Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 12:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 22 feb 2014 7:28 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Bij wie indertijd een Spaarmix rekening had is deze een jaar of wat geleden omgezet naar Basisbeleggen met een bijbehorende internet geldrekening.

Bij wie indertijd een Fundcoach rekening had is deze een paar maanden geleden geïntegreerd in SNS, evenals de bijbehorende internet geldrekening.

Als je inlogt staan al je SNS rekeningen in het overzicht.
Tot voor kort kon je vanaf de bovengenoemde beleggings-geldrekeningen gewoon overboeken naar een andere SNS (spaar)rekening.
Om de een of andere reden gaat dat sinds enkele dagen/weken niet meer. Wel van SNS spaarrekeningen naar de geldrekening maar niet meer andersom.

Ben ik de enige of kunnen jullie (of iemand) dat bevestigen? De invulopties voor de tegenrekening verschijnen niet meer.....Ik bedoel niet de vaste tegenrekening maar een "Andere SNS rekening"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 feb 2014 7:38 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Bij mij lukt het bij beide rekeningen ook niet. Ik krijg wel de keuze "andere rekening" maar vervolgens kun je niks invullen.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 feb 2014 8:33 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Precies. Ze hebben dus iets gewijzigd. Maar niet goed en ook niet getest dus. Och ja waarom zou je testen? Het zijn toch maar klanten.
Muppets in bank jargon.

Dank voor de bevestiging.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 feb 2014 1:38 pm 

Geregistreerd: di 06 dec 2011 1:34 pm
Berichten: 29
Ik had een behoorlijk bedrag van ING naar de SNS Maxi rekening geboekt en kwam toevallig tot de ontdekking dat SNS het bedrag had geweigerd.!!
Ik heb geld toen maar snel even op een ING spaarrekening gezet.
Nader onderzoek leerde mij dat SNS de IBAN kwestie nog niet op orde had en niet de moeite genomen had om de klanten per E-mail op de hoogte te stellen!( Er werd wel een melding gemaakt op www.sns.nl)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 feb 2014 5:02 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
@karel. Ik snap het verband niet. Vorige maand werkte het wel en naar een geldrekening werkt ook maar v.v. niet meer.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2014 4:16 pm 

Geregistreerd: ma 19 sep 2011 10:45 am
Berichten: 23
Beste BillGates en Doboy,

Vervelend dat het overboeken niet meer naar behoren werkt. Graag zoeken we uit wat hiervan de oorzaak is. Willen jullie daarom een korte toelichting samen met jullie contact- en rekeninggegevens mailen naar webcare@sns.nl?

Dan helpen we graag verder.

Met vriendelijke groet,

Tibor
SNS Bank Webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2014 5:24 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Lijkt mij overbodig SNS Webcare.
Ik denk dat je beter iemand kunt zoeken waarbij het wél werkt. Dat is namelijk de uitzondering die de regel bevestigt.

Kortom: is er iemand hier op het forum die vanaf zijn FC Cashaccount of zijn Basisbeleggings/geld-rekening kan overmaken naar een andere SNS rekening, niet zijnde de reguliere Tegenrekening?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 20 maart 2014 4:40 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
@Doboy.

Iemand die ook een betaalrekening en dus ook een digipas apparaatje heeft, krijgt een keuzelijst te zien met andere SNS rekeningen. Een soort mini-adresboekje dus. Daar werkt het wel.
Klopt het Doboy dat jij net als ik geen SNS betaalrekening hebt, maar een tegenrekening bij een andere bank en dat je dus ook met gebruikersnaam + wachtwoord moet inloggen i.p.v. via zo'n digi-apparaatje?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 20 maart 2014 5:21 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Klopt. Tegenrekening bij andere bank en inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord. Nog gekeken en het blijkt dat ik in januari nog wel kon overboeken naar andere SNS rekening.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 20 maart 2014 5:57 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Precies. Ze hebben in februari de website aangepast en mensen met een tegenrekening bij een andere bank moeten om van de SNS-beleggingsrekening naar een SNS-spaarrekening te boeken vooralsnog dat via de externe bank doen, een U-bocht. Ondanks dat het ? tekentje op de overboekingspagina zegt, dat het wel kan.

Ik begrijp dat bij boeken van spaarrekening naar beleggings-geldrekening er 3 invulvakjes verschijnen (net als vóór februari)
Naar: rekeningnummr, naam en plaats maar dat bij boeking vice versa (van geldrekening naar spaarrekening) er een keuzelijstje getoond zou moeten worden. Waarom zou dat hier niet ook met de 3 invulvakjes kunnen vraag je je dan af. Waarom dit rare verschil?
Bij mensen met een SNS betaalrekening werkt het dus wel, maar bij ons niet.

Nou, SNS webcare voldoende informatie zo om bij de ICT afdeling eens aan de bel te trekken?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 26 maart 2014 12:20 pm 

Geregistreerd: ma 19 sep 2011 10:45 am
Berichten: 23
Beste BillGates en Doboy,

Vervelend dat het overboeken niet correct werkt. Bedankt voor de toelichting @Billgates, ik leg deze voor aan onze IT'ers. Zodra we meer informatie hebben, hoor je van ons.

Met vriendelijke groet,

Nanda
SNS Bank Webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 26 maart 2014 2:40 pm 

Geregistreerd: ma 19 sep 2011 10:45 am
Berichten: 23
Beste BillGates en Doboy,

Er is momenteel helaas een storing in Mijn SNS. Niet alle klanten hebben hier last van. Onze IT-afdeling onderzoekt waar het probleem zit om tot een oplossing te komen.

Verder is én blijft het de bedoeling, dat je van al je rekeningen intern tussen de rekeningen kunt overboeken: zonder dat dit via een vaste externe rekening eerst weggeboekt moet worden om daarna weer naar een andere SNS-rekening terug te boeken.

Sorry voor het ongemak. Bedankt voor het delen van jullie ervaringen; we houden jullie op de hoogte!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO