Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 10:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 12:03 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Reaal JaarSparen staat inmiddels hoog in de ranglijst van sparen met beperkende voorwaarden.

SNS en SNS Regiobank hebben dezelfde spaarvorm in de aanbieding.

Ze bieden: 2% basisrente en een bonus van 3% .
Bij de berekening van de bonusrente wordt gerekend met het laagste saldo dat gedurende het kalenderjaar op de rekening staat.

Naar aanleiding van negatieve ervaringen met de ASN optimaalrekening (ook van de SNS 'familie') ben ik heel terughoudend geworden als het gaat om rekeningen met beperkende voorwaarden.
ASN optimaal bood ooit een uitstekende rente en met opnamekosten van 1%. De rente wordt echter nauwelijks verhoogd in vergelijking met de concurrentie, maar door de opnamekosten wordt het moeilijk gemaakt om je geld elders onder te brengen.

Nu het JaarSparen.
Laat ik maar van het ergste uitgaan. Een rente van 5% is en klinkt aantrekkelijk maar ik vrees dat deze rente niet hoger meer zal worden en zelfs zal dalen.
Doordat REAAL rente berekent over het laagste jaarsaldo, moet je tot na 1 januari wachten om het geld van de rekening te kunnen halen.
Anders loop je 3% rente mis, wat een flinke schadepost betekent.

Mijn idee: afblijven.

Hoe denken jullie over deze spaarvorm?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 12:22 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 jul 2008 9:52 pm
Berichten: 134
eigenlijk is het een deposito met boete rente. Vind ik.

Edit: Extra tegenprestatie moet beloond worden met extra rente, en dat gebeurt hier niet.

Maar misschien is het iets voor mensen met een gat in de hand: een extra drempel om geld toch maar niet op te nemen.


Laatst bijgewerkt door bbqonfire op ma 07 jul 2008 12:37 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 12:30 am 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Ik snap niet waarom je je geld voor een jaar zou vastzetten als je ook op een normale spaarrekening dezelfde rente kunt krijgen.

In plaats van deze rekening zou ikzelf kiezen voor OF een normale goed renderende spaarrekening OF een deposito met hogere rente.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 6:56 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
obligataire schreef:
... Hoe denken jullie over deze spaarvorm?
Ik brand mij er niet aan. Want: Wat moet je doen wanneer de bank halverwege het jaar de rente verlaagt ?. Neem je geld op waardoor je laagste saldo afneemt of neem je de rest van het jaar genoegen met die lagere rente over het hele saldo ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 8:32 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Momenteel heb ik de AbnAmro Vermogensspaarrekening. Die geeft 4,25% en heeft ongeveer dezelfde constructie. Als de rente op deze rekening niet stijgt denk ik er toch over om per 1 januari naar SNSbank Jaarsparen over te stappen. Ik zie het als een kortlopend deposito waar je in bijzondere gevallen toch aan kunt komen. En dan maar hopen dat ze de rente tussentijds niet verlagen.
Het geld over nog meer minder kredietwaardige banken verdelen is voor mij geen optie. Ik heb nu al nauwelijks overzicht over mijn financien.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 8:50 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Doboy schreef:
Het geld over nog meer minder kredietwaardige banken verdelen is voor mij geen optie. .....

Dat is idd een argument pro....als je de banken waar betere voorwaarden geboden worden, al 'volbelegd' hebt.
Voor de meesten zullen er op dit moment meer dan voldoende alternatieven zijn denk ik, waaronder eenjarige deposito's.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO