Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 19 maart 2024 5:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 07 aug 2012 10:31 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2113
N.a.v. een actie als bestaande klant -na ingelogd te zijn!- Maxisparen erbij geopend.
Beetje overbodig als bekende klant, maar toch nog volgens instructie een Eurocent ter identificatie op een speciaal daarvoor rek.nr. gestort en weer retour gekregen :roll: en ondertekende formulieren opgestuurd naar SNS.
Verder zijn alle stortingen naar Maxisparen via reeds langlopende rekeningen bij SNS verlopen.
Nou dan kennen ze je wel, zou men denken.
Maar niet. Toch blijven zeuren om persoonlijk bij een kantoor langs te gaan voor identificatie.
Dat was mij bij andere SNS-spaarrekeningen ook wel eens overkomen.
Toen was het na een pittig telefoongesprek ineens niet meer nodig.

Vandaag emails (en/of) ontvangen: "Aanvraag SNS Maxisparen is afgewezen".
Gelukkig maak ik ook gebruik van saldo-attentie-meldingen: het hele bedrag weer terug op een SNS-betaalrekening.
Dus wie zijn slag wilde slaan met plunderen kon z'n gang gaan met een greep in de kas.
Het enige prettige was dan nog, de opgebouwde rente is ook meteen uitbetaald.
Absoluut niet prettig is dat mutaties van Maxisparen nu ook totaal verdwenen zijn, omdat de rekening geheel verwijderd is uit telebankieren.

Is SNS een beetje doorgeslagen in de (afgeleide) identificatieplicht of is het achter de schermen gewoon een soepzooitje?
In hoeveel bochten moet ik mij volgens SNS wringen om niet als potentieel terrorist of witwasser aangezien te worden en een reeds ingebruik zijnde rekening opgeheven zien worden ?
Webcare kom er maar in.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 aug 2012 11:09 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Er is dus nog niets veranderd in al die jaren dat ik inmiddels klant af ben.
Overigens, jaren geleden ben ik persoonlijk langs gegaan, tot drie maal toe, om een spaarrekening geopend te krijgen. Dat lukte maar niet. Heb het opgegeven en kort erna ben ik bij deze bank vertrokken.

Maar de ervaring van 1500 vind ik helemaal bijzonder.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2012 12:16 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2113
groentje schreef:
Er is dus nog niets veranderd in al die jaren

Het is zelfs nog een slagje erger dan ik al schreef.

Een wijziging (in afwijking van de elektronische aanvraag) op het ingezonden en getekende formulier (500 storten i.p.v. 250 per maand) werd niet gelezen en/of uitgevoerd.
De voorgedrukte 250 euro was heel opvallend met een kruis doorgehaald en het nieuwe bedrag er naast bijgeschreven. :roll:
Heeft een formulier insturen dan wel zin, of is het meer arbeidstherapie voor de klant, vraag ik mij dan af?

De bedragen zijn niet conform de regels teruggestort naar de rekeningen waar ze vandaan kwamen.
Was het maar zo, dan had ik op 1 dag 2x rente kunnen vangen.
Het grootste deel van de "actie-storting" kwam namelijk rechtstreeks van de Plusrekening en werd terug gestort op de niet-renderende betaalrekening.

Als SNS dan toch zo hecht aan punten en komma's, is mijn verwachting andersom ook hooggespannen.
Te hoog, dat blijkt wel weer. :wink:

SNS schreef:
Aanvragen is zo geregeld
Je vraagt SNS Maxisparen in een paar minuten online aan
.

De Reclame Code Commissie zou er eens naar moeten kijken. :lol:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2012 10:06 am 

Geregistreerd: ma 19 sep 2011 10:45 am
Berichten: 23
1500 schreef:
groentje schreef:
Er is dus nog niets veranderd in al die jaren

Het is zelfs nog een slagje erger dan ik al schreef.

De bedragen zijn niet conform de regels teruggestort naar de rekeningen waar ze vandaan kwamen.
Was het maar zo, dan had ik op 1 dag 2x rente kunnen vangen.
Het grootste deel van de "actie-storting" kwam namelijk rechtstreeks van de Plusrekening en werd terug gestort op de niet-renderende betaalrekening.

Als SNS dan toch zo hecht aan punten en komma's, is mijn verwachting andersom ook hooggespannen.
Te hoog, dat blijkt wel weer. :wink:


Beste 1500,

Zoals we kunnen lezen verloopt de procedure niet zoals deze zou moeten lopen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
We bekijken daarom graag wat we hierin voor je kunnen betekenen. Als je je contactgegevens en rekeningnummer mailt naar webcare@sns.nl, helpen we je graag verder.

Met vriendelijke groet,

Tibor
SNS Bank Webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2012 11:35 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Het ergste moet nog komen........de aantrekkelijke rente die je voor SNS deed kiezen, gaat met 100% zekerheid straks weer wegzakken. Met als gevolg een nieuwe martelgang bij de opening van een ander SNS produkt :lol:

Zolang ze niet met een heel strak deposito tarief komen, zullen mij daar nooit (terug) zien........

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2012 12:12 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2113
obligataire schreef:
de aantrekkelijke rente die je voor SNS deed kiezen, gaat met 100% zekerheid straks weer wegzakken

Dat deed het al.
Gelokt met een vrolijke rente op 12-6 van 2,85% was in minder dan 2 weken, op 25-6 al afgez(w)akt naar 2,75%. :roll:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2012 1:38 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
obligataire schreef:
Zolang ze niet met een heel strak deposito tarief komen, zullen mij daar nooit (terug) zien........

Ik denk er net zo over! Jaren geleden een deposito met heel veel geld gehad. Maar kon niet aangeven dat ik mijn deposito NIET meer verlengen wil. Wel kon ik via een antwoordcoupon aangeven dat ik wel wil verlengen. Met heel veel moeite is het me gelukt. En dan ook nog schrijven: '' Horen we niets van u, dan verlengen wij uw Keuzedeposito tegen de rente die op dat moment geldt. Het actieaanbod geldt dan niet." :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2012 1:52 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Als je dan ziet hoe snel&simpel dat bij (bijv.) NIBC gaat. In 20 seconden compleet geregeld. Waarom kan de ene (kleine) bank dat wel en een grootbank niet?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2012 1:55 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2113
Te lomp, te log, accountmanagers moesten zo nodig ontslagen worden en de ene hand weet niet meer wat de andere doet.
De conclusie is vrij simpel, de oplossing ervan daarentegen .......

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 aug 2012 10:53 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
SNS Bank Webcare reageert door een dankzij de post van 1500 publiciteit trekkend geval op te willen lossen terwijl er sprake is van een structureel probleem waar niets aan gedaan wordt. Dat noemen we PR. De oorspronkelijke naam voor PR was propaganda, maar dat had een negatief tintje.

Steeds meer zijn procedures niet iets om mensen te helpen maar puur om mensen af te kunnen wimpelen. Dit is daar een goed voorbeeld van met betrekking tot het opsturen van formulieren en de overbodigheid van verificatie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 aug 2012 1:10 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2113
DagobertDuck schreef:
..... maar puur om mensen af te kunnen wimpelen.

Ik denk dat enige nuance wel op z'n plaats is.
Bij een groter wordende organisatie is een structuur onontbeerlijk.
Allemaal "eigen baasjes" binnen een grotere organisatie werkt voor geen meter.
Men verzuimd soms alleen bij het ontwikkelen van een structuur, óók eens op de stoel van de consument/afnemer te gaan zitten.

Waarschijnlijk gaat men er gemakshalve vaak maar vanuit dat die consument of afnemer zelf wel begint te mekkeren wanneer er iets niet naar het zin is.
Ik heb daarom de moeite maar eens genomen -i.p.v. heel hard de andere kant op te hollen- deze misstand die al jaren voortduurde aan de kaak te stellen.
Ook om eens te zien hoe groot, of hoe klein de SNS nog is in de omgang en betrokkenheid met haar klanten en vooral haar eigen "handel".
Ik kan daar dan uit afmeten of ik mij nog wel op mijn gemak moet/mag voelen bij zo'n bank, of dat het sein weer klinkt elders onderdak te vinden.
Maar ja, er blijven er niet veel meer over, als ik kijk naar welke banken ik in mijn leven al aan de kant geschoven heb.
Geen koe zo bont, of er zit wel een vlekje aan. :lol:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 aug 2012 6:14 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2113
Inmiddels ben ik door webcare telefonisch :roll: gedeeltelijk op de hoogte gebracht waarom Maxisparen zo abrupt beëindigd is.
Helemaal mijn eigen schuld, omdat ik weiger buiten mijn woonplaats persoonlijk bij SNS te verschijnen, teneinde mij te legitimeren en op voorhand te laten criminaliseren.
En afgeleide identificatie van een andere SNS-rekening kon en mocht niet, in mijn geval.
Eén rekeninghouder van de en/of-rekening was in het grijze verleden wel juist (afgeleid, waarschijnlijk buiten SNS om) geïdentificeerd (hoe en wanneer wist ze niet) maar ikke niet.
Dus het hele "feest" mocht geen doorgang hebben.
Waarom Plussparen (ook niet voldaan aan dergelijk bevel) dan ooit is blijven doorlopen, kon ze mij echter niet vertellen.

En ...... het is ook een heel klein beetje de schuld van de terroristen op 911.
Sindsdien is het volgens mevrouw van webcare -die zo overtuigd was van haar gelijk en mij alleen op verzoek liet uitpraten- bij alle banken wettelijk verplicht dat iedereen opnieuw langs gaat bij de bank om zich persoonlijk te laten identificeren. (Kopie legitimatie opsturen is ook niet toegestaan.)
Doet men dat niet dan blijven oude producten in stand, maar nieuwe producten zijn dan niet aan te schaffen.
Volgens mij is dit een geheel eigen invulling van de SNS en heeft het maar bitter weinig met wetgeving te maken.
Ik ben bijv. nog nooit persoonlijk bij DSB, Argenta of Triodos langs gemoeten.

Enfin, ik haar laten weten dat Maxisparen toch al niet meer interessant was voor een beetje oplettende spaarder en verder succes gewenst met hun winkeltje.
Voorlopig blijf ik met meer vragen dan antwoorden zitten.
Het hele gesprek leek net een beetje op een parlementaire enquête.
Op concrete vragen kwamen weinig of geen concrete antwoorden.
Ze zei het nog net niet, maar ze vond mij maar een stijfkop.
Mooi houden zo.
Zo bestaan er ook mensen die uit principe bijv. geen vlees eten. :lol:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Laatst bijgewerkt door 1500 op do 09 aug 2012 8:41 pm, in totaal 5 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 aug 2012 6:33 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Bij nieuwe klanten gaat het een stuk beter. Ben vanwege de accountwijziging bij Centraal Beheer overgestapt naar SNS, was in een recordtijd prima geregeld.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 aug 2012 6:52 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2113
D.m.v. afgeleide- of persoonlijke identificatie?

Mij is duidelijk geworden dat afgeleide identificatie alleen mogelijk is als deze van buiten SNS komt.
Ik heb voorgesteld voor de humor een rekening te openen bij bijv. PB/ING met als afgeleide identificatie SNS.
En daarna mij weer afgeleid te laten identificeren bij SNS.
Ze kletste er mooi overheen.
Waarom ik toch al die moeite zou doen!?
Gewoon, om aan te geven wie er hier onnodig moeilijk doet en dat het bij collega banken wél kan. :mrgreen:

Overigens, over de verdwenen mutaties en terugstorting op een rekening waar de bedragen niet vandaan kwamen werd met geen woord gerept. :roll:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Laatst bijgewerkt door 1500 op do 09 aug 2012 10:11 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 aug 2012 8:30 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Afgeleid.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO