Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 11:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: ASN betaalrekening
BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2008 9:18 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
Is er al meer bekend wanneer ASN haar nieuwe betaalpakket gaat introduceren?
Zou volgens mij a.s. zomer zijn dus ben wel benieuwd wat voor rekening ze bieden en welke tarieven ze gaan hanteren als SNS dochter

{GHP}


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ASN betaalrekening
BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2008 11:14 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
De tweede helft van dit jaar, dus kan ook herfst of winter zijn... Bovendien zeggen ze dat al 2 jaar, dat ze "straks" met een betaalrekening komen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ASN betaalrekening
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 7:25 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
groentje schreef:
Bovendien zeggen ze dat al 2 jaar, dat ze "straks" met een betaalrekening komen.


En wederom is de 'lancering' van de nieuwe betaalrekening uitgesteld:

ASN Bank FAQ schreef:
Heeft de ASN Bank een betaalrekening?

De ASN Bank heeft momenteel nog geen betaalrekening, maar we zijn voornemens deze eind 2008 te introduceren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 7:38 pm 
Het laatste wat ik er van vernomen heb dat de lancering samen met de overgang van Postbank naar ING zou samenvallen...


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 9:19 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1059
Als ze maar niet wachten tot Pasen en Pinksteren samenvallen! :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 9:49 pm 
:D :D


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 jul 2008 5:34 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
rente up schreef:
Het laatste wat ik er van vernomen heb dat de lancering samen met de overgang van Postbank naar ING zou samenvallen...


Iets dergelijks zou alleen zinvol zijn wanneer de tarieven die ING na de samenvoeging met Postbank beduidend hoger zijn dan die van de mogelijk komende betaalrekening van ASN. Mogelijk komt ASN met een gratis betaalrekening. Dat laatste lijkt mij overigens zeer onwaarschijnlijk gezien de huidige tarieven en opstelling van SNS Bank. Het is onderhand de vraag of een betaalrekening van ASN voor de markt wat toe gaat voegen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 jul 2008 5:49 pm 
Na de aflevering van Zembla is er veel vraag naar:
http://player.omroep.nl/?aflID=4766349


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: ASN betaalrekening
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 11:20 am 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
Inmiddels een paar maanden verder en nog steeds geen enkele mededeling over het op de markt komen van een ASN betaalrekening. Het begint onderhand meer te lijken op een van uitstel-komt-afstel situatie.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ASN betaalrekening
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 1:36 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Ik vraag me af of het nu werkelijk zo ingewikkeld is om een betaalrekening in de markt te zetten. Een bank als ASN met meer dan 40 jaar ervaring moet daar toch niet zo'n probleem van maken...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ASN betaalrekening
BerichtGeplaatst: do 06 nov 2008 8:18 pm 

Geregistreerd: do 02 okt 2008 8:00 pm
Berichten: 43
Ik heb vandaag een pinpas gekregen van de aanstaande betaalrekening als tijdelijke vervangende spaarpas:
Citaat:
Met bijgaande brief ontvangt u de door u aangevraagde ASN-pas. Anders dan in de aanbiedingsbrief is vermeld, betreft dit echter geen ASN Spaarbankpas, maar een ASN Wereldpas. Reden hiervan is de sterk gestegen vraag naar ASN-spaarrekeningen met een spaarbankpas. Hierdoor is onze voorraad spaarbankpassen tijdelijk uitgeput. Het aanmaken van een nieuwe voorraad duur 1 a 2 maanden.

Zolang willen wij u uiteraard niet laten wachten.
Daarom hebben wij ervoor gekozen u de nieuwe ASN Wereldpas toe te zenden. Deze is gemaakt voor onze binnenkort te introduceren betaalrekening, maar heeft wel de functionaliteit van een ASN Spaarbankpas...
enz enz.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ASN betaalrekening
BerichtGeplaatst: vr 14 nov 2008 1:51 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
Als ASN serieus is met de plannen voor een betaalrekening, dan wordt het onderhand ook wel eens tijd een dergelijke rekening te introduceren. Bij veel banken zal begin januari weer een bedrag van de rekening worden afgetrokken voor een pas en/of het aanhouden van een rekening. Wil men deze rekeninghouders laten switchen naar ASN Bank, dan zal men rekening moeten houden met de tijd die het klanten kost om betalingen (machtigingen e.d.) om te laten zetten. Daarbij is december een drukke maand bij banken en andere instellingen (en werkt de post ook niet optimaal). Wanneer men een betaalrekening dus niet binnen twee weken introduceert, dan is er geen enkele reden om te switchen naar ASN Bank.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ASN betaalrekening
BerichtGeplaatst: ma 17 nov 2008 10:46 am 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 10:36 am
Berichten: 17
Ik snap eigenlijk vooral niet dat het zo lang duurt bij ASN en het triodos wel al gelukt is. Ik vraag mij eigenlijk stiekum wel zowiezo af hoe ASN dit aan het doen is. Als ze zomaar een deal maken met een andere bank of banken om pinautomaten te gebruiken tegen betaling, dan is dat natuurlijk niet meer erg duurzaam. Misschien dat ze van de andere banken willen eisen dat dat geld duurzaam gebruikt wordt. Aan de andere kant begreep ik dat ASN dochter is van SNS. Dan moet zoiets toch wel snel te regelen zijn. Vooral als hun nieuwe pasjes ASN Wereldpas gaan heten, zo heten de pasjes van SNS ook.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ASN betaalrekening
BerichtGeplaatst: ma 17 nov 2008 11:02 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Ze beloven het nu al anderhalf jaar en doen net alsof het ontzettend ingewikkeld is om een betaalrekening in de markt te zetten. Inmiddels laat ASN hiermee wel zien dat ook zij niet echt haast maken met een 'betere wereld', zoals ze ook op andere fronten (renteontwikkeling, verslechterende voorwaarden) het verschil met de (niet duurzame) concurrentie groter maakt. Het lijkt wel alsof ASN haar eigen uitgangspunten steeds minder serieus neemt en het geen probleem vindt als klanten elders terechtkomen (en dus niet meer meewerken aan een betere wereld).
En als zelfs ASN geen prioriteit meer geeft aan een betere wereld, wie dan wel...? :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ASN betaalrekening
BerichtGeplaatst: ma 17 nov 2008 11:32 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 11:47 pm
Berichten: 90
Het is inderdaad tijd dat ASN met een betaalrekening komt. Maar waarom zouden ze er geen anderhalf jaar over mogen doen? Als ie dan maar goed werkt. Misschien zijn ze voor hun automatisering wel te afhankelijk van SNS. Hoe groter de organisatie, hoe logger vaak de structuur. En dan bedoel ik niet die van ASN, maar van hun moeder SNS Reaal met duizenden werknemers. Bij ASN zelf werken 100 mensen voor 400.000 klanten. Bij Triodos 400 voor 150.000 klanten. De hoogste rente op gewone spaarrekeningen bij Triodos is 3%, bij ASN 4,75%. Kijk maar op hun websites en zeggen jullie dan maar wat je liever hebt. Dat van die pinautomaten snap ik ook niet goed. Geldautomaten hebben toch niks met het wel of niet duurzaam investeren van het geld op betaalrekeningen te maken? En gastgebruik bij banken is tegenwoordig toch heel normaal? Triodos heeft met Rabo een deal gesloten dat hun klanten daar 1.500 euro per dag aan flappen kunnen tappen. ASN zal zoiets wel met SNS afspreken. En verder is het gewone gastgebruik 250 euro per dag. Mooi toch, waarom zo kritisch? Doen de grootbanken het allemaal zo geweldig dan? Of is Triodos beter omdat ze eerder met een betaalrekening kwamen? Hebben jullie die dan allemaal al genomen? ASN kwam jaren eerder dan Triodos met duurzaam sparen. Dat maakt ASN toch ook niet beter dan Triodos? Een beetje geduld met duurzame banken mensen. Dat verdienen ze volgens mij, zowel Triodos als ASN. Maar is richting ASN op dit forum nogal eens te zoeken. Ook bij het topic over Optimaalsparen kwam ik dat tegen. Gewoon wat meer geduld en vertrouwen hebben. Ook al is vertrouwen in relatie tot banken tegenwoordig niet vanzelfsprekend. Hoe dan ook, die ASN Wereldpas is er blijkbaar al, dus de rest van het betaalrekeningen verhaal zal nu wel snel duidelijk worden. Zo niet, dan wacht ik als ASN-klant gewoon geduldig af...

_________________
Als je vandaag niet oppast, zit je morgen weer in dezelfde situatie als gisteren.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO