Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 9:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 12 aug 2016 3:20 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Per 17 augustus 2016 gaat de spaarrente van SNS Maxisparen van 0,9% naar 0,8%.

Per 17 augustus 2016 gaat de spaarrente van SNS Internetsparen van 0,75% naar 0,65%.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 aug 2016 11:14 am 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1202
Dan vindt ik deze tarieven relatief gezien nog hoog ;) , ook vermeld in de FD :
http://fd.nl/beurs/1163435/sns-bank-verlaagt-spaarrente

Daar staat ook het volgende in te lezen:
Citaat:
Negatieve Rente
Vorige week stelde ceo Ralph Hamers van ING Bank dat negatieve rentes voor particulieren in Nederland nog niet aan de orde zijn. Maar hij zei ook dat hij dit niet categorisch kan uitsluiten. ING heeft nog 41 basispunten ruimte om de rente te verlagen alvorens de rente op de privérekeningen negatief wordt.


De geesten worden langzamerhand rijp gemaakt voor het ondenkbare, geld betalen voor het aanhouden van spaargeld waarmee de banken geld kunnen maken. De consument moet consumeren en de producent produceren, en de spaarder moet zijn geld uitgeven en niet oppotten.

Alles om het huidige kapitalistische systeem draaiende te houden, maar of dit zo door blijft gaan ? Voor wie van complot theorieën houden raad ik de film Zeitgeist aan te kijken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 aug 2016 11:18 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
En het wordt tijd dat jullie geesten rijp worden voor iets anders dan alleen spaarrekeningen :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 aug 2016 11:45 am 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1202
Citaat:
het wordt tijd dat jullie geesten rijp worden voor iets anders dan alleen spaarrekeningen

Een punt van de gemiddelde spaarder is dat die zekerheid nastreeft, die is in deze huidige wereld niet meer te geven, banken proberen alles om met hun verdienmodel te 'overleven' dit soms ten koste van de gewone burger/ondernemer.

Of de geesten inderdaad rijp zijn om het geld op een andere manier te investeren en laten renderen, ik betwijfel het, een artikel in de krant over islamitisch bankieren ( daar gaan we langzamerhand naar toe met bijna 0 % rente ) zal nooit aanslaan, crowdfunding wie zal het zeggen. Beleggen is voor veel Nederlanders nog een ver van mijn bed show, waar ze te weinig vanaf weten en te grote risico's zijn


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 aug 2016 3:17 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Martijn schreef:
Beleggen is voor veel Nederlanders nog een ver van mijn bed show, waar ze te weinig vanaf weten en te grote risico's zijn


Zeg maar gerust:

Een ver van mijn bed show of wat een boer niet kent vreet hij niet.

Vreemd is het eigenlijk. Op school krijg je les in taal, rekenen, aardrijkskunde, gymles, etc. Echter men krijgt geen les hoe men met zijn financiën om moet gaan.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 aug 2016 3:53 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Ook lijfrentesparen gaat omlaag, van 1,35 naar 1,20%

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 aug 2016 4:18 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Martijn schreef:
Een punt van de gemiddelde spaarder is dat die zekerheid nastreeft
Er is zekerheid en er is overdreven zekerheid. Net zoals je je eigenlijk niet moet verzekeren voor dingen die je gemakkelijk kan betalen als het je met kleine kans overkomt, zo houden de meeste spaarders bijna al hun vermogen aan op variabele spaarrekeningen. Dat laatste is met de gedachte van, oh ik zal het maar net nodig hebben voor iets waar ik het bestaan eigenlijk niet eens vanaf weet. Ik proef bij velen al jaren een afkeer van deposito's, terwijl dat juist grote zekerheid biedt op een redelijk rendement, en ik bespeur ook in mijn eigen omgeving de neiging om geld niet langer dan hoogstens 1-2-3 jaar vast te zetten, en dat juist meerdere keren achter elkaar, oftewel, weggegooid rendement. Ik zit nu vol in deposito's en speel zelfs bankje bij directe familie voor korte termijn leningen zodat ik zelf lange termijn kan investeren in redelijke deposito's, waarbij ik hun straks terugbetaal met oudere deposito's die over een tijdje vrijvallen. Zo heb ik zelf even schuld met een klein risico dat ik bij een echte bank tijdelijk doorlopend krediet moet gebruiken om hun in geval van nood voortijdig terug te betalen. Wat is zekerheid je waard? Ik heb rente inkomsten verzekerd voor 20 jaar. Met beleggen slaap je regelmatig een stuk onrustiger.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 aug 2016 4:35 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Het gedrag van veel spaarders lijkt nogal op het 'gekookte kikker syndroom'..............

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 aug 2016 5:51 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
obligataire schreef:
Het gedrag van veel spaarders lijkt nogal op het 'gekookte kikker syndroom'..............
Ja, maar wel al kwakend (klagend) van de ene pan in de andere pan die nog net even een lagere temp heeft, totdat ook die heter wordt, en dan maar weer terug naar de eerste, enzovoorts.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO