Forum SpaarInformatie | Sparen | SpaarRente | SpaarBanken | En meer
https://forum.spaarinformatie.nl/

Maxi sparen: wijzigen maandbedrag
https://forum.spaarinformatie.nl/sns-bank-f13/maxi-sparen-wijzigen-maandbedrag-t7832.html
Pagina 1 van 1

Auteur:  Procent [ zo 08 sep 2013 11:58 pm ]
Berichttitel:  Maxi sparen: wijzigen maandbedrag

Ik wilde vanavond even snel en handig online mijn maandbedrag wijzigen.
Het leek mij, dat dat op een goedbeveiligde site veilig kan, en kan mij er ook
niet zo snel iets bij voorstellen, dat fraudeurs er iets in zien om mijn maandbedrag
te wijzigen.

Maar dat viel allemaal tegen. Ik moet een formulier invullen, daarna downloaden,
vervolgens uitprinten, ondertekenen, in een envelop doen, frankeren en opsturen
naar een postbusnummer. En dat is nog niet genoeg. Er moeten ook nog kopieen van
mijn rijbewijs bij (voor- en achterkant)

Snapt iemand de logica hiervan? Waarom al dit gedoe, terwijl dit heel makkelijk met
een paar muisklikken online kan? De kans op identiteitsfraude bij het opsturen van
kopieeen van je legitimatie-bewijs zal ook heus niet zo groot zijn, maar in ieder
geval toch groter, dan dat een of andere hacker voor de lol bedragen van maandelijkse
incasso's gaat zitten wijzigen van anderen.

Auteur:  Jhn314 [ ma 09 sep 2013 12:29 am ]
Berichttitel:  De bureaucraten-bank

Procent schreef:
Snapt iemand de logica hiervan? Waarom al dit gedoe, terwijl dit heel makkelijk met een paar muisklikken online kan?

Volgens mij heeft het voornamelijk met de machtiging voor de automatische incasso te maken, want dat is de manier waarop dat maandbedrag wordt afgeschreven. Voor het wijzigen van je maandbedrag moet je een nieuwe machtiging voor die automatische incasso afgeven. Daarvoor wil SNS-bank je handtekening hebben en een bewijs dat je bent wie je zegt te zijn (kopie identiteitsbewijs). Of dat tegenwoordig allemaal nog strikt noodzakelijk is weet ik niet, maar ik heb me bij de SNS-bank ook al vaker verbaasd over de omslachtige manier waarop diverse zaken daar vaak geregeld moeten worden.

Auteur:  Blikoortje [ ma 09 sep 2013 9:59 am ]
Berichttitel:  Re: Maxi sparen: wijzigen maandbedrag

Bij dochter ASN is dit WEL simpel online te regelen, dus is moeder SNS hier kennelijk niet met haar tijd meegegaan.
Een nieuwe incassomachtiging ingeval het maandbedrag wijzigt lijkt me overbodig bij een deugdelijke formulering van die machtiging.
Wellicht ontmoedigingsbeleid van SNS dus....?

Auteur:  groentje [ ma 09 sep 2013 11:37 am ]
Berichttitel:  Re: Maxi sparen: wijzigen maandbedrag

Bij SNS zit overal een papieren heisa aan en driedubbele controle. Op de klanten dan. Helaas hebben ze die driedubbele controle nooit op hun bestuurders toegepast.

Auteur:  SNS Bank Webcare [ ma 16 sep 2013 2:18 pm ]
Berichttitel:  Re: Maxi sparen: wijzigen maandbedrag

Procent schreef:
Ik wilde vanavond even snel en handig online mijn maandbedrag wijzigen.
Het leek mij, dat dat op een goedbeveiligde site veilig kan, en kan mij er ook
niet zo snel iets bij voorstellen, dat fraudeurs er iets in zien om mijn maandbedrag
te wijzigen.

Maar dat viel allemaal tegen. Ik moet een formulier invullen, daarna downloaden,
vervolgens uitprinten, ondertekenen, in een envelop doen, frankeren en opsturen
naar een postbusnummer. En dat is nog niet genoeg. Er moeten ook nog kopieen van
mijn rijbewijs bij (voor- en achterkant)

Snapt iemand de logica hiervan? Waarom al dit gedoe, terwijl dit heel makkelijk met
een paar muisklikken online kan? De kans op identiteitsfraude bij het opsturen van
kopieeen van je legitimatie-bewijs zal ook heus niet zo groot zijn, maar in ieder
geval toch groter, dan dat een of andere hacker voor de lol bedragen van maandelijkse
incasso's gaat zitten wijzigen van anderen.


Beste Procent & andere forumleden,

Graag lichten we het proces 'wijzigen maandbedrag SNS Maxisparen' toe.

Het wijzigen van een maandbedrag is inderdaad niet erg fraudegevoelig. Er is echter in de 'rools en regulations' met Equens afgesproken dat we incasso's en wijzigingen daarin alleen mogen verwerken met een handtekening van de klant. Dat is ook de reden dat de overeenkomst bij het openen van SNS Maxisparen getekend teruggestuurd moet worden, terwijl dat bij geen enkele andere spaarrekening het geval is.

We kunnen ons voorstellen dat dit proces als omslachtig wordt ervaren en dit proces is daarom ook een intern discussiepunt. We blijven hier scherp op en bekijken regelmatig of hier andere afspraken over gemaakt kunnen worden. Zolang we geen 'go' hiervoor hebben, kunnen we de processen helaas niet aanpassen. Uit de wijzigingen die voortkomen uit de invoering van SEPA, blijkt echter dat ook in 2014 vastgehouden gaat worden aan de (ouderwetse) fysieke handtekening voor een incasso-opdracht.

We begrijpen dat dit niet het meest bevredigende antwoord is, maar hopen dat we hiermee verduidelijking hebben kunnen bieden.

Met vriendelijke groet,

Tibor
SNS Bank Webcare

Auteur:  henrid [ ma 16 sep 2013 2:43 pm ]
Berichttitel:  Re: Maxi sparen: wijzigen maandbedrag

Gewoon de keuze maken dat een spaarder zelf de overschrijving maandelijks doet, kan gewoon ingepland worden. En zo niet, dan terugval in rente ofzo, lijkt me niet zo moeilijk. Dan kan ook een wijziging zonder handtekening via internet worden doorgegeven.

Auteur:  Intrest [ ma 16 sep 2013 11:13 pm ]
Berichttitel:  Re: Maxi sparen: wijzigen maandbedrag

@SNS Bank Webcare -- schreef;
Er is echter in de 'rools en regulations' met Equens afgesproken dat we incasso's en wijzigingen daarin alleen mogen verwerken met een handtekening van de klant.

@Procent -- Schreef; Er moeten ook nog kopieen van mijn rijbewijs bij (voor- en achterkant)

Vraag aan -- SNS Bank Webcare -- is kopie ID of Rijbewijs wel noodzakelijk volgens afspraak met Equens.
Zo'n kopie geeft, als het in verkeerde handen valt, het grote risico voor de klant.
Juist daar ageert procent ook tegen.

Auteur:  1500 [ ma 16 sep 2013 11:50 pm ]
Berichttitel:  Re: Maxi sparen: wijzigen maandbedrag

SNS Bank Webcare schreef:
Er is echter in de 'rools en regulations' met Equens afgesproken dat we incasso's en wijzigingen daarin alleen mogen verwerken met een handtekening van de klant.

Zelden met zo'n braaf bedrijf te maken gehad. :lol:
Ik denk dat ik van al mijn afgegeven automatische- en eenmalige incasso's bij vrijwel geen enkel bedrijf een handtekening geplaatst heb.
En zeker weten dat ik sowieso nooit een kopie legitimatie geleverd heb.

Ik vermoed dat de handelswijze van de SNS-bank meer gezocht moet worden in het feit dat automatische incasso's 56 dagen gestorneerd kunnen worden en SNS zich -om de klant om de oren te kunnen meppen- daarom verschuild achter de regels van Equens.
Maarja, ik heb wel meer rare reacties van SNS mogen ontvangen.
Zoals eenzijdig een maxi sparen beƫindigen vanwege een futiliteit.
Soms lijkt het erop dat ze liever helemaal geen zaken doen. :roll:

Auteur:  JandeV [ di 17 sep 2013 1:07 am ]
Berichttitel:  Re: Maxi sparen: wijzigen maandbedrag

SNS Bank Webcare schreef:
'rools en regulations' met Equens
Nu ben ik nogal voorstander van gewoon begrijpelijk Nederlands, voor je het weet verschuilt iemand zich op wazige wijze achter een set regels waarvan niemand het bestaan kent.
Maar goed, als iemand het Engels verkiest kan ik daar niets tegen doen.
Helaas komt "rools" niet voor in mijn Engelse vocabulaire. Ondanks dat ik wel een vermoeden heb zou ik graag uitsluitsel hebben omtrent de betekenis van het woord "rools".
Linken naar Equens is leuk, maar een link naar 'rools en regulations' zou pas werkelijk inzicht verschaffen.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/