Vanmiddag wilde ik bij SNS bank definitief de oude rekening opheffen, na zo'n 5 maanden Overstapservice zijn eigenlijk alle belangrijke zaken wel geregeld, en ik wil niet langer maandelijks dokken voor "gebruik bankpassen en betaalrekening" terwijl de passen allang ingeleverd zijn en de rekening niet meer wordt gebruikt.
Echter tot mijn verbazing kon de rekening niet worden opgeheven, omdat er een ander rekeningnummer aan gekoppeld was, en dat was géén SNS rekening. Nee, wij weten van niks, zoekt u het zelf verder maar uit...
(o ja, daarom wilde ik inderdaad ook weg bij SNS).
Na veel gezoek, blijkt nu dat de spaarbankpas van ASN gekoppeld zit aan de SNS rekening (terwijl de incasso van ASN allang via de nieuwe rekening loopt
).
Ik heb het nagezocht, maar bij het aanvragen van de pas, moest ik uitsluitend het ASN rekening nummer opgeven. Ik vind het redelijk eigenaardig dat een rekening "zomaar" aan een andere rekening gekoppeld wordt. Dat toevallig van die rekening geincasseerd werd, is naar mijn idee toch iets heel anders. Ik heb toestemming voor automatische incasso gegeven door het aanwijzen van een tegenrekening, en niet voor het "koppelen" van rekeningen.
Maandag eerst maar eens bellen... Mensen met een ASN-pasje zijn dus gewaarschuwd.