Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 2:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: is dit notmaal zo lang ?
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2012 9:46 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 29 jul 2008 9:31 pm
Berichten: 51
Woonplaats: ZH
Maandag heb ik geld overgeboekt van Ohra maandsparen naar mijn tegenrekening.
Tevens heb ik mijn rekening opgezegd van Ohra internetsparen, daar stond ook geld op en moest ook naar mijn tegerekening.

Vandaag (vrijdag) staat er nog niks op mijn ING rekening.
Wel is het van maandsparen bij Ohra afgeschreven.
De Internetspaarrekening is er nog gewoon met het geld erop.

Vandaag gebeld daar werd verteld dat het vast vandaag wel bijgescheven zou worden maar tot op heden niks.
Ik ga het er toch een beetje benauwd van krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012 1:07 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Omdat valuteren niet meer mag zou het er vandaag moeten zijn.

Tip: hef nooit een rekening op als er geld op staat. Eerst overboeken, dan opheffen zodat die processen elkaar niet verstoren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 dec 2013 3:05 pm 

Geregistreerd: vr 28 jan 2011 4:34 pm
Berichten: 39
OHRA maakt mij ook boos!! Hier gaat het om een interne OHRA overbooking.

Op 15 december is een koopsom polis bij OHRA vrijgevallen en de opbrengst moest overgeboekt worden naar mijn Pensioenspaarrekening bij OHRA.
Alle documentatie voor deze overboeking was reeds een maand voor de eindatum geregeld met OHRA.
Per vandaag (21 December 2013) is de overboeking nog niet geeffectueerd.

Kontakt met OHRA levert alleen op dat afdeling A wel zijn werk heeft gedaan maar afdeling B niet, en daar hebben wij geen invloed op.
Deze klant benadering van OHRA anno 2013 is een regelrechte SCHANDE!!!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 dec 2013 10:52 am 

Geregistreerd: vr 27 dec 2013 10:48 am
Berichten: 1
Terbang schreef:
OHRA maakt mij ook boos!! Hier gaat het om een interne OHRA overbooking.

Op 15 december is een koopsom polis bij OHRA vrijgevallen en de opbrengst moest overgeboekt worden naar mijn Pensioenspaarrekening bij OHRA.
Alle documentatie voor deze overboeking was reeds een maand voor de eindatum geregeld met OHRA.
Per vandaag (21 December 2013) is de overboeking nog niet geeffectueerd.

Kontakt met OHRA levert alleen op dat afdeling A wel zijn werk heeft gedaan maar afdeling B niet, en daar hebben wij geen invloed op.
Deze klant benadering van OHRA anno 2013 is een regelrechte SCHANDE!!!!


Beste Terbang,

Vervelend om te lezen dat je deze ervaring hebt. Wij willen hier graag even naar kijken.
Als je via een e-mail naar webcare@ohra.nl jouw NAW gegevens doorgeeft dan kijken we het voor je na.

Met vriendelijke groet,
OHRA Webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 dec 2013 11:25 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
DagobertDuck schreef:
Omdat valuteren niet meer mag zou het er vandaag moeten zijn.

Tip: hef nooit een rekening op als er geld op staat. Eerst overboeken, dan opheffen zodat die processen elkaar niet verstoren.

Dat is wel het beste, maar wettelijk is een bank altijd verplicht het complete tegoed over te boeken op de tegenrekening als je een rekening opheft.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 dec 2013 2:28 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 886
Op 24-12 (boek- en valutadatum) een bedrag overgemaakt naar Ohra internetspaarrekening.
Bedrag staat er nog steeds niet op.

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 jan 2014 2:52 pm 

Geregistreerd: vr 28 jan 2011 4:34 pm
Berichten: 39
[u]Kreeg dit antwoord van OHRA verkoop[/u]:

Uw koopsom is vrijgekomen op 15-12-2013 en met valutadatum 18-12-2013 op uw rekening geboekt.
De overboeking heeft 2 werkdagen geduurd dit is de kortst mogelijke termijn.
Als er fouten gemaakt zijn dan zou ik graag iets recht willen zetten maar daar is nu geen sprake van.
Vlotter dan dit kan het niet. Wettelijk gezien staan er 14 dagen voor het overboeken. Lijfrentegeld is geen spaargeld en daar zitten controles op. Dit maakt dat de overboeking iets langer kan duren. Daar is in dit geval absoluut geen sprake van. Hopelijk heeft u hier begrip voor.

We wensen u een fijne jaarwisseling toe en nog een fijne dag .

[u]Mijn antwoord is als volgt:
[/u]

Ik vind het jammer dat U zich verschuilt achter (1) wettelijk mogelijk is 14 dagen en (2) lijfrente kapitaal vergt controles. Het heeft 16 dagen gekost om binnen OHRA mijn kapitaal over te boeken.
Pas op 1 januari 2014 kon ik beschikken over mijn kapitaal en het vervolgens op een deposito vastzetten. Het gevolg is nu dat ik een mismatch heb met mijn andere deposito welke per 23 december loopt en niet per 1 januari.

Wij leven nu in 2014 waar ik toch mag verwachten dat OHRA als een organisatie functioneert en derhalve alle lijfrente controles reeds ver voor de vervaldatum had kunnen uitvoeren.
Immers uw organisatie beschikte reeds vanaf 15 november over alle noodzakelijke documentatie tav de kapitaalsoverboeking.

Uw statement dat OHRA binnen de wettelijke termijn is gebleven van 14 dagen onderschrijf ik dus niet.
Ik ga uit van het moment dat ik over het kapitaal kan beschikken (zijnde 15/12 tot 1/1 zijnde 16 dagen) en niet van de valuta datum welke U de boeking achteraf meegeeft.

[u]Wacht hun reactie af.[/u]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 jan 2014 2:59 pm 

Geregistreerd: vr 28 jan 2011 4:34 pm
Berichten: 39
Reactie van OHRA ontvangen. Helaas leven deze mensen nog ergens rond 1980 en begrijpen niet wat de klanten anno 2014 verwachten. Naast een hele slechte rentevergoeding - 1,2%- (Nat Ned. 2,9%) bij banksparen kunnen zij ook niet voldoen aan de administratieve eisen van 2014. Bank- en verzekeringstak kunnen blijkbaar niet samenwerken (synchroon) maar alleen maar na elkaar acties uitvoeren. Ook het begrip agenderen van transacties begrijpt men niet. Triest!
Vermijden van deze Delta Lloyd dochteronderneming is mijn advies!!

Hierbij hun antwoord:

In uw e-mail verzoekt u ons uw deposito synchroon te laten lopen met uw bestaande deposito. In deze e-mail geven wij u meer toelichting

Wettelijke termijn

In Nederland hebben bedrijven een wettelijke termijn waarbinnen zij tot betaling over moeten gaan. Deze termijn betreft 14 dagen. Wij hebben de betaling van uw polis klaargezet op 27 november. Op de eerstvolgende transactiedag na de einddatum (16 december) hebben wij uw polis overgemaakt naar OHRA Bank N.V. Op het moment van betaling sturen wij een formulier (Protocol Stroomlijning Kapitaaloverdracht) met alle fiscale gegevens van uw polis naar OHRA Bank N.V.

Verwerkingstijd bij OHRA Bank N.V.

Ohra Bank heeft de betaling 18 december ontvangen. Het PSK-formulier hebben zij van ons op 20 december ontvangen. Met dit formulier gaat OHRA Bank N.V. verder met de fiscale controle van de polis. Deze controle is op 24 december uitgevoerd. Op 27 december is het bedrag van de tussenrekening overgebracht naar uw Pensioen Spaarrekening. Normaal gesproken moet na controle de betaling 2 werkdagen later zichtbaar worden in het online banksysteem. Door de kerstdagen en het weekend zijn dit 6 kalenderdagen geworden. Voor u is maandag 30 december de eerst mogelijke dag geworden voor het openen van een deposito.

Regelgeving waardeoverdracht lijfrente

Ondanks de drukke periode heeft zowel OHRA Levensverzekering N.V. als OHRA Bank N.V. zich gehouden aan de termijn die is gesteld aan waardeoverdracht. Door fiscale regelgeving die is gekoppeld aan dit kapitaal en controles die wij moeten uitvoeren zit een periode tussen de overboeking en de datum dat u daadwerkelijk iets met dit kapitaal kunt doen. Wij vinden het erg vervelend dat u hier hinder door ondervindt. Het is zeker niet onze bedoeling ons te verschuilen achter de regelgeving. Regels zijn er wel om na te leven en dat hebben wij in deze situatie gedaan. Een snellere verwerkingstijd is in deze situatie niet mogelijk geweest.

Conclusie

Wij kunnen u niet tegemoet komen door uw deposito een eerdere ingangsdatum te geven.

EINDE CITAAT


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 jan 2014 3:17 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
Denk toch aan je bloeddruk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 jan 2014 5:16 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Bij Ohra en Delta Lloyd (is hetzelfde) lijken de processen alleen maar geautomatiseerd. Maar dat is niet zo.
Iedere opdracht die via internet gegeven wordt, bv een overboeking van hun spaarrekening naar de tegenrekening, wordt op hun hoofdkantoor eerst uitgeprint en dan wordt die door een medewerkster weer overgetypt in de 'grote' computer.
Zo ook met openen deposito's en rentestortingen van deposito op de internet rekening. Allemaal handwerk.
Kijk dus niet raar op als een overboeking wel eens 2 weken kan duren. Zeker als de print op de verkeerde stapel terechtgekomen is. Of kwijt...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 jan 2014 7:15 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
En bij typen kun je foutjes maken, net zoals in de titel van dit topic, gewoon slordigheid door haastwerk.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 jan 2014 10:33 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
Ach handwerk is overal, zo had ik bij NN / Westland Utrecht 2 maal mijn storting bijgeschreven gekregen op mijn spaarrekening aldaar. Heeft ze 3 weken gekost alvorens men dat door had en ze met dezelfde valuta datum het bedrag weer opgenomen hebben van mijn rekening.... Met dezelfde cryptische omschrijving "Uw storting"

Als iemand iets kan leren van klantvriendelijkheid, klantgerichtheid en communicatie dan zijn het wel die zeikerts van Westland Utrecht, alleen het inlog systeem al, en de manier met die "sub-rekenening" die je in de omschrijving moet zetten....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 jan 2014 11:06 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Die handmatige tussenstap is waarschijnlijk bedoeld als een extra controleslag. Helaas worden inderdaad daar net de meeste fouten gemaakt. Net weer: 1 x terugboekingsopdracht gegeven: resultaat: 1x afgekeurd (why?), 1x uitgevoerd, maar 2x afgeschreven.....

En nu snap ik het helemaal niet meer: Ik zie net dat de afgekeurde boeking wel is bijgeschreven op de tegenrekening.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015 4:29 pm 

Geregistreerd: vr 28 jan 2011 4:34 pm
Berichten: 39
Normaal gesproken moet na controle de betaling 2 werkdagen later zichtbaar worden in het online banksysteem. Door de kerstdagen en het weekend zijn dit 6 kalenderdagen geworden. Voor u is maandag 30 december de eerst mogelijke dag geworden voor het openen van een deposito.

Dit was een jaar geleden (zie hierboven) het antwoord van OHRA.
1) Het duurt 2 werkdagen om een overboeking ZICHTBAAR te maken in het online banksysteem. Dit is toch te triest voor woorden?
2) Door de kerstdagen werken de OHRA computers langzamer of zijn naar de nachtmis; dus worden 2 dagen 6 dagen.

Ook nu bij het vrijvallen van mijn deposito per 1/1/2015 ging het weer mis.
Op 1/1/2015 was niets zichtbaar op de Bankspaarrekening van de vrijval
Op 2/1/2015 werd alleen de Rek Courant rente geboekt met valutadag 1/1
Op 3/1/2015 is het deposito bedrag nog steeds niet geboekt; hierna heb ik niet meer gekeken.

Reeds op 1/1/2015 heb ik naar OHRA klantenservice een E mail gestuurd met de mededeling dat ik geen beheers handeling kon uitvoeren omdat de vrijval per 1/1/2015 nog niet geboekt was en hen verzocht dit voor mij te doen. Op 6/1 heb ik maar eens gebeld met de Klantenservice en kreeg te horen dat op 2/1 het bedrag was geboekt en dat dit ter mijn beschikking stond. Deze feitelijke onwaarheid bestreden en mijn mening duidelijk gemaakt. Een vriendelijke Klantenservice medewerker vertelde dat OHRA mijn nieuwe deposito niet per 1/1/2015 kon laten ingaan. Gelukkig heeft mijn mail wel voor bezinning bij OHRA gezorgd en is per 8/1/2015 toch een deposito afgesloten per 1/1/2015.

Mijn conclusie is dat ik nu wel 2 keer nadenk of ik met OHRA nog een klantenrelatie voor Financiƫle producten wil hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO