige pas is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2013 2:16 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Nee, niet echt een reactie op Piggy in een reactie op jouw inzending.
Ben het met je eens dat m.b.t. skimmen zoiets vervelend kan zijn.
(Dan valt er weinig aan- of uit te zetten. :lol: )
Maar een skimblokkade terwijl iemand in het buitenland is, kan net zo vervelend zijn als een defect aan, of het verloren gaan van een pasje.
Mede daarom heb ik ook altijd een CreditCard en meestal reisgenoten met (ook nog) rekeningen bij andere banken bij mij.
Verder doe ik zelf in deze onzekere tijden sowieso zaken met 2 betaalrekeningen bij 2 verschillende banken.
Ik kom wel weer thuis.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2013 2:32 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
1500 schreef:
......Mede daarom heb ik ook altijd een creditcard en meestal reisgenoten met (ook nog) rekeningen bij andere banken bij mij.
Verder doe ik in deze onzeker tijden sowieso zaken met al 2 betaalrekeningen bij verschillende banken.
Ik kom wel thuis. :mrgreen:
Precies....wij redden ons wel zolang er één pasje onbruikbaar wordt (gemaakt) Doen de banken het gelijktijdig voor alle pasjes - ingeval bij voorbeeld een Cyprusachtige situatie - dan lijkt het me toch wel een stuk makkelijker 'thuiskomen' als je wat cash op zak hebt. Of wat dagelijkse boodschappen wilt doen....
Na Cyprus is zo'n geintje voor mij niet meer uitsluitend in theorie voorstelbaar.
Machthebbers blijken ver te durven gaan om het systeem in stand te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO