Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 2:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 25 feb 2009 10:40 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jul 2008 11:02 pm
Berichten: 70
http://www.buzzer.nl/buzzlog/weblog_item.php?id=217

ASN Bank is de eerste bank die zich laat buzzen. Voor wie buzzen niet kent, neem een kijkje of de site van Buzzer.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2009 8:58 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jul 2008 11:02 pm
Berichten: 70
Inmiddels heb ik via Buzzer een rekening geopend bij de ASN Bank. Dit openen ging op zich heel snel. Hou het op een minuut of 5. Kreeg wel 2x een foutmelding mbt de door mij gekozen toegangsnaam. Wat die foutmelding inhield was me niet echt duidelijk maar na het 2x wijzigen van mijn toegangsnaam ging het de 3de x dus goed. Je krijgt vervolgens direct je rekeningnummer en kunt dus meteen storten. Als het goed is, is je rekening binnen 2 weken helemaal gebruiksklaar en heb je je wereldpas met chipknip en digipas in huis.

Normaal betaal je als klant van de asn 1,50 per maand kosten voor de rekening. Als Buzzer krijg je deze kosten vergoed en kun je de asn betaalrekening tot eind december gratis uitproberen. Je hoeft niet over te stappen, je kunt het zelfs als slapende rekening gebruiken, maar het liefst zou men natuurlijk hebben dat je wel overstapt. Je kunt deze periode de asn dus eigenlijk gratis uitproberen.

Ik ben zelf nog niet overtuigd hoor. Ik vind die maandelijkse kosten wat minder. Dat vind ik hetzelfde als biologisch voedsel promoten terwijl het duurder is dan de niet biologische artikelen. Dat maakt de keus voor heel veel mensen makkelijk. Dan kies je dus het goedkoopste. Ik in ieder geval wel. Ik wil best meewerken aan een beter milieu (ik ben kampioen afval scheiden: papier, glas, tetra-pakken, plastic, gft, etc.) maar dat kost me alleen wat lichamelijke inspanning. De asn bank zou me maandelijks geld kosten en dat ik vind ik dan weer minder want naast het milieu hou ik graag zelf in de hand waar ik mijn geld aan uitgeef.

Wat dan weer wel positief is dat je 1% creditrente ontvangt over je tegoed wat per kwartaal wordt uitgekeerd. Dat doen maar weinig banken de asn na (behalve de dsb dan).

Nog even wat feiten van "Buzzer":

De ASN Bank is een bank die tijdens de crisis juist groeit. Het aantal klanten is in 2008 extra hard gestegen. ASN heeft nu bijna 420.000 klanten.
‘Voor de wereld van morgen’ is een webplatform dat opgezet is door de ASN Bank. Hier kunnen mensen ideeën omzetten in acties voor de wereld van morgen. En zo actief en praktisch bijdragen aan een duurzame maatschappij.
De ASN Bank is door de Consumentenbond genomineerd voor de Topper Award 2009 als ‘rots in de branding’.
De ASN Bank geeft geen (top)bonussen.
Goede doelen waarmee de ASN Bank onder andere samenwerkt zijn Cordaid Kinderstem, Amnesty International,
Greenpeace en Oxfam Novib.

Ik houd jullie op de hoogte van mijn ervaringen (goed en slecht).


Laatst bijgewerkt door Mrs Moneypenny op zo 17 mei 2009 9:08 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2009 9:04 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
Kleine correctie: tis 1% per JAAR. De rente wordt wel per kwartaal uitbetaald.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2009 9:09 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jul 2008 11:02 pm
Berichten: 70
aangepast


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO