Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 4:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 aug 2008 12:41 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Geachte ..........

De ASN Bank heeft op dit moment geen voornemens om de rente voor ASN Optimaalrekening te verhogen.

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
..........
Klant Contactcentrum

Informatielijn: 0800-0380, maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur

afbeelding: http://i33.tinypic.com/303kaq9.jpg



En nu heb ik er genoeg van.
Dat schiet helemaal niet op met de ASN Bank.

Deze week nog gaat het geld naar DHB :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 7:55 am 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
De rente op de Optimaal rekening is per vandaag verlaagd maar het wel een rekening zonder voorwaarden geworden omdat er voortaan geen opnamekosten meer zijn:

http://www.spaarinformatie.nl/sparen/re ... alrekening

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 8:16 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Op zich is dat geweldig nieuws. Waarschijnlijk kostte het ze teveel papier, aangezien ik elke dag soms tientallen overboekingen deed van 1,49.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 8:57 am 

Geregistreerd: wo 13 aug 2008 11:18 am
Berichten: 24
henrid schreef:
Op zich is dat geweldig nieuws. Waarschijnlijk kostte het ze teveel papier, aangezien ik elke dag soms tientallen overboekingen deed van 1,49.


Ehhh, waarom?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 9:39 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
De broek zakt je er van af :(
Heb je de rekening geliquideerd, wat een aanzienlijk bedrag aan opnamekosten heeft gekost, maken ze de zaak vervolgens kostenvrij.

Zoals het nu is, is een open invitatie om al het geld op te nemen.

Dat ga ik in ieder geval wel aan mijn ouders adviseren, die zitten er nog vol in.

:evil:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 12:58 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
obligataire schreef:
De broek zakt je er van af :(
Heb je de rekening geliquideerd, wat een aanzienlijk bedrag aan opnamekosten heeft gekost, maken ze de zaak vervolgens kostenvrij.

Inderdaad heel vervelend. Hier op het forum is er een aantal maanden geleden flink over deze (onvoordelige) rekening gediscussieerd. Ik heb de afgelopen tijd een aantal keren contact gehad met ASN Bank over het feit dat deze rekening met de bijbehorende voorwaarden en rentevergoeding onder de huidige omstandigheden niet meer kan en dat ik liever mijn geld op een andere (ASN) rekening zou zetten. Helaas kreeg ik telkens het antwoord dat dit niet mogelijk was en dat de Optimaal rekening heel veel voordelen bood waar ik ook van kon profiteren (hoge rente, zonder kosten beleggen in aandelen fondsen). Mijn visie was en bleef dat ik de voordelen van dit alles (nog) niet zag. Met de rentevergoeding is men gewoon ver achtergebleven bij wat op dit moment gebruikelijk is en daarom waren de opnamekosten op geen enkele manier meer te verdedigen.
Uiteindelijk na een nieuwe poging kreeg ik een tijdje geleden het bericht dat men voornemens was de opnamekosten af te schaffen, wat nu dus daadwerkelijk gebeurd is. Het werd me wel duidelijk dat het klagen wel geholpen heeft, en dat de beroerde voorwaarde overboord gegooid is, voor jou helaas te laat...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 4:57 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Inderdaad te laat, gelukkig valt een deel van de schade weg tegen het voordeel van de hogere rente die ik heb genoten door het verplaatsen van het geld.

Een wijze les om nooit meer een rekening te openen waarbij je aan de gunst van de goden bent overgeleverd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 4:57 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Inderdaad te laat, gelukkig valt een deel van de schade weg tegen het voordeel van de hogere rente die ik heb genoten door het verplaatsen van het geld.

Een wijze les om nooit meer een rekening te openen waarbij je aan de gunst van de goden bent overgeleverd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 7:59 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Strafford schreef:
henrid schreef:
Op zich is dat geweldig nieuws. Waarschijnlijk kostte het ze teveel papier, aangezien ik elke dag soms tientallen overboekingen deed van 1,49.

Ehhh, waarom?

Omdat je bij een opname t/m dat bedrag niet die 1% opnamekosten zou betalen (elders te lezen), dus dan zou je met duizenden kleine opnames, i.p.v. één grote, die kosten omzeilen.
Wel heel erg lullig voor iedereen die kort geleden alles maar opgenomen heeft, en weer een erg ondoordachte actie.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 8:12 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
obligataire schreef:
Een wijze les om nooit meer een rekening te openen waarbij je aan de gunst van de goden bent overgeleverd.


Nog een wijzere les: Begin überhaupt nooit aan een spaarrekening met opnameboete.
Dan kan de afwikkeling ervan ook geen teleurstelling opleveren.
Daar is o.a. in nieuwsgroepen op Usenet al genoeg over geschreven. :wink:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 8:21 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Als ik inlog is mijn Optimaalrekening ineens helemaal verdwenen, terwijl er nog veel geld op stond. Is dit de nieuwste manier om te voorkomen dat je je geld opneemt???


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 8:29 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Ze lezen hier zeker mee :wink:

Ik ben nog steeds verbijsterd door deze stap van ASN.
Het lijkt wel of ze van de optimaalrekeningen af willen.
Als ik er nu nog geld had staan, ging het er meteen vanaf.

Of zouden ze met de optimaalrekening nieuwe stijl, rondzwervend spaargeld willen opvangen?
Daarmee bedoel ik geld van mensen die hun geld willen spreiden in verband met het maximum van het DGS.
Dat schijnt de laatste tijd veel te gebeuren omdat daar in de media veel aandacht aan is gegeven.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 8:50 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
Ik vind ASN sowiezo een beetje vreemd, kijk eens op hun site, 14 verschillende spaarrekeningen! met allemaal weer verschillende voorwaardes, volgens mij heeft niemand zin om dit allemaal uit te gaan lopen pleuzen, zeker omdat de rentes nou ook niet echt denderend zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 10:55 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Xabre schreef:
Ik vind ASN sowiezo een beetje vreemd, kijk eens op hun site, 14 verschillende spaarrekeningen! met allemaal weer verschillende voorwaardes, volgens mij heeft niemand zin om dit allemaal uit te gaan lopen pleuzen, zeker omdat de rentes nou ook niet echt denderend zijn.

Het positieve punt van ASN is het feit dat ze in mijn ogen werk maken van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Daarin zijn ze vrij uniek. Nog niet zo heel lang geleden waren de rentetarieven best redelijk en had ik het grootste deel van mijn vermogen bij hen ondergebracht, en dat was een bewuste keus. Om een indruk te geven: Op mijn Optimaalrekening stond inmiddels een bedrag van meer dan 5 cijfers).
Sinds de perikelen rondom de opnamekosten bij de (inmiddels slecht presterende) Optimaalrekening en de manier waarop ASN bank met mij als klant omging en niet bereid bleek om daarin tot een oplossing te komen, had ik het even helemaal gehad met ASN bank.
Maatschappelijk verantwoord ondernemen en tegelijkertijd een goede klant niet serieus nemen is in mijn ogen een slechte combinatie.
Ik kreeg steeds het idee dat vanwege het 'verantwoorde' imago er een grote toevloed aan klanten en vermogen bij ASN kwam. Dit leidde helaas tot een arrogantie die een grootbank niet zou misstaan. Men is op de lauweren gaan rusten en heeft de belangen van de klant behoorlijk uit het oog verloren. Veelzeggend is het feit dat de rentetarieven inmiddels ver achter lopen bij wat op dit moment gangbaar is. Blijkbaar rekent men op een trouwe klantenkring die door dik en dun ASN bank trouw blijft. In mijn ogen een grote misrekening.
Door deze houding wordt het duurzaam bankieren helaas geen dienst bewezen. Jammer, want hun uitgangspunten, daar sta ik nog steeds voor 100% achter.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 11:47 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Hier nog iemand die de veranderingen bij ASN als negatief ervaren heeft.
Ik ben een tijdje geleden al vertrokken, ook vanwege dat overdreven gedoe met van die meervoudige identificatieplicht.
M.i. een geheel door ASN zelf bedachte eis.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO