Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 10:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ohra Maand Spaarrekening
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 11:13 pm 

Geregistreerd: vr 23 mei 2008 9:36 pm
Berichten: 12
Het volgende ben ik nog niet tegengekomen op dit forum. Of heb ik iets gemist?

Als u voor 10 oktober jl. een OHRA Maand Spaarrekening heeft aangevraagd, ontvangt u het eerste half jaar een rente van 7,5%. Daarna ontvangt u 5% rente.
OHRA Bank heeft besloten om terughoudender te zijn met afwijkende tarieven op de spaarmarkt. Dat betekent dat de extra rente van 2,5% gedurende de eerste 6 maanden vanaf 10 oktober komt te vervallen. Nieuwe klanten ontvangen dus 5% rente vanaf het moment van openen van de rekening.

Tot en met één jaar ná opheffing van de Rekening kan de Rekeninghouder geen aanspraak maken op de rente die de eerste zes maanden bij opening van een Nieuwe Rekening wordt verstrekt.
????????
joebeltje.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 11:49 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
Zonet even zitten spitten.
Inderdaad is dit veranderd.
Vreemd, volgens mij moet je dus 1 jaar wachten, op de rente van de eerst 6 maanden als je de rekening opheft.
Normaal zou je het tijdstip waarop de rekening is geopend + 1 jaar hebben.
Je zou de rekening kunnen opheffen op het moment dat ze uitgekeerd hebben, dan heb je er geen last van volgens mij.
Ik heb geen Ohra maand spaarrekening verder.

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 6:47 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Huh? Ben net wakker en snap niet helemaal hoe dit werkt.

Ik weet wel dat ik gisteren twee brieven heb gemaakt voor het opheffen van mijn Ohra maandspaarrekening en mijn Kruidvat maandspaarrekening. Ik ben ze gestart op 31-7-2007 en 31-8-2007, resp. Ze liggen hier voor me en ik wilde ze vandaag op de post doen. (Met de verhoogde garantie van Wouter kan ik eindelijk stoppen met het gepruts van die incasso's).

Ze komen niet aan mijn zuurverdiende 10 euro toch? (=de bonus van het eerste halfjaar)?

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 6:57 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
joebeltje schreef:
Tot en met één jaar ná opheffing van de Rekening kan de Rekeninghouder geen aanspraak maken op de rente die de eerste zes maanden bij opening van een Nieuwe Rekening wordt verstrekt.


Dit komt dus uit de voorwaarden voor de maandspaarrekening. Is dat een nieuwe clausule, of stond die er vorig jaar ook al in? Wat een belachelijk iets! Begrijp ik het nu goed: als ik nu de rekening(en) ophef, krijg ik de rente van de eerste 6 maanden pas over een jaar?

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 10:58 am 

Geregistreerd: vr 23 mei 2008 9:36 pm
Berichten: 12
Het staat i.d. in de voorwaarden van de maand spaarrekening. Vorige maand heb ik die van Ohra gekregen. Is mij toen bij het lezen er van niet opgevallen. Gisteravond zat ik de handel nog eens na te pluizen. Toen vielen mij deze voorwaarden wel op. Tevens zag ik op hun site dat de rente was aangepast c.q. gewijzigt.
Zoals ik het lees dan krijg je de rente van het eerste half jaar pas 1 jaar na opheffen uitbetaald.
Echt een belachelijke, vreemde regeling!!!!

joebeltje.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 11:24 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
In de oude voorwaarden stond deze clausule nog niet. Kunnen ze zomaar de voorwaarden veranderen?

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 12:01 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 10 jun 2008 1:48 pm
Berichten: 76
Doboy schreef:
In de oude voorwaarden stond deze clausule nog niet. Kunnen ze zomaar de voorwaarden veranderen?


Blijkbaar.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 12:05 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
joebeltje schreef:
Tot en met één jaar ná opheffing van de Rekening kan de Rekeninghouder geen aanspraak maken op de rente die de eerste zes maanden bij opening van een Nieuwe Rekening wordt verstrekt.

Ik denk dat ze bedoelen dat je geen extra rente krijgt als je een Nieuwe Rekening opent binnen een jaar nadat je de vorige hebt opgeheven. Om te voorkomen dat mensen na een half jaar extra rente de rekening opheffen, en een maand later weer een rekening openen en extra rente krijgen. Niet dat het hier gaat om wereldbedragen...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 12:48 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
@reneva:

Bedankt voor je toelichting. Ik heb de zin met jouw toelichting in het achterhoofd nog eens doorgelezen, en inderdaad, zo staat het er gewoon. Ik was door de andere berichtjes een beetje in de war geraakt :?

Ik ga ze beide (Ohra maandsparen en Kruidvat maandsparen) gewoon opheffen dus. Elke maand geld "klaarzetten" voor de incasso's vind ik te lastig worden, vooral nu ik door het verhoogde garantiebedrag minder hoef te spreiden...

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 2:00 pm 

Geregistreerd: vr 23 mei 2008 9:36 pm
Berichten: 12
@reneva,

Inderdaad. Soms moet je de regeltjes 3-4x lezen voor je 1x snapt wat ze nou bedoelen.
Bedankt voor je uitleg.
De extra rente voor het 1ste half jaar is in ieder geval terug gebracht van 7,5% naar 5%.

joebeltje.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO