Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 10:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2008 6:57 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Vanmiddag wilde ik bij SNS bank definitief de oude rekening opheffen, na zo'n 5 maanden Overstapservice zijn eigenlijk alle belangrijke zaken wel geregeld, en ik wil niet langer maandelijks dokken voor "gebruik bankpassen en betaalrekening" terwijl de passen allang ingeleverd zijn en de rekening niet meer wordt gebruikt.

Echter tot mijn verbazing kon de rekening niet worden opgeheven, omdat er een ander rekeningnummer aan gekoppeld was, en dat was géén SNS rekening. Nee, wij weten van niks, zoekt u het zelf verder maar uit... :( (o ja, daarom wilde ik inderdaad ook weg bij SNS).

Na veel gezoek, blijkt nu dat de spaarbankpas van ASN gekoppeld zit aan de SNS rekening (terwijl de incasso van ASN allang via de nieuwe rekening loopt :shock: ).

Ik heb het nagezocht, maar bij het aanvragen van de pas, moest ik uitsluitend het ASN rekening nummer opgeven. Ik vind het redelijk eigenaardig dat een rekening "zomaar" aan een andere rekening gekoppeld wordt. Dat toevallig van die rekening geincasseerd werd, is naar mijn idee toch iets heel anders. Ik heb toestemming voor automatische incasso gegeven door het aanwijzen van een tegenrekening, en niet voor het "koppelen" van rekeningen.

Maandag eerst maar eens bellen... Mensen met een ASN-pasje zijn dus gewaarschuwd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2008 7:35 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Inderdaad vreemde zaak.
Ik wissel regelmatig van spaar- en betaalrekeningen.
Vooral bij betaalrekeningen was dat bijv. een mooie manier van opzeggen bij loterijen. :lol:
Nooit een probleem geweest, terwijl daar ook automatische incasso-opdrachten op afgegeven waren.

Laat ons nog even weten hoe de ASN plotseling onlosmakelijk verbonden is met moederbank SNS, volgens de bank.
Mijn gevoel zegt dat zoiets niet kan/mag.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2008 11:51 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Het schijnt zo te zijn:

Middels mutatieformulier had ik aangegeven dat de incasso voortaan van de nieuwe bankrekening moest plaatsvinden. De tegenrekening blijft dan echter het nummer van de "oude" bank, dat was weer een ander formulier...

Die kan ik nu met spoed opsturen+ kopie legitmatiebewijs (gek dat een incasso zomaar zonder kopie legitimatiebewijs wel omgezet kan blijkbaar). Mevrouw was wel klantvriendelijk en gaf haar naam, zodat het tav haar kan en zij met spoed dit om gaat zetten, omdat de wachttijden bij ASN momenteel ruim 2 weken zijn. (Met bellen duurde het ook 20 min. om ze aan de lijn te krijgen).

Het koppelen was volgens haar zo, omdat als je je rekening opzegt, die als enige tegenrekening geldig is om je spaargeld op te kunnen terugstorten, dat bij opheffen een probleem zou geven. Klinkt wel weer logisch. Toch vind ik gevoelsmatig dat een tegenrekening aanwijzen iets anders is als werkelijk koppelen. Het is duidelijk uit te leggen waarom, ik zou het toch fijn vinden als je hierop opmerkzaam wordt gemaakt bij het openen van zo'n spaarrekening.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO