Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 3:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 24 sep 2011 9:01 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Hallo mede spaarders,

Met het oog op de lage tarieven van ASN Bank en de 1% rente op de betaalrekening vind ik het interessant om over te stappen naar de ASN Bank en als ik dat voor 31 December doe dan krijg ik nog € 10 overstap premie.

Eerst was deze bank nog duurder dan de ING maar nu zijn ze plots € 3 goedkoper en ik vraag me af blijven ze dan ook goedkoper of is dat maar bedoeld om de klant binnen te halen?

Ik ben ook beetje bang voor de rompslomp die overstappen met zich meebrengt, ik moet mijn werk gaan laten weten dat ze mijn salaris op de nieuwe betaalrekening moeten storten en ook de belasting dienst.

http://www.asnbank.nl/index.asp?nid=10098 goed ze hebben een overstap service dus ik hoef niet de verzekeraars te bellen, maar ik moet waarschijnlijk wel zelf de tegenrekening gaan veranderen bij mijn spaarrekeningen.

Al met al twijfel ik er wel over, want bij ING krijg ik tan codes op me gsm en dat is handig want dan kan ik echt overal internet bankieren, met zo'n calculator niet want die moet je bij hebben ( Tan lijsten scan je gewoon in en geef je encryptie ).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 sep 2011 9:19 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Persoonlijk zou ik me voor een tientje al die rompslomp en andere te verwachten ellende niet op de hals halen.
Dan kan je nog beter een middagje kranten gaan bezorgen, lekker in de frisse lucht :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 sep 2011 9:54 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Nou ja dat tientje is wat je van hun als opstap premie krijgt, maar ze zijn momenteel € 3 per jaar goedkoper alleen de vraag is blijft dat wel zo want eerste waren ze nog € 1,50 per maand en nu plots € 1 en dat ruikt een beetje naar klanten trekken en dan na verloop van tijd de tarieven toch weer gaan verhogen.

Wat deze betaalrekening van ASN heeft wat ING niet heeft is 1% rente op je tegoed, de rest is beetje het zelfde, maar ASN is van de SNS en laat de SNS nou net die bank zijn waar je geen contant geld kan storten, maar het in een envelop moet opsturen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 sep 2011 10:31 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Ach dat tientje .... een eenmalig voordeeltje, leuk maar daar doe je het toch niet voor !

Ze betalen een bescheiden rente en dat zou elke bank moeten doen.
De kosten zijn laag en duidelijk.
De rekening is compleet en de on-line omgeving helder en werkt prima.
als je wil kan je ook nog (gratis) afschriften op papier krijgen
Je kunt ze gratis bellen en krijgt vriendelijke en deskundige mensen aan de lijn.
Ze denken niet alleen aan hun zelf (en hun bonus) maar ook aan de duurzame wereld van morgen.
Ze halen al jaren goede scores op gebied van klanttevredenheid.
De overstap is simpel en ze helpen je met de overstapservice.

Ik zie maar één nadeel, je kunt geen contant geld storten, maar dat doe ik toch nooit en zou niet weten waarom ik dat zou willen :D

Kortom geef een signaal naar de graaiers van de grootbanken die het maar niet willen snappen, ja de bonus en de vertrekpremie die snappen ze maar al te goed !

Nee ik heb geen belang bij ASN of zo, maar ben een kritische consument die beseft dat hij zelf ook wat kan doen, we hoeven niet alles te accepteren, stem met je voeten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 sep 2011 10:55 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Kniertje schreef:
Ik zie maar één nadeel, je kunt geen contant geld storten.

Nou ik krijg met kerstmis en verjaardag wel eens contact geld maar verder doe ik echt alles digitaal. Maar je hebt wel eens dat je iets wat je online betaalde en retourneer in een filiaal contant terug krijgt en dan is wel probleem als je het niet kan storten.

Heb jij de overstap al gedaan dan? Wat de overstap service trouwens niet regelt is veranderen van tegenrekening bij mijn spaarrekeningen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 sep 2011 11:54 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
YipMan schreef:
Heb jij de overstap al gedaan dan? Wat de overstap service trouwens niet regelt is veranderen van tegenrekening bij mijn spaarrekeningen.

Ik ben al vaak "overgegaan", ik had van huis uit Postbank, toen was alles nog gratis :D Ik wilde serieus en on-line beleggen en dat kon destijds goed bij ABN, ik hield de Postbank gratis aan en stapte langzaam over op ABN, Postbank liet ik slapen (en slaapt nog steeds gratis), DSB gaf op een betaal rekening ik dacht 2.5% en was gratis ik ging langzaam over met mijn betaalverkeer naar DSB, een prima bank voor betaalverkeer en om te sparen maar helaas dat duurde niet lang, Ik had bij ASN al een beleggingsrekening en spaarde er soms ook wat, toen ze met een betaalrekening kwamen was de keus snel gemaakt en gebruikte de overstapservice om van DSB naar ASN te gaan.

ABN stelde mij erg teleur in service, ook aan de mooie praatjes van de "prefered banker" had ik niets, ze wilden alleen producten verkopen en zien je als klant niet staan, ik zegde alles bij ABN op (en zelfs dat gaat moeizaam) ik beleg nu bij Binck en betaal bij ASN, sparen, ach ik hou het hier goed in de gaten en had al voor de stop een LPB rekening, voorheen waren ATB, CE en MY in beeld, ook pakte ik ooit een welkomst premie bij BoS, een leuk bijverschijnsel van beleggen is dat je nog wel eens grotere bedragen heen en weer schuift, daar kun je dan mooi mee sturen naar de bank met de hoogste rente, ik laat veel rekeningen slapen, wie weet komen ze weer eens in beeld.

Tja het overstappen gaat niet helemaal vanzelf maar het valt best mee, je kunt veel via email en on line regelen een enkele keer is een telefoontje of een brief noodzakelijk, maar ook 0800 en antwoordnummers zijn vaak op te sporen om geen kosten te maken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2011 9:34 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
En toch blijf ik er bij dat het heel veel gedoe is voor weinig geld. Wat is een tientje tegenwoordig nou nog.

Mailen, brieven schrijven, tegenrekeningen laten omzetten, daar gaat echt heel veel tijd in zitten. Zelfs als er niets mis gaat. Want dan........

Stel bijvoorbeeld dat ik afscheid zou nemen van mijn ING dan zou ik minimaal 20 brieven de deur uit moeten doen............

Inhakend op DSB, de ondergang daarvan heeft wel geleerd dat een consument minimaal twee volwaardige betaalrekeningen moet bezitten om niet in de knoei te komen.

Zelf heb ik voor privé drie betaalrekeningen (ABN, ING e/o en DKB).

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2011 9:51 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Ik schreef al, voor dat (eenmalige) tientje hoef je het niet te doen en al die brieven dat zou best mee kunnen vallen, ja er gaat energie in zitten maar een blijvend goed gevoel is ook wat waard, ik voelde mij bij DSB de laatste tijd ook niet lekker, het werkte allemaal prima en het was voordelig maar met de praktijken van die mensen wil je eigenlijk niets mee te maken hebben en dat gevoel heb ik nu ook bij de grootbanken, een goed gevoel bij wat je doet is ook wat waard.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2011 11:58 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Een goed gevoel, daar kan niets tegenop :D en daarvoor zul je bij ASN (of Triodos) prima zitten denk ik. En dan zal het kostenaspect van geringe invloed zijn.

Maar blijkbaar wil ASN nu ook klanten aantrekken die wat materialistischer van aard zijn getuige dat tientje om ze over de streep te trekken. :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2011 12:04 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Al ruim voor de ondergang van DSB zag ik voordelen in het hebben van twee betaalrekeningen en ik ben ooit begonnen met 2 rekeningen bij Postbank. Voortschrijdend inzicht maakte dat ik al in de jaren 80 met één rekening overstapte naar VSB.

Me beperkend tot de hedendaagse namen volgden de twee rekeningen de volgende weg:
1. ING - ABN/AMRO - Argenta - ASN.
2. ING - DSB - Triodos.

De overstap naar Argenta en DSB bleken achteraf niet de handigste keuzes, ze werden immers gevolgd door een volgende, gedwongen, overstap. Toch heb ik er nooit spijt van gehad.
In de andere gevallen ben ik niet overgestapt wegens een éénmalig voordeeltje, maar wegens ontevredenheid met de oude bank. De keuze van de nieuwe bank werd in de meeste gevallen gemaakt wegens rentevergoeding over het tegoed en lagere doorlopende kosten. Bij de keuze van de banken waar ik nu rekeningen aanhoudt (en die een paar jaar geleden nog geen rekeningen aanboden), speelde ook hun iets andere doelstelling een rol. Dat nu ook nog eens uit onderzoeken blijkt, dat bij die banken de meeste tevreden klanten te vinden zijn, stemt me tevreden en het komt overeen met mijn eigen ervaringen.

Het overstappen heb ik nooit als een last ervaren en ik heb zeker nooit 20 brieven hoeven schrijven. De overstapservice neemt me naar mijn schatting zo'n driekwart van het werk uit handen. Verder enkele telefoongesprekken, enkele e-mails en enkele brieven. Voor de e-mails en de brieven maak ik bovendien gebruik van standaardzinnen. De kosten van papier, inkt, enveloppen en postzegels bleef in alle gevallen ruim onder de € 10,00, een aardige geste van een bank die deze kosten van je overneemt. De kosten van internet en computer laat ik buiten beschouwing. Misschien speelt het een rol dat ik vrijwel geen "slapende" spaarrekeningen heb, wat niet langer interessant is wordt opgeheven (middels een standaardbrief). Daar hoeven dan ook geen tegenrekeningen van gewijzigd te worden.
Er is nooit iets "fout" gegaan, al kan dat komen doordat ikzelf behoorlijk secuur te werk ga.

Wie tevreden is over zijn bank, moet blijven zitten waar hij zit. Maar de moeite van het overstappen behoeft voor niemand een beletsel te zijn. Niet lang geleden heb ik samen met iemand het opheffen van een 40 jaar oude ING-rekening ingezet met een overstap naar ASN. Vooraf ook daar grote bezwaren en angst voor ontelbare beren op de weg. Intussen één en al tevredenheid, opluchting, maar ook spijt dat ze er niet enkele jaren eerder toe besloten hadden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2011 1:30 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Ik heb Triodos wegens onvrede met de klachtenbehandeling ingeruild voor ASN.
Een groot voordeel vind ik het zeer eenvoudig en direct overboeken van-en-naar een van de spaarrekeningen. In de praktijk heb ik daardoor 2,5% op mijn betaalrekening, waar ik 1 of 2 keer per week het geld naar overboek dat ik die week bij het pinnen nodig denk te hebben.
Darnaast houd ik Postbank/ING als betaalrekening omdat die nu eenmaal vertrouwd is en zeker (?) niet zal omvallen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2011 2:20 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Ik heb (nog) niets te klagen over Triodos en ben dus (nog) niet ontevreden over klachtenafhandeling.
Integendeel, de ene keer dat ik met ze getelefoneerd heb, werd ik perfect, correct en zeer snel geholpen.

Dat ligt wel anders bij Postbank/ING en helemaal bij Fortis (voordat het werd ingelijfd bij ABN/AMRO).

Tevredenheid zorgt ervoor dat ik momenteel geen voornemen heb om één van de bankrekeningen op te zeggen, maar Triodos is wel een stuk duurder, minder aantrekkelijk geworden. Het zou kunnen, dat ik afscheid zou nemen van Triodos als het internationaal verkeer soepeler loopt. Binnen Nederland zie ik geen vergelijkbare (afgezien van ASN, maar die heb ik dus ook).

@florijn:
Hoe zijn jouw ervaringen met het overstappen zelf ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2011 3:55 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Ik begrijp goed dat sommige van jullie 2 betaalrekeningen aanhouden. Ik zelf ook maar geen 2 van Nederlandse bodem, ik heb voor de Visa kaart een Duits betaalpakket bij de DKB en direct daarna heb ik mijn betaalpakket van ING terug gebracht naar een basispakket.

Ik denk toch dat het erg belangrijk is dat je op zijn minst een bank heb waar je contant geld kan storten en dat gaat bij ASN niet heb ik begrepen.

Ik denk dat ik daarom toch bij de ING blijf.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2011 4:00 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
YipMan schreef:
Ik denk dat ik daarom toch bij de ING blijf.


Gewoon doen. Zeker als constant storten zo belangrijk voor je is. Voor anderen is dit niet zo belangrijk, dus die maken weer andere afwegingen.
Buitenlandse rekeningen zeggen (nog) niet zoveel, die meegeteld heb ik vijf bankrekeningen. Ermee betalen gaat goed, maar er geld op ontvangen is (nog) niet in alle gevallen eenvoudig, zo niet onmogelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2011 5:41 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Nou soms krijg je hoe dan ook contant geld, stel voor je zet iets te koop op marktplaats en de koper komt het bij je afhalen dan betaald hij direct alleen dat is contant.

Of dat je van familie geld in een envelop krijgt met je verjaardag of kerstmis dan heb je dus weer contant geld en als je niet uitgeeft dan kun je net zo goed storten op je spaarrekening.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO